Ver la versión completa : UNA DE SANT JOAN
manelalmar
01/07/2010, 17:37
BONES TARDES A TOTS, AQUI US DEIX UNA FETA ES DIA 23 A SANT JOAN DE MISSA, ESPERO ES VOSTRES COMENTARIS, PER CONTINUAR MILLORANT, PRIMER SA FOTO I DESPRES US DEMANARE MES COSES, GRACIES. https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=37324 &g2_serialNumber=1 Fabricante SONY Modelo DSC-HX1
Valor de Apertura f/4 Espacio de Color sRGB
Valor de Exposición Bias -0,3 EV Programa de Exposición Aperture Priority
Flash No Flash Longitud Focal 16,1 mm
ISO 125 Modo de Contador Multi-Segment
Velocidad de Obturador 1/1600 sec Fecha/Hora mié 23 jun 2010 18:37:08 CEST
Alto de la Imagen EXIF 1944 pixels
imported_admin
04/07/2010, 10:10
Molt xula i emblemàtica. Una foto artística i representativa a la vegada.
M'agrada molt.
He vist els paràmetres . No sé si vas escollir la prioritat d'apertura expresament o no. Pensant amb com hagués calculat fer aquesta foto ( que no sempre ho faig), hagués posat potser prioritat obturació cercant una obturació ràpida, pensant amb el moviment de la bandera. Com que hi havia força llum, en aquest cas la càmera ja ha decidit fer un 1/1600 i ja ens va be.
El que m'ha sorprès és veure que la profunditat de camp que hi ha és bona malgrat un f4. Ja veig que encara no controlo bé aquests paràmetres. A veure que diuen els experts. Potser volent o no has entrat en la hiperfocal (?).
A les dades Exif veig que vas disparar amb un punt de subexposició (-0,3Ev). Ho tens posat per defecte ?.
En qualsevol cas, una foto molt maca. *Podría ser fotofindera.
Si l'hagués fet jo, segurament hauria retallat una mica de paret, per baix. Però si és així com t'agrada, no li fa cap lleig. Questió de gustos.
Enhorabona Manel.
Recorda que aquest comentari és una opinió i no implica necesariament que sigui encertada.
VLafebre
04/07/2010, 14:00
Primer de tot, deixa'm dir-te una cosa, Manel: Felicitats!. El fet d'aconseguir una exposició correcta en una foto així, amb tant de blanc, no és gens fàcil. Els blancs t'han quedat amb un detall perfecte i juguen una bona composició de colors amb el blau del cel -molt bo- i el vermell de la bandera.
En quant a la velocitat d'obturació, discrepo -en certa manera- una mica amb en Jaume. Hi ha vegades que ens pot interessar posar una velocitat lenta per donar sensació de moviment i dinamisme (en aquest cas, la bandera). Seria qüestió de fer proves, a veure quina t'agrada més. No obstant, ja m'agrada força la presa actual.
En el que sí estic d'acord amb en Jaume és en haver retallat una mica de blanc per la part inferior. Això -al meu entendre- crearia una diagonal visual més forta entre la punta del campanar i la bandera.
imported_admin
04/07/2010, 22:51
D'acord amb la observació de'n Vicenç sobre la intenció de donar sensació de moviment...
CarlosSilvestre
05/07/2010, 16:53
A mi me gusta mucho el contraste de colores blanco, azul y rojo.
manelalmar
05/07/2010, 19:54
HOLA, ACABO DE LLEGIR ES VOSTRES COMENTARIS, I HE RETALLAT SA FOTO PER SA PART DE BAIX, ,I COM A VEIEU DIT, SA VERITAT, QUE QUEDA MOLT MILLOR, I SOBRE SA RESTA DE COMENTARIS US TINC QUE DIR QUE ENCARA TIRO BASTANT DE AUTOMATIC, [ch65279]PERÒ TAMBÉ EN PROVO BASTANT AMB ES MANUAL, TEMPS AL TEMPS, VA DIR AQUELL, SUPOS QUE TOT ARRIVARA, [ch65279]AQUÍ US LA TORNO A POSAR, JA RECTIFICADA, MOLTES DE GRACIES https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=38611 &g2_serialNumber=1
imported_admin
05/07/2010, 20:22
Em sembla que no ha entrat la foto retallada per baix.
Un altre cosa: Tingues per segur que la majoria de nosaltres hem començat amb el mode AUTOMATIC ( La "P"). Després, tard o d'hora, la curiositat et pica i refresques conceptes : profunditat de camp.... ah sí , cal tancar u obrir el diafragma (Mode Apertura = La "A"). Que no surtin mogudes.... ah, sí! cal obturar més rápit, ésclar ( mode velocitat d'obturació = La "S" o las "Tv") : oh! però amb tant poca llum.... ah! sí!, pujaré una mica la ISO (sensibilitat), etc. etc. etc.
És un aprenentatge. Poc a poc al ritme de cadascú.
Nosaltres estem per fer-vos-ho més fàcil i no tant lent com perque us canseu.
manelalmar
05/07/2010, 20:29
[ch65279]GRÀCIES PELS CONSELLS, ELS TINDRÉ BEN PRESENTS.
CarlosSilvestre
06/07/2010, 07:23
¡No consigo ver la foto! :o :o :o
imported_admin
06/07/2010, 09:41
Ni yo. Ya se lo decia.
manelalmar
06/07/2010, 18:25
I ARA, QUE ES VEU https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=38617 &g2_serialNumber=1
imported_admin
06/07/2010, 18:30
Aaaaara!!!
A mi m'agrada més així.
VLafebre
06/07/2010, 19:27
Molt millor així, Manel.
manelalmar
06/07/2010, 19:54
[ch65279]jo segueixo els consells dels bons mestres
XaviMarques
06/07/2010, 23:10
no la vista sense retallar, pero sa veritat es que agi es preciosa! portada de la revista sant joan 2011
imported_admin
06/07/2010, 23:14
no la vista sense retallar, pero sa veritat es que agi es preciosa! portada de la revista sant joan 2011
1. Sí, la primera que ha posat està sense retallar. Al principi.
2. Bona idea: Portada apart, també hauria d'anar al concurs de cartells per les Feste de S.Joan 2011.
Manel, oido cocina?
PepePenafiel
07/07/2010, 16:32
Manel, preciosa imagen. Me encanta , me gusta así como está ahora. Tremendamemnte simbólica pero con un colorido espectacular.
Felicidades
AngelsSabater
08/07/2010, 10:42
Es preciosa!!! :)
Sense retallar no la veig.... no se perque! :-[
Muy chula. Quizás me sobre la estela del avión debajo de la bandera pero más que un error es un gusto personal ;)
manelalmar
10/07/2010, 22:03
Aqui teneis la foto sin recortarhttps://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=39039 &g2_serialNumber=2