PDA

Ver la versión completa : Zebres

Felix Bagur
28/08/2019, 16:26
Fa pocs dies que he tornat de Namíbia. Un autèntic paradís pels amants de la natura i la fotografia.
Vam visitar el parc nacional de Etosha i la reserva privada de Erindi on vam poder realitzar un safari (game drive li duen ells) amb el nostre cotxe.
Vam veure multitud d'animals, us presento aquí aquest parell de simpàtiques zebres.

Tots els comentaris son benvinguts.

11810

Fujifilm XT-2 | ISO 200 | f/5.6 | 238mm (358mm FF) | 1/350s

Francisco Aviles
28/08/2019, 17:59
Fantastica, la composició i molt encertat el to

Elisabet Marti
28/08/2019, 19:27
Vas clavar la pose!
Molt encertada!
No comento res de l’edició perque no sé res de foto en bn.
Només una dubte: el fons ( sota les cames) és el desenfoc normal o has fet algun efecte/filtre amb PS?

Jaume Franch
28/08/2019, 19:32
Sensació: Molt bona , ben enquadrada, etc. M'agrada força. Impacta visualment.
Comentari: La tentació de processar les zebres en B&N és inevitable. Però, ja que hi ha aquesta intencionalitat del B&N, em pregunto si voldríes probar a eliminar la textura que les envolta ?
Com que encara no conec els teus gustos, maníes, etc en fotografía, ignoro si aquest suggeriment experimental et pot semblar interessant. Ho dic, perque, per exemple, això a en Vicenç no li proposaría.

Felix Bagur
28/08/2019, 19:50
Gracies pels vostes comentaris:
Elisabet: A sota de les cames no he fet res especial. Potser ha quedat una mica estrany.
Jaume: He estat temptat de fer blanc tot el voltant de les zebres. Potser ho provo, manies de moment no en tenc ;-)

Bep Taltavull
28/08/2019, 19:54
Molt bona composició Fèlix, m'agrada molt l'enquadrament i el tractament que li has fet. Em dona l'impressió que hi ha un retall important per la falta de nitidesa... o hi falta una mica d'enfoc, no sé

Lluis Surralles
28/08/2019, 19:55
Molt bona foto. Bona composició. El tractament em semble correcte, amb algún matiç. Per ejemple: estic amb la Bet en que la part de sota les cames de les zebras ,m´agradaria una mica mes desenfocada i potser mes fosca. Quan al color:et proposo una prova en photoshop: anar a selección - gama de colores - muestreados - medios tonos- a una tolerancia de 16 - ok - filtro de fotografia - sepia - entre 15 i 20, i et quedaria aquell blanc i negre, tirant molt poc a sèpia, que tan agrada, al menys a mi. Si no ho vols provar, tu ets l´autor i ets qui mana.

Felix Bagur
28/08/2019, 20:22
Gracies Bep i Lluís per comentar sa foto.

LLuís: Gracies, faré la prova en tenir temps. Ara tenc tantes fotos per revisar d'aquest viatge ;-)
Bep: En quant al retall només he tallat una mica per dalt, la part del cel, per que no m'aportava res. Recordo que vaig enfocar a la zebra de damunt.

Joan A. Gomila
29/08/2019, 11:03
Tal qual la presentes m'agrada molt.

No em molesta gens la petita manca de nitidesa que comenta en Bep i, de fet, li dona un aire suau a la foto que crec que li va bastant bé.

El que si que li trob a faltar a la foto és que hi hagi detall dins els ulls de les dues zebres, però per lo demés, com t'he dit, m'agrada molt tal qual la tens.

Raul Sintes
29/08/2019, 11:07
Molt bon enquadrament. Pot ser que es podría jugar un pel mes amb el terra per millorar la fotografia fen-lo més fosc o fen desaparèixer totalment la vegetació i deixar-lo con el cel totalment blanc.

Felix Bagur
29/08/2019, 16:02
Gracies pels vostres comentari Joan Antoni i Raul.
Adjunto una nova versió on he intentat recuperar detall en els ulls de les zebres i he fet el terra una mica més clar.
Fer-lo totalment blanc no se com fer-ho per que al ser la foto en B&N hem costa de seleccionar només la part del terra.
Supòs que hi ha alguna tècnica per fer-ho.
Personalment aquesta m'agrada més que la versió inicial, gracies pels vostres comentaris.

11818

Bep Taltavull
29/08/2019, 16:13
Bona feina Fèlix!! també les veig mes enfocades... potser no feia falta aclarir tant les cames... però el resultat m'agrada. Fotofindera EscarapelaFF 40x

Joan A. Gomila
29/08/2019, 16:16
Pel meu gust, ara la veig gairebé perfecta. EscarapelaFF 40x

Jaume Franch
29/08/2019, 18:00
També m'agrada més, però les potes han perdut contrast.

Narcis Arpi
30/08/2019, 14:44
Bona composició. La segona versió millor. Jo provaria millorar contrast de les potes, per distingir del terra.

Pepe Peñafiel
31/08/2019, 16:56
Excelente encuadre, me quedo con la segunda versión.EscarapelaFF 40x

Marga Pons
01/09/2019, 13:56
M’agrada molt la composició d’aquesta foto....que ben col.locades les zebres, és el que penses quan la mires. L’edició en blanc i negre és, sense cap dubte, un encert. M’agrada molt Félix, tal i com ens la presentes.

Carlos Silvestre
02/09/2019, 14:36
¿Has pensado en hacer un recorte y dejar un abstracto solo con la crin de la debra de abajo y las rayas?

Felix Bagur
02/09/2019, 16:10
Gracies pels vostres comentaris.

Carlos: gracias por la sugerencia, ¿quieres decir algo asi?

11829

Carlos Silvestre
03/09/2019, 15:00
Pues no exactamente pero tu idea me gusta más que la que había tenido yo. Me encanta así.

Jaume Franch
03/09/2019, 17:24
Gran retall!
EscarapelaFF 40x

Lafebre
05/09/2019, 16:35
Vaig ja una mica tard en comentar la foto. M'agrada tal qual la presentes (pujant-li una mica els blancs crec que encara seria millor). Un molt bon enquadrament per a una dolça imatge. El terra no el manipularia pas. Bona foto, Fèlix.
EscarapelaFF 40x

Lafebre
05/09/2019, 16:40
Perdona, Fèlix, he fet el meu comentari abans d'adonar-me'n que ja havies pujat una nova versió amb els blancs pujats.

Lafebre
05/09/2019, 16:41
Sensació: Molt bona , ben enquadrada, etc. M'agrada força. Impacta visualment.
Comentari: La tentació de processar les zebres en B&N és inevitable. Però, ja que hi ha aquesta intencionalitat del B&N, em pregunto si voldríes probar a eliminar la textura que les envolta ?
Com que encara no conec els teus gustos, maníes, etc en fotografía, ignoro si aquest suggeriment experimental et pot semblar interessant. Ho dic, perque, per exemple, això a en Vicenç no li proposaría.

:)

Felix Bagur
05/09/2019, 16:42
Gracies pels vostres comentaris!