Ver la versión completa : Ocells I ombres
Joan Carres
10/04/2020, 17:54
L'estiu passat a Split, a primeríssima hora, abans de la invasió de turistes. La foto era les ombres d'un edifici i quatre ocells descansant a la teulada sobre una paret de textura interessant. De cop, un dels ocells va alçar el vol i va fer la foto més interessant.
Critiqueu sense pietat: vull aprendre. Per cert, he de dir que em sento incomodo pujant les meves fotos al mateix apartat dels mestres. Crec que hi hauria d'haver un apartat de gent que, com jo, necessitem el màxim d'opinions per ajudar-nos a millorar. Difícil, ho sé.
12579
Nikon D750, Nikon 24-70 f/2.8 a 70 mm, f/8.0, 1/4000, ISO 500.
Carlos Silvestre
10/04/2020, 19:25
Hombre Joan, tiempo sin ver tus fotos. Me alegro de que vuelvas a colgar una.
Me gusta mucho este juego de sombras y la composición de la foto. Personalmente hubiera recortado para que la sombra llegara justo al ángulo superior derecho, claro que entonces perderías el arco. En fin, a gusto del autor.
Venga, a por más.
Lluis Surralles
10/04/2020, 20:04
M´agrada la idea, Joan, pero tinc un dubte: com és que l´ombra de la teulada i els ocellets del fons estan lleugerament desenfocats, cosa que trobo normal, i en canvi la del ocell projectada a la paret està totalment enfocfada? No ho trobo llògic. L´enquadrament el trobo bé i el color també. Felicitats.
Joan Carres
10/04/2020, 22:23
Lluís, l'ocell que vola no és una ombra, és real, per això està enfocat. Entenc la teva observació, ja que al ser completament negre es pot pensar que també és una ombra. Gràcies pel comentari i per la felicitació.
Carlos, la verdad es que hice el recorte que sugieres, el geométricamente lógico, pero quedaba el arco abierto, y, a mi entender, la foto perdía fuerza. Gracias por el comentario y por animarme a subir más fotos. Te haré caso.
Hombre, Joan!!!. Encantat de tornar-te a veure pel Foro. Començaré la meva "crítica despietada" que demanes per l'última part de la teva presentació. En el Foro ja hi ha un apartat per a principiants, però NO crec que aquest sigui, ni de bon tros, el teu cas. Tu has penjat fotos molt bones, aquí. Així que, sisplau, penja totes les fotos que vulguis en aquest apartat d'anàlisi i crítica, però pengen moltes, com més millor.
Respecte aquesta foto, la veig plena d'intenció, però sí que potser no acaba d'estar arrodonida pel que fa l'enquadrament. Permet-me que et digui com jo la veig. T'has fixat que entre l'ocell real (a dalt, dreta) i l'ombra de l'ocell inferior (la que està més a l'interior, no a la cantonada) existeix una diagonal visual que és gairebé paralel·la a l'ombra de la teulada? I, per altra banda, no trobes que el tros de paret inferior esquerra que no té ombra no aporta res a la foto?. Dons si la foto fos meva jo senzillament la retallaria per l'esquerra just que no surti l'ombra del ocell que està a la cantonada. Si en et ve de gust, prova-ho, a veure que et sembla.
Jaume Franch
11/04/2020, 12:45
En Vicenç m'ha tret la paraula de la boca, en quant a la primera consideració.
També estic d'acord amb el retall per l'esquerra i no per dalt: cal conservar l'arc.
Joan Carres
12/04/2020, 08:52
Vicenç i Jaume, teniu raó, el tall suggerit millora la foto. Moltes gràcies pel comentari, per animar-me a pujar fotos i per invitar-me a jugar una lliga que no és la meva.
Joan Carres
12/04/2020, 09:32
12592
Pepe Peñafiel
12/04/2020, 18:46
Me gusta más esta segunda versión. Realmente es una escena muy bien vista.
Jaume Franch
12/04/2020, 19:33
Molt millor, Joan.
T'equivoques, tú pertanys a aquesta lliga.
Raul Sintes
13/04/2020, 15:55
Millor amb el retall. Molt ben vista.
Tito Felix
13/04/2020, 16:47
Bona foto Joan!!!! Content de tornar a veure ses teves fotos per aqui!!
Lluis Surralles
14/04/2020, 17:06
Ara l´emquadrament el veig molt millor pero insisteixo que, en ser l´ocell rearm hauria de tenir una mica de detall.
Ara l´emquadrament el veig molt millor pero insisteixo que, en ser l´ocell rearm hauria de tenir una mica de detall.
Lluís, entenc que si l'ocell vola en zona d'ombra l'ocell no pot tenir gens de detall, ja que el fotòmetre ha mesurat la llum reflectida per la paret.
Lluis Surralles
15/04/2020, 10:43
D´acord que, sobre una paredt clara es molt dificil que tingui detall l´ocell, pero jo el que dic és que n´hauria de tenir de detall ara el veig una taca negre. Perdona Joan. Espero que no et prenguis malament.
Narcis Arpi
15/04/2020, 17:47
Bona tarda Joan. La segona versió ha millorat la teva proposta. Molt ben vista. Per mi l'ocell és un complement que millora la fotografia tal com està.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions Inc. All rights reserved.