Ver la versión completa : Atrapada
Jaume Franch
18/08/2024, 11:29
El meu nou fitxatge.
Sé que, per alguns, pot ser una imatge desagradable, però és un repte fotogràfic molt atractiu per a mí.
14429
Nikon D750 - Nikkor105 + Duplicador - ISO 50 - f/32 - 2 seg. - 17 fotos apilades amb PS.
Bep Taltavull
18/08/2024, 16:46
M'encanta aquesta imatge resultant!!! No puc entendre com vas tenir temps de fer 17 fotografies!!! Nitidesa, color i profunditat EscarapelaFF 100x
Jaume Franch
19/08/2024, 08:22
...No puc entendre com vas tenir temps de fer 17 fotografies!!! ...
Ben observat. Només que es mogui una mica la foto seriada es perd.
La experiencia, i molts fracasos, m'han ensenyat. Però sobretot ha estat clau la perseverància i l'observació. (Ser caperrut té algunes avantatges...)
Com sabem tots, la aranya saltarina fa moviments ultraràpits de desplaçament al més mínim canvi del entorn. Encara que estigui momentàniament aturada, acostuma a moure els "bigotis" (quelícers), el que dificulta enormement fer-li una foto i imposibilita fer una serie per plans d'enfocament.
PERÒ, quan ha atrapat un insecte, una vegada l'ha bloquejat, resta immòbil per períodes llargs de temps, immutable al que passi a l'exterior i encara que mogui el recipient on està... Amb l'enfocament, l'enquadrament i paràmetres previament programats, és el moment per a fer la sèrie de fotos pertinent.
Així de "senzill".
RisaDents 30
Carlos Silvestre
19/08/2024, 13:10
Fantástica Jaume. Un premio a tu constancia y a tu técnica.EscarapelaFF 100x
Bep Taltavull
25/08/2024, 17:33
Ben observat. Només que es mogui una mica la foto seriada es perd.
La experiencia, i molts fracasos, m'han ensenyat. Però sobretot ha estat clau la perseverància i l'observació. (Ser caperrut té algunes avantatges...)
Com sabem tots, la aranya saltarina fa moviments ultraràpits de desplaçament al més mínim canvi del entorn. Encara que estigui momentàniament aturada, acostuma a moure els "bigotis" (quelícers), el que dificulta enormement fer-li una foto i imposibilita fer una serie per plans d'enfocament.
PERÒ, quan ha atrapat un insecte, una vegada l'ha bloquejat, resta immòbil per períodes llargs de temps, immutable al que passi a l'exterior i encara que mogui el recipient on està... Amb l'enfocament, l'enquadrament i paràmetres previament programats, és el moment per a fer la sèrie de fotos pertinent.
Així de "senzill".
RisaDents 30
Gens senzill!! Enhorabona!!
Raul Sintes
26/08/2024, 11:08
La primera impresió no saps prou bé el què veus. Però el resultat és extraordinari. Fantàstica foto.
Jaume Franch
29/08/2024, 10:31
:)
Vicenç, s'et nota que aquest somriure és de compromís; però s'agraeix lesforç.
Tots sabem que no t'agraden gens aquest tipus deimatges.
Joan A. Gomila
29/08/2024, 18:07
Se m'havia passat comentar aquesta foto.
Valoro molt positivament el domini que tens de la tècnica per aconseguir aquets macros tant bestials.
En aquest cas concret em passa una mica com el que li ha passat al Raul, que de primer cop d'ull, en tenir un animal sobre l'altre, costa entendre el que estàs veient; encara que el moment captat és brutal. No sé si agafant la imatge des d'un altre angle en que els dos animals no estiguin tant superposats podria tenir un millor resultat visual.
El grau de detall és impresionant.
Narcis Arpi
11/09/2024, 12:00
Com sempre Jaume,... molt bona.