PDA

Ver la versión completa : Carrer que no passa



Joan A. Gomila
10/01/2019, 23:31
Des de fa uns dies que tenc un Nikkor 20 mm 1.8 i em feia ganes trobar un moment per provar-lo. Finalment avui vespre he tingut una hora i he aprofitat per passejar per Ciutadella i fer unes quantes fotos amb idea d'aprofitar, i al mateix temps que provava es nou objectiu també participar amb alguna foto al tema del mes.

Per jo aquesta foto la veig només en blanc i negre per que així el dibuix de les pedres que formen la volta tenen més protagonisme.


11108

Nikon D610 amb Nikkor 20 mm
ISO 200, f/8, 2 seg.

Lafebre
11/01/2019, 12:39
Abans de res, felicitats per la nova joguina, Joan A. :)

M'agrada en tots els aspectes. Bon enquadrament i bon control de les llums. La presència de les bicicletes en la composició és tot un encert. Bona foto, Joan A.!

Jaume Franch
11/01/2019, 18:35
Tot i les meves preferències cromàtiques, reconec que és una molt bona foto.
EscarapelaFF 40x

Narcis Arpi
11/01/2019, 19:13
Jo també penso que és una bona foto i m'agrada en blanc i negre.

Carlos Silvestre
14/01/2019, 18:07
Buen encuadre y buena foto.

Alfredo
14/01/2019, 19:47
Totalmente de acuerdo con Lafebre.

Joan A. Gomila
14/01/2019, 22:04
Moltes gràcies a tots.

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk

Bep Taltavull
15/01/2019, 22:17
Bona estrena del nou objectiu. M'agrada la composició i el tractament, personalment hauria disparat a f/16 per tenir un gran destell al llum del carrer.

Lluis Surralles
16/01/2019, 10:37
Molt bona foto Joan A. pero crec que li falta una mica de contrast i el filtre sèpia és massa accentuat. Ja m´asgrada aquest tò una mica sèpia pero voldria que s´acostès mes al B i N.

Joan A. Gomila
18/01/2019, 18:14
Molt agrait pels vostres comentaris i aportacions.

Lluis: la foto no duu cap tipus de viratge. El que sí pot ser una diferència de visualització per la pantalla de cada un, ja que a la nova pantalla de l'oficina (sense calibrar) li veig una tonalitat rosada que no veig al monitor de casa, que si està calibrat de fa poc....

Bep: prenc nota del f/16 Fotograph

Lafebre
18/01/2019, 18:56
... Lluis: la foto no duu cap tipus de viratge. El que sí pot ser una diferència de visualització per la pantalla de cada un, ja que a la nova pantalla de l'oficina (sense calibrar) li veig una tonalitat rosada que no veig al monitor de casa, que si està calibrat de fa poc....



Joan A., en el meu comentari sobre la foto no vaig dir res sobre aquesta tonalitat que apunta en Lluís perquè vaig considerar que així la volies, i si aquest era el teu gust, res a dir. Però de veure la tonalitat, si que la veia. I la segueixo veient. Et proposo el següent exercici. Sobre la teva còpia que has pujat obres una capa de "tono/saturación" i baixes la saturació a -100. Si cliques/descliques la capa veuràs la diferència que hi ha. També pots anar a "Silver" i crear-te un còpia en BN neutre. Aquí també apreciaràs la diferència clicant/desclicant la capa. Tot això t'ho comento perquè veig que ja fa dies que vas tenir algun problemet amb els teus monitors i potser encara no ho tens resolt del tot.

Joan A. Gomila
18/01/2019, 19:01
Joan A., en el meu comentari sobre la foto no vaig dir res sobre aquesta tonalitat que apunta en Lluís perquè vaig considerar que així la volies, i si aquest era el teu gust, res a dir. Però de veure la tonalitat, si que la veia. I la segueixo veient. Et proposo el següent exercici. Sobre la teva còpia que has pujat obres una capa de "tono/saturación" i baixes la saturació a -100. Si cliques/descliques la capa veuràs la diferència que hi ha. També pots anar a "Silver" i crear-te un còpia en BN neutre. Aquí també apreciaràs la diferència clicant/desclicant la capa. Tot això t'ho comento perquè veig que ja fa dies que vas tenir algun problemet amb els teus monitors i potser encara no ho tens resolt del tot.Moltes gràcies!!! Ho miraré.

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk

Jaume Franch
19/01/2019, 22:45
Jo la he editat en ACR i està com a color. Quan cliques B/N, efectivament, desapareix una tonalitat rosada.

Bep Taltavull
20/01/2019, 18:25
Jo la veig en BN, i he fet la prova que diu en Jaume i no noto res... quins misteris ei-14ei-14

Lluis Surralles
20/01/2019, 19:19
Doncs jo al meu monitor la veig molt sèpia. L´haurè de calibrar.

Jaume Franch
20/01/2019, 19:30
Eastic d'acord amb en Bep: "Misteris"

Raul Sintes
24/01/2019, 12:49
Acab de veure saq foto i els comentgaris que heu fet. En el meu monitor la veig amb una dominant magenta i he fet el procés que ha proposat en Vicenç i aquesta dominant ha desaparegut.

Joan A. Gomila
24/01/2019, 16:01
Bé....uns veim una cosa, uns altres una altra......3 8 14 1