PDA

Ver la versión completa : Sa punta de Ses Salines

Joan A. Gomila
09/02/2019, 19:53
Avui capvespre he anat amb uns amics fins sa Punta de Ses Salines per a fotografiar sa caseta de vorera que hi ha i que ja ha estat inmortalitzada milions de vegades.

S'idea era esperar al crepúscle per a veure si els núvols es tenyien de color però a mesura que ha passat el temps el núvols han anat marxant, per tant he preferit processar-ne una de les primeres que he fet ja que el cel és més atractiu.

11195

Nikon D610 amb Nikkor 20 mm
ISO 100, f/5, vel. 1/15
Filtre polaritzador + Degradat suau de 3 passos

Raul Sintes
10/02/2019, 12:25
Aquesta caseta gaire be sempre la presentent presa de l'antre costat. També és fotogènica des d'aquesta banda.

Carlos Silvestre
10/02/2019, 13:15
Muy buena composición. Creo que podría darse algo más de interés al cielo ya que le has dado tanto protagonismo. Me parece un poco inclinada a la izquierda.

Joan A. Gomila
10/02/2019, 18:32
Gràcies pels vostres comentaris.
Raul: precisament s'idea que tenia dins es cap era donar una visió diferent de sa caseta.
Carlos: es cierto que del cielo se puede sacar más intensidad, sin embargo no era mi intención dar más protagonismo al cielo que a la caseta y al estar tan lejana no quise que perdiera el protagonismo.
En cuanto a la inclinación, pienso que se trata más de un efecto óptico, que yo no veo (dicho sea de paso), puesto que nivelé la cámara con el horizonte virtual al encuadrar.

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk

Jaume Franch
10/02/2019, 18:51
Bona foto, Joan A.
Cal baixar un poc les altes llums , centrades a la caseta.
Cal anivellar. Efectivament, cau cap l'esquerra. Poc , però es nota i no crec que sigui un efecte òptic.

Joan A. Gomila
10/02/2019, 20:34
Bona foto, Joan A.
Cal baixar un poc les altes llums , centrades a la caseta.
Cal anivellar. Efectivament, cau cap l'esquerra. Poc , però es nota i no crec que sigui un efecte òptic.Em sap greu, no compartesc aquesta opinió de les altes llums....

En quan al nivell, voldria saber quina linea agafes de referència.

Jaume Franch
11/02/2019, 10:44
Aquesta foto, per les petites discrepàncies que genera, aniría be discutir-la en una tertúlia.

Lafebre
11/02/2019, 14:22
M'agrada tal qual la presentes, però crec que amb qualsevol altra opció de les que han aportat els companys també m'agradaria.

Elisabet Marti
12/02/2019, 22:02
Aquesta caseta deu ser la més fotografiada de Menorca :-)
quin encant que desprèn una casa tant simple.... m’agrada la visió de s’altra banda. Ben vista.
a mi m’agrada tal qual. Transmet molta pau.

Narcis Arpi
13/02/2019, 10:25
Personalment m'agrada tal com la presentes. No veig que la caseta no estigui horitzontal.

Joan A. Gomila
16/02/2019, 13:51
Gràcies a tots per les vostres aportacions.

Jaume: la idea inicial del processat va ser respectar la llum que hi havia en aquell moment: el sol estava guaitant per darrera un núvol i il.luminava de manera més intensa la caseta i la feia destacar de la resta de la foto.

D'acorc amb que es pot fer un processat més agoserat per a donar més impacte a la foto (el tenc fet també) però, com he dit, la idea inicial era mostrar la llum d'aquell moment.

Marga Pons
17/02/2019, 22:55
De vegades ens costa veure altres opcions a les que ja tenim dins el cap, per ser les més habituals...... i que bé que queda un altre punt de vista! A jo també m'agrada tal i com la presentes, encara que també me la puc imaginar amb l'idea inicial dels núvols tenyits dels colors de la posta de sol. Bona excusa per tornar-hi ;-)

Joan A. Gomila
18/02/2019, 00:10
De vegades ens costa veure altres opcions a les que ja tenim dins el cap, per ser les més habituals...... i que bé que queda un altre punt de vista! A jo també m'agrada tal i com la presentes, encara que també me la puc imaginar amb l'idea inicial dels núvols tenyits dels colors de la posta de sol. Bona excusa per tornar-hi ;-)Si Marga, aquesta era s'idea inicial però a mesura que s'atracava l'ocàs els núvols van desapareixer...

Bep Taltavull
20/02/2019, 22:15
Bona composició i tractament molt natural de l'escena. Punt de vista diferent

Joan A. Gomila
24/02/2019, 17:52
Gràcies, Bep.

Joan A. Gomila
03/10/2019, 21:50
Si em permetu rescataré aquest fil de l'oblit per que en el seu dia vam discrepar una mica en quant a com podia quedar millor la foto. Després de tots els comentaris vaig tornar a fer feina amb la foto i vaig arribar a una altra versió que també em va agradar (fins i tot més que la versió inicial) i l'he presentada en alguns concursos internacionals sense gaire èxit fins avui ja que m'acaben de notificar els resultats del "1st Salon International d'Art Photographique Flobecquois FLO 2019" a Bèlgica de fotografies impreses i en la secció de paissatges en perill m'han premiat aquesta foto amb una Menció d'Honor FIAP. La versió és aquesta:

11969
Crec que amb açò es demostra la validesa de l'intercanvi d'opinions d'aquest fòrum. Gràcies a tots.

Felix Bagur
04/10/2019, 17:43
Enhorabona Joan!
Record que hi vam anar junts!
Ses ombres i contrast que has donat as núvols li donen un plus a sa foto!
M'has de explicar que vol dir açò de "secció de paissatges en perill" :)

Joan A. Gomila
04/10/2019, 17:50
Enhorabona Joan!
Record que hi vam anar junts!
Ses ombres i contrast que has donat as núvols li donen un plus a sa foto!
M'has de explicar que vol dir açò de "secció de paissatges en perill" :)Era un tema específic d'es concurs a part d'un tema lliure

Enviat des del meu ANE-LX1 usant Tapatalk

Jaume Franch
04/10/2019, 20:29
Sensacions: Magnífica.
Comentari tècnic: No puc evitar recordar-te que no estavem d'acord amb lo de les altes llums.
EscarapelaFF 40x

Joan A. Gomila
04/10/2019, 21:02
Sensacions: Magnífica.
Comentari tècnic: No puc evitar recordar-te que no estavem d'acord amb lo de les altes llums.
EscarapelaFF 40xNo, perque sa meua intenció inicial era reproduir sa llum i sensacions del moment i després a rel d'es comentaris vaig fer un processat diferent donant un poc de dramatisme a sa foto.

Lafebre
05/10/2019, 17:11
Enhorabona, Joan A.!

Carlos Silvestre
05/10/2019, 23:50
Magnífico procesado y merecido reconocimiento.

Francisco Aviles
06/10/2019, 17:57
Primer de tot, repetiré una vegada més la meua opinió en quan a pujar més d'una foto diferent en el mateix fil: crec que si pujam fotos diferents, encara que siguin del mateix tema, dins l'apartat de crítica fotogràfica, dona peu a que els comentaris s'entremesclin i sigui difícil saber de quina foto parlam.
Dit açò, només comentaré la primera foto, tal com he fet en altres ocasions en que heu penjat més d'una foto en aquest subfòrum.

Joan...Aquestes paraules són teves, jo si comentaré les dues, ja que crec que en un mateix apartat, es poden comentar diferents preses del mateix tema.La primera que ens presentes m'agrada, aquest angle diferent en què aquesta presa la imatge.
La segona potser és mes espectacular, però no m'agrada ho sento.
Felicitats per aquest premi .. Joan

Joan A. Gomila
06/10/2019, 18:44
Primer de tot, repetiré una vegada més la meua opinió en quan a pujar més d'una foto diferent en el mateix fil: crec que si pujam fotos diferents, encara que siguin del mateix tema, dins l'apartat de crítica fotogràfica, dona peu a que els comentaris s'entremesclin i sigui difícil saber de quina foto parlam.
Dit açò, només comentaré la primera foto, tal com he fet en altres ocasions en que heu penjat més d'una foto en aquest subfòrum.

Joan...Aquestes paraules són teves, jo si comentaré les dues, ja que crec que en un mateix apartat, es poden comentar diferents preses del mateix tema.La primera que ens presentes m'agrada, aquest angle diferent en què aquesta presa la imatge.
La segona potser és mes espectacular, però no m'agrada ho sento.
Felicitats per aquest premi .. JoanEn aquest cas es tracta exactament de la mateixa foto processada de manera diferent, no de dues fotos diferents. A n'es meu entendre hi ha una diferència molt clara entre una cosa i una altra, Xiscu, però entenc que no tots pensem igual.

Gràcies a tots pels comentaris.

Francisco Aviles
06/10/2019, 18:50
En aquest cas es tracta exactament de la mateixa foto processada de manera diferent, no de dues fotos diferents. A n'es meu entendre hi ha una diferència molt clara entre una cosa i una altra, Xiscu, però entenc que no tots pensem igual.

Gràcies a tots pels comentaris.

Molt be, Joan
Això és lo interessant del tema, ningú pensem igual.
Això enriqueix el pensament i la vida mateixa

Carlos Silvestre
06/10/2019, 22:10
Lo interesante, y lo difícil, es saber transmitir la los demás el sentimiento que experimentó el autor al hacer la foto. En este caso la primera sugiere luz, día diáfano y cálido. La segunda todo lo contrario. ¿Qué sentiste, qué querías transmitir tú, Joan?

Joan A. Gomila
06/10/2019, 22:33
Yo quería transmitir lo primero, de ahí el hecho que defiendera la primera versión pero después de los comentarios que se hicieron quise probar de llevar la foto al otro extremo y el resultado me gustó.
Con la recuperación de este hilo tan sólo pretendía poner en valor los comentarios que hacemos de las fotos y lo que podemos mejorar en algunos casos.