PDA

Ver la versión completa : Blatella

Jaume Franch
24/08/2023, 12:01
Un altre visitant domèstica no desitjada.
He aprofitat per fer-li un retrat, com bonament he pogut .
Tinc previst millorar el sistema de manipulació de mostres per aquest tipus de fotografia macro

14141
Nikon D750
Tubs extensió (3 - amb contactes) + Duplicador + MicroNikkor 105mm
ISO 1000 - f/32 - 1/5 seg. - 11 fotografies apliades amb PS
la imatge ocupa uns 10mm en el sensor = Magificació de 3,6:1
Bep: distància al sensor: 44cm.

Autocrítica :
- millorar inclinació de l'insecte
- provar a agafar un altre angle (hi ha parts del cap del insecte que valdría la pena fer-les visibles.
- posar un difusor de la llum

Antonia Sanchez
24/08/2023, 18:55
Quin "repelús"

Jaume Franch
24/08/2023, 20:46
T'explico: aquest animalet estava pantxa enlaire al terra del meu estudi. Encara movía les antenes i les potes.
Tot i que a mí també em resulten molt desagradables, allò que et deia de la passió fotogràfica, no m'ho vaig pensar dues vegades i, armant-me de valor, la vaig recollir pensant en fer-li un macroretrat.
Problema: no estava mort. Es movia lo suficient com per evitar fer una serie curta d'enfocaments per apilar. La vaig tenir que "anestessiar" una mica i una vegada exposada ( amb molta dificultat i oi), després de moltes peripècies, vaig aconseguir fer una serie d' 11 fotos.
Em sentía extrany jugant amb aquest animalet. Pensava: com enteri la meva dòna.. veuràs la que s'arma !

En serio, sempre penso que aquest insecte ens provoca una exagerada sensació de fàstic, probablement pel fet de que sigui un "intrús" a casa nostra?.
NO et negaré que el seu aspecte, sobretot vist d'aprop, no ajuda gens a tenir-els-hi simpatía.

Lafebre
03/09/2023, 11:48
... Autocrítica :
- millorar inclinació de l'insecte
- provar a agafar un altre angle (hi ha parts del cap del insecte que valdría la pena fer-les visibles.
- posar un difusor de la llum
Et proposo un nou punt per l'autocrítica:
-triar un model molt més agradable.

Jaume Franch
03/09/2023, 17:47
Et proposo un nou punt per l'autocrítica:
-triar un model molt més agradable.

Sí, tothom m'ho diu.
Però, fer aquesta foto, va ser un repte i més o menys l'he superat.