PDA

Ver la versión completa : Metro de Barcelona

Joan A. Gomila
22/08/2019, 12:03
A petició d'en Jaume, he mogut aquest fil des de Miscel.lània a aquí...

Acabo de fer una fugissera visita a la Ciutat Comtal per a resoldre uns quans assumptes i no em vaig emportar la càmera. També va quedar pendent una trobada amb en Vicenç que la vam haver de deixar per un altre dia per manca de temps per part meua.

El cas és que només duia el mòbil i mentre esperavem el metro em va cridar l'atenció la senyora que seia sola a l'altra andana. Com que el Huawei em permet configurar alguns paràmetres de la càmera vaig posar una velocitat lenta per intentar incloure el metro quan arribava per tal de donar un poc més de dinamisme a la foto i al mateix temps equilibrar la composició.

Soc conscient que pels mitjans de que disposava i el poc temps per a triar els parametres abans de disparar, la foto és molt millorable i per aquest motiu la penjo aquí i no en la secció de crítica però, evidentment, estaré encantat de sentir les vostres opinions.

11765

Dades exif: Huawei P20 lite (NO càmera Leica), focal 3,8 mm (equivalent a 26 mm en FF).
ISO 500, f/2,2, velocitat 1/20 a pols
Processat des del mòbil i després en ACR i PS un cop a casa.

Lafebre
22/08/2019, 16:33
Jo la trobo molt bona, Joan A. La entrada del metro és més de mitja foto. Molt bona composició.

Elisabet Marti
22/08/2019, 22:23
Doncs si que dóna de si el teu mòbil!
Jo crec que no la aconsegueixo aqueata foto ni amb la meva Xt2 :-)

M’agrada molt, com diu en VL ( Vicenç Lafebre, no Via Lactea), el metro emtrant l’acaba de clavar!. I m’agrada molt com han quedat els colors.

Jaume Franch
22/08/2019, 23:11
Sensacions. També la trobo molt bona, Joan A.
No importa si la foto ha estat feta amb una càmera o altre, si el resultat és bo. Però en aquest cas, té més mèrit haver-la fet amb el mòbil.
M'ha agradat particularment que hagis programat la foto amb el mòbil. Això és art fotogràfic.

Comentari tècnic: Ben poc he de dir. Tal vegada, recuperariía, molt poc, les llums de les pedres de la via i, important per a mí, un mínim de textura del sostre fosc.

EscarapelaFF 40x
Jo la pujaría a "Critica , analisis"

Joan A. Gomila
23/08/2019, 06:59
Moltes gràcies pels vostres comentaris. Jo a la foto li veig defectes que són insalvables amb edició degut a les limitacions que vaig tenir a l'hora de fer la foto i era el motiu pel que l'havia publicada en l'apartat de miscel.lània. També per aquest motiu, tot i que la foto em resulta atractiva, no esperava que tingués tant bons comentaris...

Pel que fa al comentari tècnic que em fas, Jaume, t'agraeixo que l'hagis fet, ja que tenim sensacions diferents en quan a aquets aspectes que comentes i t'explico com ho veig jo: Per jo, l'important de la foto és que la vista vagi des del metro fins a la noia que seu a l'andana mitjançant les lines horitzontals de la imatge: andana, vies, banc i cartell de l'estació. Les vies del metro volia que es veiessin però que tan sols s'intuissin per a que tant les travesses de la via com les textures no interferissin en aquesta conducció visual que vull produir anant d'esquerra a dreta de la foto. Per aquest mateix motiu vaig deixar més fosca la part superior ja que els elements que hi apareixen rompen aquesta horitzontalitat de la foto i que penso que no m'aporten res interessant a la foto i en canvi si que impedeixen aquest dialeg visual entre metro i noia (ui, açò de dialeg visual crec que m'ha quedat massa poètic36 11 6 1).

Jaume Franch
23/08/2019, 11:29
Sí, era fàcil adivinar la teva inteció, però, segons la meva manera de veure-ho, recuperar -discretament- aquests elements / textures no li faría mal al "dialeg visual".
El motiu de la foto "dona sola - tren que entra" és tant fort que no crec que accentuar aquests detalls li restin protagonisme.
Son discrepancies comprensibles.

No la mouràs a "Exposicion, critica i análisis" ?

Joan A. Gomila
23/08/2019, 11:31
Sí, era fàcil adivinar la teva inteció, però, segons la meva manera de veure-ho, recuperar -discretament- aquests elements / textures no li faría mal al "dialeg visual".
El motiu de la foto "dona sola - tren que entra" és tant fort que no crec que accentuar aquests detalls li restin protagonisme.
Son discrepancies comprensibles.

No la mouràs a "Exposicion, critica i análisis" ?Que no hi és ja?

Enviat des del meu ANE-LX1 usant Tapatalk

Jaume Franch
23/08/2019, 11:34
Que no hi és ja?

Enviat des del meu ANE-LX1 usant Tapatalk
Ups! No m'en havia adonat de la moguda. Disculpa.

Pepe Peñafiel
24/08/2019, 09:04
Estoy totalmente de acuerdo con las alianzas, destaco sobretodo el comentario de arte fotográfico de Jaume. Un fotógrafo sabe utilizar sus recursos en cualquier momento y esta ves lo has realizado de manera sobresaliente con tu móvil. EscarapelaFF 40x

Bep Taltavull
24/08/2019, 12:07
Una imatge molt bona donades les condicions, vas saber configurar el mòbil a la perfecció per aconseguir un bon resultat. EscarapelaFF 40x

Lluis Surralles
24/08/2019, 18:47
Sense tenir en compte els mitjants en que està feta, et vull felicitar per aquesta fotografia. M´encanta la composició el color i, per damunt de tot, la intenció. Aquest tren arribant, mogut, li dona el plus que fa que, per a mi, siguiEscarapelaFF 100xtotal.

Marga Pons
25/08/2019, 12:05
Crec que és una molt bona imatge Joan A. i quan he llegit que era amb el mòbil.....amb el mòbil!!! M'agraden molt aquest tipus de composició, el tren en moviment li dona molt a força a la dona sola i aseguda en quietut

Joan A. Gomila
25/08/2019, 19:10
Agrair a tots els vostres comentaris i dir-vos que m'ha sorprés gratament el fet de que la foto hagi agradat tant, així i tot jo amb mantenc en el que vaig dir inicialment la foto és millorable si l'hagués poguda fer amb una réflex (açò no fa que jo no hi estigui també satisfet amb aquesta, si no fos així no l'haguera penjada).

Francisco Aviles
25/08/2019, 22:12
Com tu bé saps, una bona foto, no importa el mitjà amb el qual s'aconsegueixi.
Sempre serà bona

Narcis Arpi
26/08/2019, 14:38
Arribo molt tard, però em vull sumar a tots els comentaris, i molt especialment al que em precedeix.

Carlos Silvestre
26/08/2019, 14:40
Me parece una muy buena foto tanto por el momento, como por la composición. La soledad de la mujer en el andén junto con esa locomotora que parece que se le viene encima resultan muy llamativas.EscarapelaFF 40x

Raul Sintes
27/08/2019, 19:05
No puc afegir res més del que t'han dit els companys. Vas saber aprofitar es moment.