PDA

Ver la versión completa : 6 Ulls 6

Jaume Franch
20/01/2020, 13:06
Després de capturar aquesta aranyeta saltarina, ha estat materialment impossible fer una foto, fins que, per fí, embolicada amb una manta propia (debía dormir amb els ulls oberts), vaig aconseguir aquest primer pla, a través del got que l'empresonava (ja l'he alliberat).

Pòso aquí aquesta foto i no a "Flora i Fauna" per el component tècnic que comporta la seva realització i per el sistema òptic emprat.

12286

Nikon D750 - MicroNikkor 105mm + Duplicador TC-E20 III
f/40 - 3s. - ISO 100. Retall: 17% de l'original.

Alfredo
20/01/2020, 13:13
Fabulosa foto, aunque da un poco de repelús verla tan grande.
Da la impresión de que el vaso es de esos con varias facetas y no totalmente liso ¿me equivoco?

Jaume Franch
20/01/2020, 13:21
Fabulosa foto, aunque da un poco de repelús verla tan grande.
Da la impresión de que el vaso es de esos con varias facetas y no totalmente liso ¿me equivoco?

Efectivamente, vaso facetado y anaranjado, que es el que tenia a mano durante su captura.
Más inconvenientes para hacer la foto.

Lafebre
20/01/2020, 14:14
Li reconec el mèrit i la qualitat encara que no sigui de l'estil de fotos que m'agradin.

Jaume Franch
20/01/2020, 15:26
Li reconec el mèrit i la qualitat encara que no sigui de l'estil de fotos que m'agradin.

Entenc que no t'agradi aquest tipus de fotografía. A mí m'apassiona. Ja veus.

Carlos Silvestre
20/01/2020, 17:54
Buen, visto que el asunto del duplicador + macro funciona bien, habrá que ir poniéndose los retos de los "cazadores fotográficos de insectos": madrugar para pillarlos torpes y quietos y saber dónde buscarlos. Es decir, lograr fotografiarlos en su entorno.

Jaume Franch
20/01/2020, 18:17
Buen, visto que el asunto del duplicador + macro funciona bien, habrá que ir poniéndose los retos de los "cazadores fotográficos de insectos": madrugar para pillarlos torpes y quietos y saber dónde buscarlos. Es decir, lograr fotografiarlos en su entorno.
Pues sí, aunque no tengo experiencia en safaris fotográficos entomológicos, la idea me parece muy buena, atractiva y sana. Tomo nota.
En clave de humor, podríamos bautizar ( aunque ya debe estar hecho) a esa modalidad: Microretrato o Macroretrato, según se mire, no?.

Pepe Peñafiel
20/01/2020, 22:15
Yo, lo primero que me apetece, tras ver esta imagen es felicitarte por tu inquietud y pasión fotográfica. me parece una imagen de mucho mérito resuelta de muy buena manera. Lo siguiente alentarte a seguir con ese espíritu para tu disfrute y el nuestro. Me parece muy acertado colgar la imagen aquí.

Raul Sintes
22/01/2020, 19:02
Realment impressionant. supòs que hem de parlar de "microfotografia" no?

Jaume Franch
22/01/2020, 23:17
Realment impressionant. supòs que hem de parlar de "microfotografia" no?
Bromes apart, Si hem de ser rigorosos, macrofotografía.
Crec haver llegit que Macrofotografía és quan la magnificació iguala o sobrepassa l'escala 1:1, i la microfotografía és quan iguala o sobrepassa la magnificació de 10:1
Si algú té clar aquest concepte, agrairía ens ho expliqués.

Narcis Arpi
23/01/2020, 22:21
Cal aplaudir la inquietud que tens per intentar fer cada vegada millor aquestes fotografies que tant t'agraden.

Francisco Aviles
24/01/2020, 17:37
Molt bon macro, Jaume

Lo dificil és fotografiar es bitxo en llibertat, encara que aquesta que has fet tú no la fa tothom

Jaume Franch
01/02/2020, 19:11
Efectivament Xiscu, molt difícil.
La vaig capturar a casa i la vaig custodiar entre dos gots de plàstic transparents, capiculats.

Li vaig proporcionar una mosca petita i una de grossa i la seva agilitat i eficàcia depredadora em pa impactar.
Un dia us passaré el vídeo de l'aranya caçant: tot i que l'escena és una mica cruel, és digne de veure.

Us passo dues imatges. La primera feta a través del got transparent i l'altre directament.

12331

12335

Les dues fotos estan fetes amb : Nikon D750 - MicroNikkor+TC-20E-III , f/51 - 1s. - ISO 400

Francisco Aviles
03/02/2020, 11:08
Bon document, Jaume

Jaume Franch
24/04/2021, 23:42
Un any després, li he fet un altre sessió fotogràfica. Aquesta vegada sense transparències pel mig.
No parava quieta, debia tenir gana...i, ara, les mosques encara estàn confinades.

13528 13529
Aquesta vegada no he emprat el duplicador.

Eva Abril
29/04/2021, 19:53
Unes molt bones fotos, difícils d'obtenir... i molta paciència!!! Hi ha un projecte a Balears que es diu "WhiteLife Photography (http://whitelifephotography.com/)" i fan les fotos dels insectes vius (també altres animals, flors, etc) sobre un metacrilat blanc, il·luminats amb focus, o posant el metacrilat blanc de fons, per mostrar la biodiversitat i la conservació, sempre respectant la natura (un cop feta la foto, l'animal, insecte, torna al seu lloc.

Jaume Franch
03/05/2021, 13:53
Molt interessant aquest projecte Balear, m'ho miraré.
Moltes gràcies.
Per cert, imagino que es deu dir Wildlife Photography, oi?

Eva Abril
03/05/2021, 19:08
És molt interessant, Jaume. Es diu "WhiteLife Photography (http://whitelifephotography.com/)" precisament pel fons blanc que fan servir en les seves fotos. Només se fotografia l'animal, insecte o flor, sense res més al voltant perque la gent només vegi el subjecte fotografiat (sense ombres ni altres elements que distreguin l'atenció de l'espectador). A més, es un tipus de fotografia de proximitat, del que tenim al nostre voltant, Si entres en la seva pàgina web ho veuràs (si vas amb el cursor sobre el nom que jo he escrit, ja hi aniràs directament).

Narcis Arpi
07/05/2021, 16:36
Reconec el mèrit que tens d'avançar en aquest camp. Com a fotografia no m'acaba d'agradar.

Joan A. Gomila
14/05/2021, 18:11
Espectaculars totes les fotos, en especial les que es veuen els ulls de l'aranya.