Iniciar sesión

Ver la versión completa : Ressaca emocional



Joan A. Gomila
13/07/2024, 19:10
Aprofitant que encara em dura la ressaca emocional del dinar de FF en el que ens aplegat un bon nombre de fotofinderos (aprofito per agrair la presència d'en Pepe i d'en Vicenç, que s'han desplaçat a Menorca per a ser presents a la trobada), comparteixo una fotografia per tal de donar suport a la proposta d'anar pujant una fotografia cada mes per tal de donar un poc més de continuitat al fòrum. No sé si podré mantenir aquest compromís mensual però intentaré participar en la mesura de les meves possibilitats.

La foto està feta a Barcelona, per la zona de Sagrada Familia el matí de les passades eleccions catalanes i té un retall important per que duia un objectiu equivalent a un 40 mm full frame i dins l'enquadrament original hi havia massa elements que distreien la mirada i així he pogut centrar més la mirada en la noia i el ca.

Tenc el dubte de si la "tortuga" que delimita el carril bici l'hauria d'eliminar o no de la foto, jo he decidit deixar-la per que he volgut mantenir la proporció original de la foto i em feia vessa retallar-la més de per la part inferior.

Després de la tímida declaració amorosa del Boss cap al blanc i negre, no podia deixar passar l'oportunitat de penjar una fotografia monocromática en aquest retorn a l'activitat forera.Boig 40


14368
Fujifilm X-E4 + Fujinon 27 mm, ISO 640, f/3,6, 1/800, ev +0,33

Jaume Franch
15/07/2024, 08:03
Gràcies, Joan A. per pujar la foto i pel compromís mensual.
Dèiem que ja no es fa crítica al fòrum, i tenía part de raó qui ho va dir però, en aquest cas, en faré:

Estic d'acord que aquesta foto ha de ser en B/N.
Tal com la pujes ja em sembla be; tortuga inclòsa.
El que no em convenç és el processat del B/N; el trobo molt dur, els negres dominen en zones que hi hauría d'haver més detall, grisos o contrast.
Pujant grisos potser m'agradaría més. Potser és un tema de gust personal...en quant a llum.
Creus que el retall fet, té a veure amb els "defectes" que a mí em semblen millorables?

Carlos Silvestre
15/07/2024, 10:20
Me gusta la composición de la fotografía y el procesado "duro" que le ha dado el contraste necesario a la foto para que destaquen los elementos esenciales. La tortuga, aunque no molesta demasiado, pienso que es prescindible.

Lafebre
16/07/2024, 18:52
A mi també m'agrada tal com l'has pujat, amb aquest contrast. Penso que en aquest tipus de fotos ja li va bé. Respecte a la presència de la tortuga, penso que molesta una mica, però si mal no recordo, a la versió que vas pujar a Instagram ja quasi que l'havies eliminat del tot i quedava millor.

Narcis Arpi
16/07/2024, 19:23
M'agrada tal com l'has pujat. Aquesta mica de carretera m'agrada i no voldria sacrificar-la per treure la tortuga, a menys que utilitzis eines que van apareixen.