PDA

Ver la versión completa : Pano de aniversario

Bep Taltavull
11/07/2021, 21:35
Hola amics!! Vos poso una panoràmica a mode d'aportació fotogràfica de l'aniversari del foro

Podeu veure el nostre amic Joan Carrés a baix a l'esquerra

Clicau dues vegades per veura-la gran

13637

10 fotografies verticals amb 20 mm f/1.8 i amb el punt nodal calculat per no distorsionar tant, ISO 2500, temperatura 3700K vel. 15segons

Carlos Silvestre
12/07/2021, 06:48
Magnífica Bep. Y con un procesado perfecto.

Cisco Dura
12/07/2021, 09:00
Hola, Bep, jo discrep amb l'opinió d'en Carlos. Sempre des de la meva òptica, crec que el primer plano, sobretot la banda esquerra està molt fosca. Ja sé que és de vespre, però així com a la banda dreta si tens la llum justa no així a l'altra banda. L'altra cosa que també veig, si el que volies era com a protagonista la Via Làctia el fet d'haver-hi moltes estrelles distreu a la vista. Per Internet aquests dies hi ha aquest tipus de debat, que per no llevar rellevància a la via, aplicant un sistema de processat és podem dissimular aquestes estrelles, completament al contrari del que es feia fins ara.

Joan Carres
12/07/2021, 17:59
A mi m'agrada moltíssim, Bep, i no perquè hi surti jo, que més aviat destorbo. Crec que vaig espatllar qualque cosa en encendre una llum quan feies la foto. I tu, que ets un senyor, no et vas enfadar massa, o t'ho vas guardar. Mil disculpes!

De la foto m'agrada tot: la composició, la justa llum a la muntanya (era plena nit), el contrast de les estrelles, el color, el tractament... Felicitats!

Les meves ganes d'aprendre fan que et demani dues coses:
1- Que és el punt nodal i com es calcula en aquest cas?
2- Una panoràmica d'un cel estrellat es fa com una de normal (per exemple la d'un paisatge amb llum de dia)? Requereix qualque programa especial per ajuntar-les?

Gràcies.

Jaume Franch
12/07/2021, 18:11
Molt bona lliçó fotogràfica Bep. Un regal d'Aniversari al Grup FF.
Si ademés, respons a les preguntes que et fem a través d'en Joan C., serà una aportació rodona.
EscarapelaFF 40x

Narcis Arpi
13/07/2021, 11:51
Felicitats per la fotografia Bep. M'agrada tal com la presentes.

Pepe Peñafiel
13/07/2021, 12:15
Bep, es una auténtica delicia. PreciosaEscarapelaFF 40x

Lafebre
13/07/2021, 19:48
A mi també m'agrada tal com la presentes, Bep.
EscarapelaFF 40x

Bep Taltavull
13/07/2021, 21:54
Moltes gràcies atots pels vostres comentaris.

Cisco: En el mon hi ha d'haver diversidad d'opinions per créixer en el que un està fent, després hi podrem estar d'acord o no.
En el primer cas que comentes de l'il.luminació del terra, hi havia la part de dalt, una mica per davant d'on era jo , que rebia una mica de contaminació lumínica,
i la part esquerra, més fosca, estava dins un petit canaló que quedava fosc, on no li arribava gens de llum, aqui ja li vaig pujar una mica de llum en edició, per tenir detall a les ombres, però vaig pensar que era suficient.

En quant al tema de les estrelles, he de dir que quasi bé mai segueixo les corrents d'opinió que surten als diferents mitjans digitals,
m'agrada seguir el que em proposa el meu cervell, potser per açò moltes vegades vaig a contracorrent.
Ja fa temps que penso que totes, totes les estrelles es mereixen ser tractades per igual, ja que cadascuna te el seu espai en el firmament i per tant no faig, ni faré cap selecció per resaltar la VL, ja que no ho necessita.
La Via Làctia ja resalta de per si sobre la resta de les estrelles, així que en un processat de tot el cel ho podrem incentivar sense restar importància a les demés estrelles.
No critic qui ho vulgui fer, però pens que resulta innecessari.

Joan Carrés: En quant al punt nodal d'un objectiu, va molt be tenir-lo en compte per fer panos amb un primer pla, ja que així es molt més senzilla de montar i no provoca quasi distorsions d'imatge.
Pens que en aquest video s'explica bastant be https://www.youtube.com/watch?v=mkxbAWvJ0tw
tan sols es necessita una placa milimetrada com aquesta https://www.amazon.es/FNR-200-200-liberaci%C3%B3n-abrazadera-fotograf%C3%ADa-accesorios/dp/B078ZBH5BG/ref=sr_1_3_sspa?__mk_es_ES=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3% 95%C3%91&dchild=1&keywords=placa+nodal&qid=1626209395&sr=8-3-spons&psc=1&spLa=ZW5jcnlwdGVkUXVhbGlmaWVyPUFFRDBCQlZTRzdaTzMmZ W5jcnlwdGVkSWQ9QTA2OTk3MDIzUUJHTDdEMTBENVNZJmVuY3J 5cHRlZEFkSWQ9QTA2MjM2OTcyTDBPQ0hDSDQ1VlpDJndpZGdld E5hbWU9c3BfYXRmJmFjdGlvbj1jbGlja1JlZGlyZWN0JmRvTm9 0TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ==

Es tracte de cercar el centre de l'objectiu i que cuincideixi amb el centre de la ròtula
En quant al muntatge de les panoràmiques, el nostre amic Manel Almar em va ensenyar a montarles amb els RAW's des de el Camera RAW i va de conya i ademés et crea un arxiu DNG que pots processar com un RAW

AH! Joan, no vas espatllar res, o es que veus algo raro?? Si ens haguéssim d'enfadar en una sortida de fotografia ja seria la hos...

Cisco Dura
14/07/2021, 07:08
Hola, Bep com va.
He rumiat molt, si havia de comentar la teva resposta al meu comentari, Després de pensar-hi molt tan sols he decidit fer unes puntualitzacions, sense cap ànim de debatre. Perquè no vull entrar amb cap polèmica, ja que tan sols vaig expressar unes opinions.
Referent a què jo en semblava que a la banda esquerra la trobava a faltar de llum, per al que tu dius "estava dins un petit canaló que quedava fosc, on no li arribava gens de llum, aquí ja li vaig pujar una mica de llum en edició, per tenir detall a les ombres, però vaig pensar que era suficient", perfecta, jo tan sols vaig dir que pel meu gust ho trobava un pèl fosc, però com diu és refrany "para gusto colores" i a més tu ets l'autor, per tant res a objectar.
Referent a les estrelles. Crec que en la foto que presentes fas que nosaltres els espectadors, dirigiguem la mirada cap aquest arc de la Via làctia, que donés per fet que és la protagonista de l'escena. Quan jo coment que hi ha unes noves corrents per disminuir (llevar rellevància) a la resta de les estrelles (no pas de ressaltar més la Via) per així donar més forca a la protagonista de l'escena, tan sols ho faig a saber, perquè el fet de saber-ho no t'obliga a fer-ho. Sinó que pos en coneixement que hi ha altres opcions. Quan dius "he de dir que quasi bé mai segueixo les corrents d'opinió que surten als diferents mitjans digitals, m'agrada seguir el que em proposa el meu cervell, potser per açò moltes vegades vaig a contracorrent", ho trob genial i no he d'objectar res al respecte, però tots en un moment o altre ens nodrim de moltes altres fonts externes (influencies) per anar-nos formant i desenvolupant i creixent (sempre des de la nostra visió individual) dins aquest món.
Jo tan sols he posat en coneixement aquesta nova opció i prou.
PD. No puc deixar de dir que la foto panoràmica, deixant els comentaris que he fet, la trob genial. Tan sols vaig expressar sa meva modesta opinió.
Aquest enllaç de Ivan Ferrero pot servir per explicar millor que el jo vull dir: https://www.youtube.com/watch?v=kzjB3OhYrOk&t=256s

Bep Taltavull
14/07/2021, 12:26
Cisco, no em molesta gens que opinis sobre la fotografia ni hi ha cap tipus de polèmica, aquest foro es per açò, per opinar.
T'he volgut explicar el perqué he fet aquest processat, però sense voler rebatre la teva opinió.
Gràcies per l'enllaç d'en Ferrero, és una opció més igual de vàlida que qualsevol altre.

Raul Sintes
20/07/2021, 12:30
Abans de res, dir-vos que me va saber molt de greu no haver-os acompanyat a la festa Fotofindera; un altre any serà.
En quant a n’aquesta preciosa panoràmica, comentar-te que quant l’obres a la mida sencera es crea un halo que l’hauries de corregir.
Enhorabona per aquest regal.

Bep Taltavull
21/07/2021, 22:12
Abans de res, dir-vos que me va saber molt de greu no haver-os acompanyat a la festa Fotofindera; un altre any serà.
En quant a n’aquesta preciosa panoràmica, comentar-te que quant l’obres a la mida sencera es crea un halo que l’hauries de corregir.
Enhorabona per aquest regal.

Gràcies Raül, tens tota la raó sobre l'halo, s'ha produït al pujar-la al foro, l'original no el te i no és la primera vegada que em passa.

Joan Carres
23/07/2021, 12:02
Moltíssimes gràcies, Bep, per aclarir conceptes. El vídeo explica perfectament que és el punt nodal i la placa nodal que menciones permet fer l'ajust amb molta facilitat. La placa nodal existeix en dos llargs, 140 i 200 mm. Quina aconsella la teva experiència?
A la teva informació jo afegiria aquest vídeo que explica molt bé com ajustar el punt nodal:

https://youtu.be/zH_lI65RRzo

Bep Taltavull
25/07/2021, 17:54
Moltíssimes gràcies, Bep, per aclarir conceptes. El vídeo explica perfectament que és el punt nodal i la placa nodal que menciones permet fer l'ajust amb molta facilitat. La placa nodal existeix en dos llargs, 140 i 200 mm. Quina aconsella la teva experiència?
A la teva informació jo afegiria aquest vídeo que explica molt bé com ajustar el punt nodal:

https://youtu.be/zH_lI65RRzo

Aquest video que has posat ho explica encara millor o si més no l'he trobat molt entenedor.

En quant a la placa, jo directament vaig comprar la de 200mm, " más vale que zozobre..." ei-1ei-1