Joan Carres
12/04/2020, 09:46
En primer pla el planeta Joanus, a la dreta la constel·lació Orió, El Caçador. En aquesta constel·lació l'estrella superior és la gegant vermella Betelgueuse, de lluminositat variable, que en el seu màxim és un dels deu estels més brillants del cel, i l'estrella inferior és la gegant blanc-blava Rigel, el setè estel més brillant del cel. L'estel més brillant de la foto, a l'esquerra, també és l'estrella més brillant de tot el cel, és Sirius, de fet és una estrella binaria i pertany a la constel·lació Ca Major.
Disculpeu la broma, el confinament m'ha fet perdre el seny. Tot el que he dit és correcta excepte que Joanus no és un planeta, és un test esfèric del meu jardí que he posat cap per avall, damunt d'un pal, per fer la foto.
El meu equip fotogràfic no permet fer la foto amb tot enfocat i he decidit desenfocar al màxim les estrelles perquè sortint ben grosses. Una observació: la càmera ha vist més estels que els meus ulls.
12593
Nikon D850, Nikon 50 mm f/1.4, 25 seg, f/2.8, ISO 320.
Disculpeu la broma, el confinament m'ha fet perdre el seny. Tot el que he dit és correcta excepte que Joanus no és un planeta, és un test esfèric del meu jardí que he posat cap per avall, damunt d'un pal, per fer la foto.
El meu equip fotogràfic no permet fer la foto amb tot enfocat i he decidit desenfocar al màxim les estrelles perquè sortint ben grosses. Una observació: la càmera ha vist més estels que els meus ulls.
12593
Nikon D850, Nikon 50 mm f/1.4, 25 seg, f/2.8, ISO 320.