PDA

Ver la versión completa : El gegant de Santa Ponsa

beptaltavull
06/02/2013, 22:27
Venga va, una altra... del mateix dia de Binigaus.

Em va cridar l'atenció la forma humanoide d'aquesta taca negra... l'enquadrament el vaig rectificar seguint els consells del mestre Cladera.

Vaig emprar polaritzador+ND vario+ cartulina negra només per la zona de cel, per compensar la llum.

Tan sols revelada en ACR

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=12806 1&g2_serialNumber=1

NIKON D700*
Valor de Apertura* f/16* Espacio de Color* Uncalibrated*
Valor de Exposición Bias* 0 EV* Programa de Exposición* Manual*
Flash* No Flash* Longitud Focal* 32 mm*
ISO* 200* Velocidad de Obturador* 13 sec*

joangomila
07/02/2013, 14:27
M'agrada molt el detall de les roques i l'equilibri de llums que has aconseguit amb el truc de la cartolina negra.
Una pregunta, les dimensions amb que has pujat la foto és per que entre tu i en Carlos voleu marcar tendència? ;)

VLafebre
07/02/2013, 18:17
Ara, pel mateix preu, faré un comentari i una pregunta.

El comentari: M'agrada força la foto, tant per l'enquadrament com per la llum i el detall aconseguit. No deixa de resultar-me curiós que siguent tants com sou de Menorca no us hagués vist mai abans a ningú (que jo recordi) pujar una foto d'aquest fantàstic indret. No sé si és degut a l'hora en que està disparada la foto però la veig amb tons cians a tota la roca.

La pregunta: Veient les dades exif, i tenint en compte que un f/16 ja pot donar algun que altre problemet de difracció, i que la velocitat és de 13", el primer cop de nas em diu que hagués sigut millor un f/ més obert i una velocitat més ràpida... a no ser que volguessis una velocitat llarga per poder jugar millor amb la cartrolina negra. És així, Bep? (és pura tafaneria ;))

raulsintes
07/02/2013, 18:33
M'agrada sa foto i gràcies per mostrar-me es gegant, amb ses vegades que he anat a aquestes pedreres i no l'havia vist mai!!* :-/
Bon observador Bep.

beptaltavull
07/02/2013, 19:38
Gràcies companys, vos respondré a cadascún...
Joan: En quant a les dimensions, jo sempre que es vertical la deixo a 768 de costat llarg i si es
horitzontal la deixo a 1024, així es poden veure senseres sense moure el ratolí.* ::) ::)

Vicenç: Era la primera vegada que anava a aquest lloc, no el coneixia més que per alguna foto que havia vist.
Si no recordo malament en Toni havia penjat alguna nocturna fa temps.
La dominant cian no la sé veure, però podria ser que fos pels filtres que duia posats.* :-[ :-[
La resposta a la pregunta és que volia poca velocitat per jugar amb la cartolina, si bé es veritat
que no hauria fet falta tant de temps... amb 3 o 4 segons n'hi havia prou.

Raúl: La veritat Raúl es que el vam veure alhora amb la meva filla que venia amb nosaltres... ja comença a fer alguna cosa i té bon ull. :D :D

Salut

joangomila
07/02/2013, 20:04
A jo també m'és impossible veure aquesta dominant cian que comenta en Vicenç tot i que, com ja he dit moltes vegades, es meu monitor es marca Noth-ifi-xis.

CarlosSilvestre
08/02/2013, 11:00
Corroboro los elogios del personal y ñado uno: el detalle de la nube movida en contraste con las piedras estáticas (claro...)

imported_admin
08/02/2013, 19:52
1. Bona foto Bep, en tots els sentits.
2. Bona vista la de la teva filla i/o la teva per detectar "el gegant".
3. No veig la dominant cian (no dic que no hi sigui).
4. M'agradaria veure si, donant un pel més de llum al arbre de l'esquerra i matolls de la línia superior del mur, millora la imatge.
5. Vull recordar a qui no ho sàpiga que, tot i que pot ser un poc incòmode fer-ho :-?, en el cas que veieu una imatge més grossa que la pantalla del vostre monitor, amb les tecles Ctrl i + / Ctrl i -, es pot augmentar i disminuir, respectivament, la finestra del monitor (al menys en Windows).
Tal vegada algú descobreixi que la tenia mal ajustada (la finestra).
Per altre banda, un dels inconvenients de pujar la imatge a menys de 1024 del costat major, és que la copia que recullo per les edicions fotofinde pot quedar malmèsa al ampliar-la durant la presentació del Powerpoint. Aquesta foto en concret, m'agradria incloure-la en una edició, però tinc por que perdi qualitat al editarla a pantalla completa (acostuma a passar en moltes edicions).

beptaltavull
08/02/2013, 20:46
Gràcies pels comentaris i observacions companys...

Carlos,en ese rato se movió un fuerte viento que hacía que las nubes pasaran a velocidades increibles.

Jaume, el que comentes de donar més llum a la part de dalt a l'esquerra, ho he provat i tens raó, sí que millora la imatge. Gràcies per l'observació.
En quant a la mida, vols dir que sempre es millor penjar-les a 1024 tant si son en un sentit com en l'altre?

imported_admin
08/02/2013, 20:59
...

...
En quant a la mida, vols dir que sempre es millor penjar-les a 1024 tant si son en un sentit com en l'altre?
Si. Si no teniu por de que us copiin la foto, una vegada pujada a 1024 de costat màxim al vostre àlbum, sempre podeu escollir una dimensió inferior per pujarles al fòrum. I, per altre banda, el 1024 em permet publicarles a les edicions FF amb més qualitat.
M'explico?

PepePenafiel
10/02/2013, 11:11
Curioso lo del gigante.
No es una imagen que me diga mucho peor esa luz en el árbol me llama la atención.