Ver la versión completa : Ha arribat s'hivern a Menorca.
Joan A. Gomila
04/12/2020, 19:02
Avui migdia m'he quedat amb ganes de fer unes fotos des del passeig marítim per manca de temps, així que quan he arribat a casa el capvespre he fet una escapada fins allà aprofitant que al sol encara li quedaven un minuts abans de que anàs a dormir.
No he fet ses fotos que volia al migdia per que la mar s'havia encalmat un poc (no gaire però les onades ja no eren com les del migdia), tot i açò m'he trobat una escena que m'ha agradat.
Aviso para navegantes: l'excés de llum del destell del far el don com a un mal col.lateral assumible en aquests casos (he intentat corregir-lo però es resultat no m'ha agradat i preferesc deixar-lo tal qual) i el castell de Sant Nicolau està tan aferrat a l'extrem dret per evitar una bastida que hi ha montada per les obres de restauració que hi estant fent i que no volia que sortís a la foto.
13254
Nikon D780 + Sigma 150-600 a 220 mm, ISO 12800, f/11, 1/400
Tito Felix
05/12/2020, 10:10
Desprès de llegir totes ses dificultats que has trobat a l'hora de fer sa foto la don com a bona. Encara que jo haguès fet servir uns altres paràmetres. Creq que amb un iso mes baix, obrint una mica el diafragma i baixant la velocidad t'hagues quedat una foto amb més detall.
Joan A. Gomila
05/12/2020, 14:01
Desprès de llegir totes ses dificultats que has trobat a l'hora de fer sa foto la don com a bona. Encara que jo haguès fet servir uns altres paràmetres. Creq que amb un iso mes baix, obrint una mica el diafragma i baixant la velocidad t'hagues quedat una foto amb més detall.
Moltes gràcies, Tito per aportar el teu punt de vista.
No entenc sa relació entre baixar ISO, obrir diafragma i baixar velocitat per a obtenir més detall. M'ho pots explicar?
T'explic els meus motius d'aquests paràmetres:
1.- S'enfoc el vaig fer a n'es llum d'es far per a intentar tenir un estel (cosa que no vaig aconseguir del tot) encara que per aconseguir-ho no feia falta tancar tant el diafragma. El motiu del f/11 va ser per aconseguir prou PdC per a que, tot i tenir s'enfoc a n'es far, aconseguir també tenir enfocat des d'es castell fins a infinit.
2.- Es motiu de sa ISO era per a tenir prou velocitat per a que sa imatge no quedés trepidada ja que estava jugant amb diferents focals i no em volia arriscar tot i tenir estabilització d'imatge activada. Encara que amb 220 mm de focal hagués pogut apurar un poc més sa velocitat i baixar ISO, a n'es moment de fer sa foto no vaig anar a mirar quina focal tenia per por de perdrem sa posició de sa persona i es cà i per tant no vaig voler canviar paràmetres.
Tito Felix
05/12/2020, 14:31
S'explicació es poder disparar amb un iso bastant mes baix. A iso 12800, com tu ben saps, sa renou es molt mes alta, i quan utilitzam programes per eliminar-la sempre es perd detall, pero tu tot aço ja ho saps. Estels a ses faroles els pots tenir amb un F/7, o F/8. Un altre tema ès poder tenir prou Pdc amb aquestes apertures.
Joan A. Gomila
05/12/2020, 15:04
S'explicació es poder disparar amb un iso bastant mes baix. A iso 12800, com tu ben saps, sa renou es molt mes alta, i quan utilitzam programes per eliminar-la sempre es perd detall, pero tu tot aço ja ho saps. Estels a ses faroles els pots tenir amb un F/7, o F/8. Un altre tema ès poder tenir prou Pdc amb aquestes apertures.
Ara si que ho he entès, Tito, moltes gràcies per s'aclaració.
Carlos Silvestre
05/12/2020, 19:20
Aunque la veo un tanto abigarrada de detalles el personaje de rojo da un toque de interés a la imagen.
Joan Morro
05/12/2020, 20:52
Té molt de mèrit sa foto amb tots els inconvenients que tenies, però personalment no me diu gaire cosa. La veig molt aplanada (i molt carregada) per sa focal que vas decidir emprar.
Joan A. Gomila
06/12/2020, 19:26
Té molt de mèrit sa foto amb tots els inconvenients que tenies, però personalment no me diu gaire cosa. La veig molt aplanada (i molt carregada) per sa focal que vas decidir emprar.
Si, Joan, tenc clar que està tot massa carregat i aplanat per s'òptica emprada. Com he explicat abans, vaig anar fins allà per fer una altra foto que no vaig aconseguir i després em vaig trobar amb s'escena d'aquesta persona amb es xubasquer vermell i no em vaig voler perdre s'escena.
Jaume Franch
06/12/2020, 21:40
Comparteixo la opinió d'en Carlos S.
Sembla que hagis subcontratat el personatge de vermell del nostre company Vicenç...! ;-)
També comparteixo l'opinió d'en Carlos respecte el personatge de vermell. A més, la resta de la imatge no em desagrada pas, amb un color de capvespre molt aconseguit.
Jaume, no creguis que aquests personatges els trobes tan fàcilment, eh!. Son molt buscats. ;)