PDA

Ver la versión completa : Sa Bassa Verda(Post nubila, Phoebus)

AntoniCladera
07/02/2011, 19:44
Si, després dels ennivolats, surt el sol!

Vaig partir a les 06'45hrs del matí.A les 07'15 ara dalt aquest lloc emblemàtic... nit tancada... Jugava amb ventaja, sabía que havia de fer, on havia de posar el trípode, quins filtres es suposaba que hauria de posar..... Perquè?
simplement pq era la vegada que feia 5 o 6 que pujava dal sa Bassa Verda per trobar una localització perfecta. Perquè era la 3ª vegada que feia el mateix i partia cap a casa amb el sarró buit.... Coses del nostre destí fotogràfic...
Aquesta vegada semblava que la cosa seria verssemblant a les d'abans... Va començar a ploure...poc però continu... el cel estava ben ennivolat...
A les 08'20 els ennivolats, per sorpresa meva, van començar a disipar-se, i es van començar a tenyir-se de taronja i vermell, així com el sol despuntava per l'horitzó....
Aquell espectacle de llum va durar 3 minuts... en tres minuts vaig fer moltes fotos, canviant de focal, filtre, diafragma.... movent els filtres...
La lliçó per jo és ben clara:
El tenir una localització és important, molt! Les localitzacions en paisatge és una part fonamental d'aquesta tècnica ja que guanyam temps i aconseguim millors composicions d'aquells indrets que ens captiven.

En tres minuts de llum com aquesta, sense tenir una bona localització triada, sen's fa molt difícil poder fer una bona fotografia de paisatge.. És clar que la tècnica és molt important però aquest apartat és molt imprescindible...

El processat és mínim... de fets hi ha Raws que pareixen que exploten de llum que tenen!!
Tota la feina lka va fer la llum del sol neixent i el filtre de tres passos degradat... que si que ho havioa de menester amb aquesta explosió.
A més el que tbé em va agradar va ser que el reflexe, degut al dèbil vent que bufava, no era efecte mirall sino que l'efecte que dóna, fa que la foto en general sigui més agradable a la vista.....

Bé tant de rollo i tal vegad si el lloc no vos agrada, la foto vos farà ni fu ni fa.... :-[

Salut!!! ;)https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=51889 &g2_serialNumber=1

Fabricante NIKON CORPORATION Modelo NIKON D700
Valor de Apertura f/8
Exposición Manual
Longitud Focal 29 mm
ISO 200
Velocidad de Obturador 1/10 sec
Fecha/Hora dom 23 ene 2011 08:29:12 CET
Software Adobe Photoshop CS5 Macintosh

Mirall aixecat
Filtre degradat de densidat neutre de tres passos Lee.

Com veis per fer paisatges, si empram bé la Hiperfocal, no és necessari diafragmar tant.... Aquesta com bé diu dalt, està feta a F/8.... li basta per aquest nikkor 16-35mm..

CarlosSilvestre
07/02/2011, 20:33
Un excelente ejemplo de foto paisajística, con una luz increíblemente bien aprovechada y adobada con una explicación muy ilustrativa. Recalco la importancia de tener prevista con antelación la localización a la que acudir ya "a tiro hecho"...o casi.

Carlos
08/02/2011, 00:08
Impressionant Toni.

VLafebre
08/02/2011, 13:08
No crec que qualsevol comentari pugui arribar a fer justícia a la foto. Felicitats, Toni. I, afegir, moltes gràcies per les explicacions.

imported_admin
08/02/2011, 13:48
Crec que els companys ja t'ho han dit tot, però tal vegada jo t'en digui un altre d'important: la determinació que tens per anar a fer fotos a l'hora que toqui, deixant la familia a casa..., sabent que hauràs de soportar el fred, la pluja, la foscor, potser algún mal d'esquena, a vegades l'aburriment, la por a tornar a casa sense foto... et dona una categoria que molts de nosaltres no arrivarem mai a tenir.
Enhorabona i gràcies per passar-nos el teu art i les teves vivències fotogràfiques.

PepePenafiel
08/02/2011, 15:28
Fantástico poder disfrutar de imágenes como esta. La luz es mágica.
Gracias por compartirla

miqueltribo
08/02/2011, 21:07
Muy bien estudiada la composición, potencial de cámara, filtros aprovechado todo el RD y un fantástico reflejo que embellece aún mas este momento volátil tan esperado. Valía la pena madrugar. Felicidades y gracias por el detalle explicativo.

joangomila
09/02/2011, 10:44
Jo vaig tenir el privilegi de veure la foto abans de que fos publicada al fòrum (no se si ja estava processada o no, però em sembla que si, per que no li veig diferència amb la que jo vaig veure), però ja em feia ganes que la publicàs per veure els comentaris de la gent.
Una foto fantàstica i una magnífica explicació tècnica, enhorabona, Toni.

joangomila
09/02/2011, 10:49
Una cosa que li veig i que m'agradaria que en Toni comentàs:

Em fa la impresió que la zona del cel que es troba reflectida damunt l'aigua és una mica més lluminosa que el propi cel. Pens que o bé jo no ho veig bé, o també pens que podria ser degut a l'ús del filtre degradat que ha enfosquit el cel i, logicament per tractar-se d'un degradat, no ha fet el mateix efecte en el reflexe de l'aigua.

AntoniCladera
09/02/2011, 13:19
efectivament, Joan Antoni Degradat est!

joangomila
09/02/2011, 13:57
efectivament, Joan Antoni Degradat est!

Sa veritat és que no sabia si era així o si era jo que no ho veia bé.
Ens veim dissabte!!!