PDA

Ver la versión completa : ¿Demasiado Ron?



imported_admin
31/03/2010, 13:46
En realidad el título no tiene nada que ver con el contexto en que se hizo la foto, es meramente "publicitario", para que invite al usuario a ver que hay detrás de ese enunciado.
Lo que me ha impulsado a exponer esa foto simplemente es el hecho de haber sido hecha con parámetroa algo forzados de ISO y velocidad de obturación (algo he comentado ya respecto a esta técnica que uso cuando voy por carretera, de copiloto o de pasajero).
No entiendo como con un f5,6 ha quedado tanta profundidad de campo: por la focal de 120mm?
También agradecería que no valorarais negativamente la definición de la imagen, dado que la hice a través del parabrisas del Taxi ( por cierto, me adelanté a la que *-supongo- también hizo Carlos S., a quien va dedicada).
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=19027 &g2_serialNumber=2
NIKON D300 *lens : 18-200mm Af-VR
Valor de Apertura f/5,3
Espacio de Color Uncalibrated
Valor de Exposición Bias 0 EV
Programa de Exposición Shutter Priority
Flash No Flash Longitud Focal 120 mm
ISO 2200 Modo de Contador Multi-Segment
Velocidad de Obturador 1/1250 sec
Fecha/Hora mar 23 feb 2010 15:12:46 CET
Alto de la Imagen EXIF 800 pixels

CarlosSilvestre
31/03/2010, 14:48
Gracias por la dedicatoria. Como siempre fuiste más rápido que yo desenfundando en esa especie de "duelo al sol" caribeño. la carretera pedía esa foto y tú supiste verla y hacerla. Muy bien.

joangomila
31/03/2010, 15:00
Me gusta mucho, a pesar de que la hiciste en unas condiciones algo forzadas creo que esta muy bien, sobretodo si la hiciste con el taxi en marcha tiene mucho mérito ya que la hiciste en el momento adecuado.

imported_admin
31/03/2010, 15:07
Fue: ver y disparar. Carlos iba detrás y estaba en desventaja. Todo hay que decirlo.

PepePenafiel
31/03/2010, 16:14
Tu rapidez es conocida al otro lado del rio Pecos.
Hay una zona de caretera a la salida de Sesue algo parecida , me hizo gracia y le hice una foto que no tiene nada que ver con esta.
Realmente eres rápido " forastero" y certero en le disparo.
Si le añades que esta en marcha en un taxi pues, pasamos a las felicitaciones mas efusivas.

victormijares
31/03/2010, 19:33
Como dice Pepe... muy rápido y buena toma la verdad, teniendo en cuenta todo lo que la rodea.

CarlosSilvestre
01/04/2010, 16:37
Por cierto, no recuerdo ningún pueblo por allí que se llamara "HUECO", entonces la señal...¿avisa de que hay un hueco o qué?

imported_admin
01/04/2010, 16:55
Pues sí, parece que entra ambas señales hay un hueco.

VLafebre
09/04/2010, 16:41
Buena foto Jaume. A tu cuestión de como con un diafragma de 5,6 hayas conseguido esta profundidad de campo, adjunto el siguiente vínculo

http://www.dofmaster.com/dofjs.html

donde, on line, puedes escoger la marca y modelo de cámara, longitud focal y distancia de enfoque, y te facilita la profundidad de campo. También hay una pequeña explicación sobre la distancia hiperfocal.

Salut!

imported_admin
09/04/2010, 21:37
Uf. Muy interesante y "básico" me parece ese concepto de la Distancia Hiperfocal, aunque aún estoy digeriendo lo que se explica en el enlace que nos das y otras informaciones al respecto.
A ver si lo he entendido : En esa foto de la carretera con curvas, la explicación a esa amplia profundidad de campo es que enfoqué sobre el punto Hiperfocal?.
La clave es no enfocar el infinito, sino un punto intermedio?
Tengo que leer más.

AntoniCladera
10/04/2010, 08:38
Mai enfocar a infinit!!!!! Més encara, i sent pràctic, amb un gran angular (suposem 20mm)fent un paisatge i diafragmant a F/16, pots enfocar tranquilanment a 10 mts, que tot el que tenguis a menys de 5 mts fins a infinit quedarà dins l'àrea d'enfoc

Avui en dia la distància hiperfocalbasta qie s'entengui de manera general, abans jo sempre anava amb un cartonet per tot i els objectius ja duien les marques d'aquesta.....

salut!!

imported_admin
10/04/2010, 11:37
En resum ( i mentres entenc millor el tema) : En paisatjes o imatges de gran espai on es vulgui la màxima PDC, tancar diafragma però no al màxim; enfocar a una distància intermitja (ideal la que marquen els càlculs, suposo)
Que us sembla?

VLafebre
10/04/2010, 11:38
Exacte Jaume, veig que ho has entès. En Toni té raó, mai enfocar a l'infinit.
Com a regla fàcil de recordar, la profunditat de camp enfocant a la distància hioperfocal va des de la meitat de la distància hiperfocal fins a l'infinit. Si fas la prova "on line" a l'enllaç que vaig enviar, posant els paràmetres de càmera i objectiu que ens indiques a la teva foto, veuràs que en aquest cas, la distància hiperfocal era d'aprox. 127 m, i que la profunditat de camp hagués sigut d'entre els 63 m i l'infinit.

Té raó en Toni, els objectius antics (ay, viejos tiempos!!!), normalment portàven marcats en diferent color tant el diafragma com la distància a seleccionar per disparar a la distància hiperfocal. Així, si un angular duia, per exemple, marcat en color vermell "f/8" i "8" metres, sabies que disparant així et sortiría tot enfocat.

imported_admin
10/04/2010, 11:47
No creguis, Vicens... encara ho estic païnt.
Encara em faig un embolic amb la distancia focal del objectiu, en el meu cas un teleobjectiu amb zoom disparat a 120mm, la focal mínima (18mm) , la màxima teòrica (200). En la foto em dona la sensació de que bastant abans de 64m també està enfocat.... no sé. M'ho miro.
A veure si aquesta tarda m'hi pòso i acabo d'assimilar la lliçó. Intueixo que em falta poc. Agraeixo els vostres comentaris, son realment constructius.

XaviMarques
10/04/2010, 13:06
bona perspectiva molt xula!

imported_admin
10/04/2010, 18:19
Mai enfocar a infinit!!!!! ...[/b]

Avui en dia la distància hiperfocalbasta qie s'entengui de manera general, abans jo sempre anava amb un cartonet per tot i els objectius ja duien les marques d'aquesta.....

salut!!
Mai? i la mesura a altes llums, del cel?

MariaFlorit
10/04/2010, 22:17
Pués a mi, lo que más me ha sorprendido es el ISO que has aplicado ,a una foto de paisaje hecha a las tres de la tarde, y que no te ha salido mal. ¿Le has dado algo de "maquillaje" ?

Y a parte de eso, yo también hago la pregunta
¿nunca enfocar al infinito......?

VLafebre
11/04/2010, 19:39
Jaume, tal com jo ho veig: Una cosa és enfocar i l'altra cosa és prendre la llum. Evidentment, si vols mesurar la llum del cel (que en aquest cas, sí que està a l'infinit), o d'un altre punt que sigui el més lluminós de l'escena (pot ser una font de llum molt propera i, per tant, no estarà a l'infinit), cal mesurar la llum d'aquests llocs per tenir la informació necessària i, després, obrar en conseqüència. L'altra cosa és enfocar. Quan ja tens les llums mesurades, et pot interessar enfocar a un lloc o a l'altre, depenent de l'efecte que li vulguis donar a la fotografia. Per exemple, et pot interessar que aquesta font de llum tant propera (i que ja hem mesurat abans) et surti fora d'enfoc. M'explico?.

A la pregunta: Mai enfocar a l'infinit?. Depend, però bàsicament no. És molt millor enfocar a la distància hiperfocal (si es coneix), ja que amb això garantim que pràcticament sortirà enfocat des de l'infinit *-com a punt més llunyà- fins a la meitat de la distància hiperfocal- com a punt més proper-.
A la pràctica, el problema ve perquè els zooms no porten marcada la distància hiperfocal (de fet, no la poden dur marcada perquè per cada distància focal del zoom li correspon una distància hiperfocal diferent). Abans, els objectius de distància focal fixa (ara no ho sé perquè no en tinc cap d'objectiu modern amb distància focal fixa) portàven una distància determinada d'enfoc i un diafragma determinat marcats diferents.

Uff!, no sé si m'he enrotllat massa!

imported_admin
11/04/2010, 21:02
Crec que ho entenc. Evidentment cal mesurar les altes llums i no enfocar l'infinit. Val. A veure, pensem (els que no en sabem):
Per fer la mesura de llums del cel cal fer-la amb el disparador a mig recorregut i veure els paràmetres que dona la màquina. Després posar el mode manual amb aquests paràmetres i enfocar a on més convingui.
Què et sembla aquesta reflexió?.
Després d'haver encetat el tema de la Hiperfocal, em vaig fer unes taules de càlcul (segons la fòrmula) per a dos distàncies 10 i 50m a l'objecte; dos diafragmes 5,6 i 11 i per cinc distancies focals del tele: 18-50-100-150-200. Encara li estic donant voltes. Com deia en Toni, acabaré disparant a ull pensant en la Hiperfocal, però amb un tele... no sé. :-/ *