PDA

Ver la versión completa : Relaxing time



Joan A. Gomila
12/03/2019, 22:15
He estat cercant per dins la fototeca a vam si trobava alguna foto que fos adient pel tema d'aquest mes i he rescatat aquesta que vaig fer l'any passat durant el viatge que vam fer a Eivissa:


11302

Nikon D610 amb Tamron 24-70 a 30 mm + petit retall
ISO 100, f/6,3, 1/80

Jaume Franch
12/03/2019, 23:32
Impresionant bona foto.
Llàstima el cel... no l'has pogut (volgut) millorar?
EscarapelaFF 40x

Joan A. Gomila
13/03/2019, 11:19
Gràcies per comentar, Jaume.

Pel que fa al cel, pens que era necessari l'ús de trespeus i filtres per tal de poder treure més detall del cel en el moment de fer la foto (elements dels que no disposava). La llum del sol era molt forta per l'hora en que està presa la foto i per la seva ubicació (gairebé davant jo, a la meva dreta) el vaig d'haver esquivar amb l'enquadrament i açò feia que hi hagués un rang dinàmic molt elevat entre el cel i el mar respecte de les roques.

Tant la zona del cel com la de l'aigua estan treballades en l'edició (filtre degradat digital i treball en algunes zones que eren gairebé blanques sense gens de detall) i no negaré que es pugui millorar encara una mica més, però vegades és complicat trobar el punt d'equilibri entre la millora que puguis obtenir i els artefactes que es puguin generar per l'excés de processat a la foto. Vaig decidir deixar-la així per que el que m'importava era la figura humana més que el cel i vaig considerar que tampoc volia fer-hi molta més feina de processat (deu ser que em l'edat em torn més vessut, jejeje).

Carlos Silvestre
13/03/2019, 15:54
Sencillamente...¡¡¡me encanta!!!

Lafebre
13/03/2019, 18:38
Molt bona, Joan A.
EscarapelaFF 40x

Lafebre
13/03/2019, 18:50
Gràcies per comentar, Jaume.

Pel que fa al cel, pens que era necessari l'ús de trespeus i filtres per tal de poder treure més detall del cel en el moment de fer la foto (elements dels que no disposava). La llum del sol era molt forta per l'hora en que està presa la foto i per la seva ubicació (gairebé davant jo, a la meva dreta) el vaig d'haver esquivar amb l'enquadrament i açò feia que hi hagués un rang dinàmic molt elevat entre el cel i el mar respecte de les roques.

Tant la zona del cel com la de l'aigua estan treballades en l'edició (filtre degradat digital i treball en algunes zones que eren gairebé blanques sense gens de detall) i no negaré que es pugui millorar encara una mica més, però vegades és complicat trobar el punt d'equilibri entre la millora que puguis obtenir i els artefactes que es puguin generar per l'excés de processat a la foto. Vaig decidir deixar-la així per que el que m'importava era la figura humana més que el cel i vaig considerar que tampoc volia fer-hi molta més feina de processat (deu ser que em l'edat em torn més vessut, jejeje).
Sé que corro el risc de que em declareu en rebelia dins de FotoFinde pel que diré ara i que pot sonar quasi a sacrilegi ;), però crec que no sempre el cel ha de tenir un fort protagonisme dins d'una foto. I aquest és un d'aquests casos. La part potent de la imatge és la la part inferior, i el centre d'interés és el senyor. La resta està molt, però que molt bé per emmarcar l'escena. Opino que un cel "millorat", en aquest cas desmilloraria la foto. Apa, ja em podeu llençar a la foguera. :D:D

Joan A. Gomila
13/03/2019, 18:59
Vicenç: Jo no et llenço a cap foguera. Gràcies per aportar el teu punt de vista.

Carlos: agradezco tus elogios.

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk

Antonia Sanchez
13/03/2019, 20:00
ji ji ... no sempre les "normes" treuen el millor de cada foto, si més no, la forma en que mostrem una foto canvia totalment el significat que li volem donar i l'element al que volem donar importància. Estic amb tú: no sempre les normes milloren la foto.

Narcis Arpi
13/03/2019, 21:28
Bona aportació. Res a dir del cel.

Jaume Franch
14/03/2019, 10:44
Discrepo totalment de la idea que millorar el cel desmilloraría la foto.

El cel no cal tocarlo massa, però sí el color i llums dels illots.
Si voleu, us puc pujar el meu intent.

Joan A. Gomila
14/03/2019, 12:39
Jaume: per part meua no hi ha cap inconvenient en que pugis sa teua versió.

El que sí que tenc clar (i pens que sempre és així) és que a una mateixa imatge transmet sensacions diferents a cada espectador i si donassim un mateix raw a 10 fotògrafs diferents cada un la processaria a la seva manera i obtindriem 10 versions diferents.

Aprofit per proposar aquest exercici, a nivell de FFF, amb una altra foto o amb aquesta. Fins i tot, açò, podria donar peu a crear un subfòrum específic dedicat a pujar la versió de cada fotògraf a partir d'un mateix arxiu raw. Que vos sembla la idea?

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk

Jaume Franch
14/03/2019, 18:17
Jaume: per part meua no hi ha cap inconvenient en que pugis sa teua versió.

El que sí que tenc clar (i pens que sempre és així) és que a una mateixa imatge transmet sensacions diferents a cada espectador i si donassim un mateix raw a 10 fotògrafs diferents cada un la processaria a la seva manera i obtindriem 10 versions diferents.

Aprofit per proposar aquest exercici, a nivell de FFF, amb una altra foto o amb aquesta. Fins i tot, açò, podria donar peu a crear un subfòrum específic dedicat a pujar la versió de cada fotògraf a partir d'un mateix arxiu raw. Que vos sembla la idea?

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk

Ja et pots imaginar que la idea m'encanta.
El títol del sub-fórum podría dir algo com : "Mi versión"
Veig un petit inconvenient: Tenir que enviar el fitxer RAW a cada usuari que hi vulgui participar.

Bona idea.

Joan A. Gomila
14/03/2019, 18:21
Ja et pots imaginar que la idea m'encanta.
El títol del sub-fórum podría dir algo com : "Mi versión"
Veig un petit inconvenient: Tenir que enviar el fitxer RAW a cada usuari que hi vulgui participar.

Bona idea.

Es podria tenir una carpeta compartida al Dropbox a on tothom que hi vulgui "jugar" hi tengui accés. Bastaria pujar allà el raw i que cadascú s'el baixés d'allà. L'únic inconvenient que te aquest sistema és per baixar-te l'arxiu has de fer copiar i aferrar per que d'altra manera t'en portes l'arxiu del Dropbox i ja ningú més el podria baixar. És qüestió d'acostumar-s'hi a fer-ho com he explicat.

Jaume Franch
15/03/2019, 10:38
Em sembla be.
He obert aquest sub-fòrum a "ANALISI, CRITICA" a mode de prova, amb el nom de "MI VERSIÓN".

Fem l'experiment?

Antonia Sanchez
15/03/2019, 18:07
Serà força curiós veure aquestes "mi version" de tothom que hi participi. M'agrada la idea!