PDA

Ver la versión completa : Torre del Ram

Bep Taltavull
19/10/2020, 17:09
Una fotografia de fa un temps en una sortida de calibració

ISO 640............f/8...............velocitat 1/1250...............focal 300mm.........L'edificació es troba uns 900mts

13119

Carlos Silvestre
19/10/2020, 18:27
Un procesado "durillo" pero que creo que le va bien al ambiente de la imagen.
La composición la has clavado (torre "en su sitio" y la pared seca que corre hacia el ángulo).

Elisabet Marti
19/10/2020, 21:53
Bep
Em pots dir que significa una sortida de calibració?
Calibres l‘aparell en base a quina referència?
Gracies

Lafebre
20/10/2020, 10:50
M'agrada molt la composició, amb una impecable línia de la paret seca i una estratègica situació de la torre (un molt bon exemple que no sempre la regla dels terços és la millor opció). També m'agrada molt l'edició que has fet. Bona foto, Bep!.

Jaume Franch
20/10/2020, 13:48
Ho sento, Bep. No m'agrada el processat.

Narcis Arpi
20/10/2020, 16:15
Bona composició com ja et diuen. A mi m'agrada el revelat que has fet. EscarapelaFF 40x

Joan A. Gomila
20/10/2020, 18:58
Molt ben vista sa linea de sa paret seca que duu sa mirada fins a sa torre.

Un processat agresiu que no és gaire habitual en tu.

Bona foto, Bep.

Bep Taltavull
20/10/2020, 20:00
Moltes gràcies companys, quan la vaig haver pujada vaig veure que m'havia passat de contrast... ja vaig comentar que tenia problemes de calibració i no la volia amb tant de contrast com la veig al foro

Bep Taltavull
20/10/2020, 20:08
Bep
Em pots dir que significa una sortida de calibració?
Calibres l‘aparell en base a quina referència?
Gracies
Perdona Bet, Som uns quants que tenim el Sigma 150-600 Contemporary, de la última fornada de la marca.

Aquest objectiu permet variar diferents paràmetres, entre ells l'enfocament, que ens permet corregir un frontfocus o backfocus en diferents distàncies i focals, que sobretot, s'evidencien en distàncies i focals llargues.

Aixó porta molta feina de camp fins que no està tot correcte... bueno, depen de l'exigència de cadascú.

Normalment en càmeres i objectius de la mateixa marca passas poques vegades que l'enfoc no sigui correcte

Lafebre
21/10/2020, 11:38
Moltes gràcies companys, quan la vaig haver pujada vaig veure que m'havia passat de contrast... ja vaig comentar que tenia problemes de calibració i no la volia amb tant de contrast com la veig al foro

Bep, potser "contrast" no significa el mateix per tu que per mi. emoticon 0630

Ja vaig comentar que m'agradava molt l'edició que havies fet, i em segueix agradant. Però no la veig "contrastada" en excés, si entenem com a contrast a la relació entre les parts màximes i mínimes de llum o brillantor de la foto. Precisament em vaig fixar molt (i és de les coses que més em va agradar de l'edició) que tant les parts de pedra com de vegetació estaven "enfosquides", però no massa contrastades. Segueixo pensant que és una bona foto tal com la veig. :)

Joan Morro
21/10/2020, 17:30
M'agrada la foto, però he estat mirant una bona estona perquè veia algo raro i no sabia que és. Finalment ho he vist, me sembla que al voltant de la torre i l'horitzó hi ha un petit halo.

Tb et proposaria una prova: retallar un poquet de baix fins que la paret enganxi amb el cantell, encara que no sé si millorarà o empitjorarà. Jo l'hauria reenquadrat així.....

Bep Taltavull
22/10/2020, 21:00
Bep, potser "contrast" no significa el mateix per tu que per mi. emoticon 0630

Ja vaig comentar que m'agradava molt l'edició que havies fet, i em segueix agradant. Però no la veig "contrastada" en excés, si entenem com a contrast a la relació entre les parts màximes i mínimes de llum o brillantor de la foto. Precisament em vaig fixar molt (i és de les coses que més em va agradar de l'edició) que tant les parts de pedra com de vegetació estaven "enfosquides", però no massa contrastades. Segueixo pensant que és una bona foto tal com la veig. :)
Perdona Vicenç, si que entenem el mateix, però no em vaig expressar degudament, certament el contrast va ser buscat ajustant l'histograma pels dos cantons, però hauria d'haver aclarit una mica els mitjos i s'em va passar.
Gràcies per la puntualització

Bep Taltavull
22/10/2020, 21:04
M'agrada la foto, però he estat mirant una bona estona perquè veia algo raro i no sabia que és. Finalment ho he vist, me sembla que al voltant de la torre i l'horitzó hi ha un petit halo.

Tb et proposaria una prova: retallar un poquet de baix fins que la paret enganxi amb el cantell, encara que no sé si millorarà o empitjorarà. Jo l'hauria reenquadrat així.....

Gràcies Joan, l'halo que potser hi veus és un halo d'enfoc que em passa moltes vegades i es veu una volta la tenc pujada al foro.

En quant al retall que proposes ho vaig provar quan la vaig editar, però no ho vaig considerar important.

Merci ei-7

Lafebre
23/10/2020, 10:28
Perdona Vicenç, si que entenem el mateix, però no em vaig expressar degudament, certament el contrast va ser buscat ajustant l'histograma pels dos cantons, però hauria d'haver aclarit una mica els mitjos i s'em va passar.
Gràcies per la puntualització
:)

Tito Felix
23/10/2020, 20:30
Bona foto Bep, aquesta diagonal que fa sa pared es molt bona.

Raul Sintes
27/10/2020, 13:11
Enquadrament perfecte, però el processat el trobo massa agressiu.