PDA

Ver la versión completa : Ophrys balearica. endemisme balear



AntoniCladera
29/03/2010, 08:37
Darrera hora de dissabte. El sol ja era baix.... vaig trobar un grupet de O. balearicas precioses i vaig decidir fer tumbing, emprant el sac de mongetes (bean-bag). Aprofitant que el sol era una esfera complerta i ben taronja, vaig cercar(amb sort) l'angle idoni per situar l'orquídea de la manera que la composició fós diferent. Amb un poc de paciència vaig esperar uns deu minuts que el sol baixàs fins a l'altura de la flor.....Una orquídea escasa, única... captada de manera diferent.... I no fa ser fàcil, vos ho assegur.
La toma està controlada amb flashos macro, un cenital i l'altre a 45 graus, tots dos subexposats per equilibrar-los amb la llum de la tarda...que ja minvaba.... i així evitar que quedàs subexposada i sense detall pel fort contrallum de la posta....

Vaig haver d'emprar un diafragma ben obert, (crec que f/5,6) ja que si hagués tancat més el sol no hagués tingut la forma redona sino s'haguéssin format formes especulars alrededor del fotograma i això llevaba tota la intenció i gràcia a la toma.

A part d¡aquesta foto, vos pas una altra de la mateixa orquídea perquè en vegeu la seva magnífica morfologia. Una passada de color i formes. Els puntets dels labels no són més que neu de polen dels abres del voltant.

Sempre emprant D700 i nikkor 105mm 2.8.
El nom comú d'aquesta orquídea és Borinot i la trobam només a Mallorca i Menorca.


https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=18223 &g2_serialNumber=2






http://www.fotonatura.org/galerias/fotos/usr2713/12696816eI.jpg

Esper que vos agradin!

Pd.- No hi ha Photoshoping.... (nivells i res més)

joangomila
29/03/2010, 13:16
Espectacular, com sempre. Moltes gràcies per les explicacions tècniques de la il.luminació.

imported_admin
29/03/2010, 14:45
Fantàstica visió, tècnica i resultats. Un gust, Toni.
Com és que no vas emprar llum o reflexe del tetrabrick per il.luminar la flor?

AntoniCladera
29/03/2010, 15:30
Per no deslluir el contrallum.... Si il·luminava massa la flor... es notava massa l'artificialitat...
merci pels comentaris
;)

CarlosSilvestre
29/03/2010, 17:24
Tremendas Toni. Técnicamente perfectas y la primera, además, original.
A ver...¿expones para el sol y rellenas con flash?

PepePenafiel
29/03/2010, 17:48
Una nueva delicia y si bien la del sol es realmente original la siguiente no llo es menos. Preciosa y completada con las explicaciones. Gracias por compartirlas.

BielPons
29/03/2010, 22:46
Molt bones ses dues i molt bona sa explicació.

VLafebre
30/03/2010, 22:34
Toni, si una foto la trobo molt bona, l'altra la trobo collunuda. La del sol darrera la trobo senzillament fantàstica. I, a més, amb les explicacions tècniques, "ni te cuento". Felicitats.

JoanCardona
31/03/2010, 17:01
Com que no hi ha paraules per una cosa així, què vols que et digui?

Gràcies per compartir-les i per ses explicacions tècniques