Ver la versión completa : Moviment
Joan Carres
17/07/2021, 15:35
Més personatges del circ Raluy. Aquí he aconseguit el moviment que volia a la mà, però m'hagués agradat més congelació a la cara. He après que hi ha un compromís entre moviment i congelació, i trobar l'equilibri és la gràcia d'aquestes fotos. Jo prefereixo més moviment, encara que signifiqui menys definició. No es pot tenir tot. Que en penseu vosaltres?
13652
Nikon D750, Nikkor 24-70 f/2.8 a 58 mm, F6/6.3, 1/50, ISO 1600.
Jaume Franch
18/07/2021, 12:49
Molt bona, Joan.
Et vas acostant als teus objectius.
Si la velocitat hagués estat a 1/100, per exemple, potser la imatge s'hagués ajustat més al que volíes aconseguir.
Però, en aquell moment, has de decidir quins paràmetres emprar i, amb els personatges davant, no crec que et doni per fer masses proves ... o sí?
Per cert, com que sé que em coneixes, no et sorprendrà ni et molestarà que et digui que crec que aquesta imatge sí que demana color.
Estic amb tu, Joan, que la foto hagués quedat millor amb la cara més congelada però, en canvi, el moviment de la mà és força bo. Doncs sí, has après que hi ha un compromís entre moviment i congelació, però no sempre està en mans del fotògraf aconseguir el "punt dolç" que ens agradi, ja que intervenen un grapat d'aspectes que sovint no estan sota el nostre control, a no ser que sigui una sessió exclusiva per fer fotos d'aquest tema (o del que sigui) on podem jugar amb el posicionament dels llums, dispars de flaix (amb cortineta trasera?), repetició de l'escena quantes vegades calgui, etc.
Narcis Arpi
20/07/2021, 11:43
Bona fotografia. El resultat de les mans m'agrada i el de la cara també, ja que la valoro com una fotografia que no és d'estudi i si d'oportunitat.