PDA

Ver la versión completa : Uelhs deth Joèu

Lafebre
19/08/2020, 11:44
Aquest és el nom d'aquest fantàstic salt d'aigua a la Val d'Aran. Ni amb el 24 mm em donava per fer-ho tot en una sola presa, així que vaig haver de plantar el tres-peus i fer una panoràmica. Primer vaig ver proves de velocitat per veure quina era la que més m'agradava de cara al moviment de l'aigua. Finalment, sis dispars per la pano.

12963
ISO 200
Nikkor 24-70 a 24 mm, f/13
1/15 sec.

Narcis Arpi
19/08/2020, 12:48
Doncs molt bon enquadrament i l'aigua excel·lent resultat El verd no m'acaba de fer el pes, però tu manes.

Lluis Surralles
19/08/2020, 17:54
Una molt bonica foto de paisatge i gens fàcil de fer. Jo hi vaig estar fa dos anys i no vaig aconseguir ni aquests colors ni aquest enquadrament. M´agrada, fins i tot, la mica d´efecte seda que penso que, tractant-se d´una panoràmica no és gens fàcil.

Joan Carres
20/08/2020, 09:58
Molt bona foto! M'agrada la composició i els colors que donen la frescor d'un aire net. M'agrada especialment el just grau de sedositat de l'aigua: Té moviment i no ha quedat empastada. Em quedo amb la dada 1/15. Gràcies.

Lafebre
20/08/2020, 12:22
Molt bona foto! M'agrada la composició i els colors que donen la frescor d'un aire net. M'agrada especialment el just grau de sedositat de l'aigua: Té moviment i no ha quedat empastada. Em quedo amb la dada 1/15. Gràcies.
Gràcies, Joan. Celebro que t'agradi. Pel que fa la velocitat d'1/15" el meu consell és que no la prenguis com a referència fixa, ja que dependrà molt del ràpid que vagi l'aigua en cada ocasió. Com dic, en aquest cas vaig fer varies proves amb diferents velocitats per veure quina era la que més m'agradava abans de fer la sèrie de preses finals per confeccionar la pano. Qui ha experimentat molt en aquest aspecte i obté uns resultats magnífics és el nostre company Pepe Peñafiel.

Carlos Silvestre
24/08/2020, 11:39
Hay cosas en esta foto que no acaban de convencerme amigo Viçens. La composición sí, claro, pero los tonos verdes los encuentro raros y la velocidad del agua se queda a medias, si sedosa ni congelada.

Bep Taltavull
24/08/2020, 16:24
M'encanta aquest tipus de fotografies... que a Menorca no podem fer

M'agrada la composició buscada i la velocitat d'obturació... molt be ei-5

El PS em diu que hi ha una dominant verda general...

Roberto Mauro
24/08/2020, 16:37
Buena vicenç me agrada la composición, el agua sedosa lo que es el verde de los arboles pero no me termina de convencer es el verde que esta dentro del triangulo de la cascada.

Jaume Franch
24/08/2020, 19:28
Gran feina, excel·lent resultat de composisió en panoràmica.
Llums i sedositat d'aigua, per a í, correcte.
Sóc un altre que critico aquest color verd, o dominant, com diu en Bep.
Què extrany s'em fa que tú, precisament, no t'hagi cridat l'atenció.

Lafebre
25/08/2020, 12:51
Bueeeeeno, vaaaaaale, no lo volveré a hacer. :)

Os explico.
Bep, el PS no menteix... però tampoc no analitza. És cert que hi ha una dominant verda"quasi general", però a l'aigua no hi és.

El hecho és que cuando tenia la foto acabada "correctamente" no me acababa de convencer. No sabía exactamente que era, pero era que no. La dejé dormir un dia. Al analizarla de nuevo al día siguiente vi que no reflejaba yo que yo sentía y había vivido. Observé entonces que la foto me resultaba demasiado dura. Muchas piedras y piedrecitas con tonos poco atractivos y abundante vegetación con demasiado detalle. Decidí darle un tono ligeramente verde (piedras incluídas) como "reflejo" del entorno, però ese efecto no se lo apliqué al agua. Otra cosa que le hice (lo hago de vez en cuando y creo que ya lo comenté en alguna otra ocasión hace ya tiempo) es darle un ligero desenfoque gausiano una vez aplicado el efecto de enfoque habitual (Dfine en automático), para suavizar el conjunto. Me gustó más que el original y creo que refleja mejor la atmósfera que ofrecia la escena en vivo.

Gràcies per comentar la foto amb tant d'interès, companys. :)

Joan A. Gomila
25/08/2020, 16:54
Arrib bastant tard a comentar la foto, així que no repetiré el tema verd.

Estic d'acord amb en Bep en quant a que aquestes fotos que no podem fer a Menorca ens fan sentir enveja sana.

Elisabet Marti
25/08/2020, 21:59
No comentaré temes tècnics perquè ja els hem tractat adalt, i honestament, el tema de les dominants a mi em costa molt encara de detactar. Però si que m'agarda saber que edites pensant en el que el moment et va fer sentir o vas viure, és a dir que intentes plasmar el que recordes per a poder-ho compartir amb els que veiem la teva foto. Suposo que per això les teves fotos solen ser tant personals i potser per això, en aquest cas, no siguin del gust de tothom. La subjectivitat és això.
Lloc magnífic i panoràmica impressionant.

Raul Sintes
26/08/2020, 19:01
Després de llegir tots els comentaris vull fer una observació tan sols: Per a mi el punt de sedositat de l'aigua la trobo perfecta, sedosa però amb detall. Molt bona.