Iniciar sesión

Ver la versión completa : Doble exercici.

Cisco Dura
02/02/2021, 21:20
El perquè d'aquest títol, per una banda voler tornar a seguir participant en aquest foro, després d'un llarg temps sense posar cap foto ja és per jo tot un exercici de mentalitat i rompre barreres (que per cert no tenen res a veure amb el foro) i doble exercici és també per les dues fotos que present, fotos més o menys de la mateixa localització amb unes diferències molt marcades:
Sa primera està feta aquesta tardor passada, allà a on encara i trobam els verds i el lila de la floració del xipell i a on comencen els colors ocres, pressa un capvespre just abans de pondre el sol.
La segona feta fa uns dies d'aquest hivern a on l'aspra de la tramuntana ja té les mates i les herbes seques a on les roques i les pedres dominen en el paisatge per damunt de les restes d'aquelles mates i com no amb un fort onatge a la mar, feta en un moment d'esclat de colors i llums, just quan el sol començava a despuntar.
13433
Dades d'aquesta primera: Focal 16 mm Iso 160 Diafragma f/10 13 segons degradat invers 3
Segona:
13434
Dades d'aquesta segona: Focal 16 mm Iso 100 diafragama f/7,1 75 segons amb un DN de 10 passos i degradat invers al cel de 3 passos

Tito Felix
03/02/2021, 17:24
Ben trobat Cisco. Es primer pla de sa primera foto, sa de tardor, fa que la segona quedi una mica en "segon pla". No se si m'he explicat prou be, pero m'agrada molt mes sa primera sobretot per el primer pla tan atractiu.

Francisco Aviles
03/02/2021, 17:34
M'agrada veure't de nou per aquí, Cisco
Bones les dues imatges en la seva composició
Per dir alguna cosa crec que els falta una poc de definició

Carlos Silvestre
03/02/2021, 19:56
Pues buen ejercicio Cisco.
También me quedo con la primera. La segunda, menos atractiva por la falta de interés en el primer plano, la veo con un aspecto como de "foto antigua".

Cisco Dura
04/02/2021, 10:47
Gràcies, Cisco pel teu comentari. Has fet que vagi repassat el processament d'aquestes fotos i he pogut observar, que quasi sempre al final de les fotos (no totes) sol aplicar un efecte "Orton" o "Glow", fent un petit desenfoc general. Açò m'ha fet repassar i he vist que aquest efecte millor si s'aplica damunt les altes llum (més o menys) i no general com feia jo. Per tant en repetesc, moltes gràcies pel comentari, i sempre s'agraeix aprendre cosa nova.
Aqui vam retocades:
13436
13437

Cisco Dura
04/02/2021, 10:59
Coincideix que la primera és més atractiva pel seu primer pla. Val a dir que vaig voler en la segona intentar fer un poc de vinyetatge o enfosquir el primer pla, per donar més rellevància al fort onatge, no vaig voler fer-lo molt fort perquè a la vegada l'esclat de colors vermells de l'auba que em van tenyir totes ses pedres i roques també m'agradava i no vaig saber a on aturar (enfosquir més o no el primer pla).
Pot ser que açò li vagi donat un poc d'aire de foto antiga (tocant corbes aixecant negres potser)

Narcis Arpi
05/02/2021, 20:22
Cisco, a mi també m'agrada més la primera tal qual estan, però si mires de donar més presència a la vegetació de primer pla de la segona, penso que seria interessant, ja que els colors de tota ella són molt interessants.

Eva Abril
06/02/2021, 11:14
Molt guapes les fotos i la localització. La primera també m'agrada més, pel primer pla i la vegetació que li dona contrast i volum i la segona, al no haver-hi gaire vegetació queda més plana.

Cisco Dura
06/02/2021, 16:01
He provat de seguir el consell d'en Narcis, potenciant el color verd i els ocres (de les roques) en el primer planó i a les poques plantes que si veuen. Ja sé que és repetir, damunt la ja comentant de les fotos, però de pas en serveix com a pràctica i a la vegada intentat millorar. Gràcies pels vostres comentaris.
13445

Lafebre
07/02/2021, 14:27
Content de tornar-te a veure pel foro, Cisco. :)
Coincideixo amb els companys. També m'agrada més la primera.

Raul Sintes
12/02/2021, 19:44
La primera foto la trobo molt atractiva, tant la composició com el processat, però com t’ha dit en Xisco, en falta definició i és una llàstima perquè la trobo mot bona composetivament.