Ver la versión completa : Flying
Joan Morro
08/06/2020, 19:30
Fa molt que no aporto res al foro i crec que és hora de posar algo... Alguns ja l'heu vista a instagram però m'agradaria saber la vostra opinió...
12818
Nikon D850 + Nikkor 70-200 2.8 VRII @ 120mm, ISO 2000, 1/1000 i exposició manual. La foto està una mica retallada per treure una persona desenfocada del primer pla que em va sortir accidentalment i em molestava una mica
És una foto d'un partit de pretemporada de l'Avarca Menorca Volei, on vaig aconseguir fer la foto de la libero "volant" per salvar una pilota. Per mi la dificultat de la foto és disparar al instant adequat. Encara que solec posar dispar múltiple, no l'utilitzo habitualment per captar el moment, si no que intento disparar al moment que em sembla que és l'adequat...
12819
Aquesta segona versió, sense casi retall, m'agrada més la posició de la jugadora dins el fotograma, però em molesta el que surt al primer pla
Carlos Silvestre
09/06/2020, 06:41
Has pillado "el momento". Un acierto el recorte dejando a la pareja de espectadores. Gran regreso el tuyo.
Joan Morro
09/06/2020, 07:30
Muchas gracias, Carlos!
Enviado desde mi Aquaris X mediante Tapatalk
Joan Carres
09/06/2020, 16:21
Impressionant! M'agrada molt la foto i m'agrada tot. Definitivament presa al moment més idoni. Veig que la teva experiència t'ha fet triar una combinació de velocitat i ISO perfecta per congelar la jugadora en un moment de gran moviment. Felicitats.
Francisco Aviles
09/06/2020, 16:24
Molt bon moment , Joan
Joan Morro
09/06/2020, 16:51
Moltes gràcies!
Joan, l'experiència i els consells al principi de tot d'en Joan A. Gomila.
A pretemporada, que els partits encara és de dia, pots quedar-te a ISO 2000, però durant la temporada, que juguen de nit, has d'arribar a ISO 5000.
Content de veure't per aquí, Joan. Molt bon moment el que has agafat, Joan. La jugadora i la pilota, congelades i en bona posició. Perfecte. És normal en fotos d'esport haver de retallar sempre alguna cosa que fa destorb. Em plantejaria també retallar les dues persones que estan amb el PC, deixant l'enquadrament just per sobre de les tanques publicitàries. Per fer fotos d'esport és molt important conèixer l'esport del que vas a fer les fotos (et permet anticipar-te a la jugada). Al principi jo també disparava en dispar múltiple, fins que veig veure que la foto que volia sempre havia quedat sense fer-se (hi havia la d'"abans" i la de "després", però mai "la bona"). L'altre aspecte important per a mi és la posició des d'on faig la foto. Normalment no m'agrada agafar la gent de la graderia, així que, en pavellons poliesportius, procuro trobar un seient si pot ser a l'última fila, des d'on és molt més fàcil agafar només la pista. Bona foto, Joan!
Narcis Arpi
10/06/2020, 17:09
Em sumo als comentaris anteriors. A mi no em molesta la presència de les dues persones de la taula, que en aquest cas veig com un complement a la fotografia i no una distracció
Joan Morro
10/06/2020, 20:03
El treure les dues persones de dalt, em fa l'efecte que quedaria un format molt allargat que no m'acaba de fer....
Efectivament, és molt habitual quan fas dispars múltiples que tinguis la d'abans i la de després...
La posició elevada tinc dos llocs del pavelló que estan molt bé, però hi ha molts moments del joc que m'agrada més de genolls a peu de pista, contrapicat. De fet, d'aquesta posició fas moltes fotos contra una graderia buida i fosca, que amb una mica de contrast queda pràcticament negre.
Joan A. Gomila
12/06/2020, 18:26
Per alusions, només et puc felicitar, Joan.
Una fotassa pel moment captat. També m'agrada es processat.
Estic també d'acord amb tot el que has dit en l'anterior comentari.
Enviat des del meu ANE-LX1 usant Tapatalk
Jaume Franch
12/06/2020, 23:36
Fotàssa , Joan!
EscarapelaFF 40x
Joan Morro
14/06/2020, 21:50
Moltes gràcies!