PDA

Ver la versión completa : San Gimignano

Lafebre
03/08/2024, 12:56
Imatge panoràmica de la Piazza del Duomo, a la localitat de San Gimignano, a la Toscana. Aquesta imatge està feta de 7 fotos en vertical procesades en Photomerge. Les dades de les 7 fotos són: Nikkor 24-70 a 24 mm; f/7,1; 1/1600 sec.

14405

Jaume Franch
03/08/2024, 17:12
Bona feina, i en vertical. (A vegades se'm oblida fer una panoràmica en vertical).

Rang dinàmic ben aconseguit.
Supòso que les verticals dels edificis les dónes per bones, oi?
Si haguessis disposat d'un gran angular, hauríes provat a fer aquesta escena en una sola foto? (distorsió de lent, apart).

Lluis Surralles
03/08/2024, 19:44
M´agrada la foto tant com em va agradar aquest poble que em porta tants records. La trobo molt ben processada. No sé si falla alguna vertical. Potser té raó en Jaume en que no calia fer tantes preses. Jo crec que amb menys el resultat hagués sigut el mateix, fins i tot amb un gran angular, peró potser en aquell moment no el disposaves. De totes formes el resultat és molt bó i amb molt de mèrit.

Lafebre
04/08/2024, 12:43
Gràcies per comentar, Jaume i Lluís. Us explico.

Si us hi fixeu, a l'explicació de la foto ja indico que el conjunt de fotos estan fetes amb una focal de 24 mm, que en FF ja és un bon gran angular. Els experts en aquest tipus de fotografies (jo no ho soc pas, un expert) aconsellen que cada foto que vas fent solapi aproximadament 1/3 de la foto anterior i, seguint el consell, és el que vaig fer. Penseu que el primer tros d'edifici que es veu a l'esquerra de la imatge és el Duomo amb les seves escales; i el tros que es veu a la dreta és el Palazzo Cumunale, que entre ells fan angle recte a l'esquena del fotògraf. És a dir, un angle de visió de 270º. Per cobrir aquests 270º amb 24 mm de focal disparant en vertical van caler 7 preses.

Per viatjar més lleuger de pes no duia el tres-peus, així que el gir el vaig fer...com vaig poder. No és d'estranyar que amb tot el que se li demana, el senyor Photomerge es permeti alguna distorsió. Prou i bona feina que fa!

Desitjo que aquesta curta explicació us hagi aclarit els dubtes que expressàveu. En qualsevol cas, no dubteu de preguntar de nou en cas de caler algun altre aclariment.

Lluis Surralles
04/08/2024, 21:12
Si. Fa sis anys que hi vaig esser-hi en aquesta plaça. El que no recordava és que fos tan limitada. Evidentment que per poder comentar en coneixement de causa hi has de ser-hi en el moment i el lloc adient. Disculpa doncs aquest comentari gratuït i, probablement, sense fonameent. Vaig fer-hi algunes fotos que buscaré per a treure cnclusions mes acurades. De totes formes ja et vaig dir que la foto m´agrad molt.

Bep Taltavull
05/08/2024, 15:41
M'agrada molt aquesta panoràmica, 270º es moltissim per fer les fotografies sense trespeus, açò ja és un mèrit!! EscarapelaFF 40x
Vas fer molt be de superposar les fotografies un terç.
Ja saps que es pot muntar una pano a partir dels RAW's i generar una pano en arxiu DNG?

Carlos Silvestre
17/08/2024, 09:19
La técnica está clara y funciona bien siempre intentando solapar tomas tal y como indicas. También es aconsejable dejar márgenes amplios porque los programas siempre recortan la imagen resultante.
Dicho esto la imagen funciona perfectamente.