PDA

Ver la versión completa : Todó o Tudó

Jaume Franch
01/01/2024, 12:40
La presentació d'aquest post, per a mí, té més interès biològic, de la natura, fauna local, que no pàs fotogràfic en sí.

Fa molts anys, quan jo era jove (físicament parlant), em va arrivar l'imatge i el nom de "Sa Naveta des Tudons".
Van passar uns quants anys abans no em treiés l'espina de saber quí o què eren els Tudons.
Vaig llegir a alguna part, que eren uns coloms silvestres, més grossos i agressius ? que els que coneixem. Creia que ja no existíen, però em vaig equivocar.

No fa gaire, em va semblar veure'n un pels voltants de Maó, però em va quedar el dubte de si era o no era un Tudó.

El dia 29-12-2023 a les 11a.m. vaig veure un colom "extrany" damunt l'antena de TV de la casa dels veïns.

Ja us podeu imaginar l'escena : ho deixo tot i monto la càmera amb el tele 200-500mm, amb la sensació, com passa moltes vegades, de que s'em escaparà una oportunitat única o irrepetible.

No es va moure i em va deixar fer-li fotos. Amb les présses, sense mirar paràmetres, vaig disparar 5-6 fotos.
Intuïnt que anava a arrencar el vol, vaig disparar en el moment que s'enlairava. Caçat!.11 12 13 1

Vaig tenir sort amb els paràmetres per defecte:
F/5.6 - ISO 500 i, sobretot, per automatisme, l'obturació va ser de 1/1600.

Us pujo la seqüència, el primer pas del processat i el resultat .

14228 14229 14230 14231

14232
Al final, d'aquesta història, em satisfà especialment haber "caçat" un Tudó i, sobretot, haver-lo identificat (la seva morfología l'identifica plenament).
NOTA: he pujat aquesta mateixa imatge a Instagram amb l'etiqueta (hashtag) #fotofinderos, com sempre.

Bep Taltavull
03/01/2024, 20:54
Un tudó, inconfundible amb aquest coll de camisa blanc.

M'agrada molt la versió amb cel de fons

Narcis Arpi
16/01/2024, 16:00
A mi també m'agrada més amb el color del cel.

Jaume Franch
16/01/2024, 21:37
Gràcies per comentar.