Ver la versión completa : Mongofre
joangomila
30/03/2011, 20:01
Hola a tots, després d'un temps sense penjar cap foto, he aprofitat que aquesta setmana no he de preparar cap partida d'escacs per intentar treure alguna cosa positiva de les fotos que vàrem fer el passat diumenge amb els companys del fotoclub.
El dia va començar tapat de boira que quan es va esvair, va deixar un cel tapadot i llis. Vaja que no era un dia perfecte per a fer fotos. Tot i açò, la gent no va perdre les ganes de disparar amb la càmera.
Pens que la foto no te res d'especial, però tenint en compte les codicions climatològiques del dia, tampoc es podia aspirar a molt més (bé si et dius Toni Cladera o Jaume Franch, potser si).
Apart de les dades efix, cal dir que vaig utilitzar el filtre ND400.
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=53290 &g2_serialNumber=2
Propiedades de la Foto
resumen* detalles
Fabricante NIKON CORPORATION Modelo NIKON D5000
Valor de Apertura f/11 Espacio de Color sRGB
Valor de Exposición Bias 0 EV Programa de Exposición Manual
Flash No Flash Longitud Focal 18 mm
ISO 200 Velocidad de Obturador 2 sec
Fecha/Hora dom 27 mar 2011 10:51:30 CEST IPTC: Derechos de Autor Joan A. Gomila
Alto de la Imagen EXIF 1024 pixels Software Adobe Photoshop CS4 Windows
CarlosSilvestre
30/03/2011, 20:59
Compositivamente está bien pero hay carencia de contraste y luminosidad. Al utilizar el filtro hay que probar con ligeras sobreexposiciones para que las fotos no te queden tan apagadas.
LluisSurralles
30/03/2011, 22:28
Muy buena composición de lineas. Lástima de la falta de contraste. Aunque el dia esuviera gris reo que se podia haber hecho algo mas con Ps. Si lo intentas estoy seguro de que la foto mejorará mucho.
joangomila
31/03/2011, 06:53
Gràcies per les vostres aportacions, en tenir un moment corregiré el contrast i vos la pujaré de nou.
Estic pensat que aquesta manca de contrast potser sigui per les diferències que s'em creen entre l'arxiu original i el resultat una volta pujada la imatge a la galeria (en Jaume sap a que em referesc). Però en aquest cas no n'estic del tot segur, ja que l'únic tractament que he fet ha estat pujar baixar l'exposició general de la foto (darrerament acostum a sobreexposar la imatge original per tal de que l'histograma arribi a la dreta) i després vaig baixar-la de nou només a la part del cel ja que m'havia quedat molt més exposat.
imported_admin
31/03/2011, 07:54
Positiu: L'enquadrament i l'intenciò amb el filtre DN.
Negatiu: Ho sento Joan, pero aquesta foto em sembla molt dolenta de qualitat. La veig empastada i amb manca de definició.* :o*
joangomila
31/03/2011, 08:14
Jaume, primer de tot: res de "ho sento", aquí hi entram per apendre i les crítiques sempre ens les hem de pendre com una cosa positiva que ens ajuden a millorar!!!
Com més la miro més hi veig l'empastament que em comentes, el que em despista una mica és que normalment, abans de pujar les meves imatges i per tal d'evitar el problema que ja hem comentat altres vegades, converteixo l'espai de color i ara m'en adono que en les dades efix apareix sRGB i jo creia haver-ho canviat...ho hauré de comprovar.
Açò no vol ser una excusa, ja que és probable que en la foto original també hi hagi una mica d'empastament. Si fos així, com hauria d'actuar per a millorar-ho? bastaria amb modificar el contrast? tal com m'aconsellen els altres companys?
imported_admin
31/03/2011, 12:03
N'estic convençut que el fall està en el post procés, no en la imatge original ni en el procés. És fàcil comprovar-ho si conserves l'original, no?
VLafebre
31/03/2011, 12:30
Joan, no em repetiré amb el que ja t'han dit. Si la vols arreglar, en la meva opinió, prova també de retallar-la per la part esquerra a fi que línici del camí comenci just a l'angle inferior esquerra de la foto. A lo millor t'agrada més.
joangomila
31/03/2011, 13:06
Joan, no em repetiré amb el que ja t'han dit. Si la vols arreglar, en la meva opinió, prova també de retallar-la per la part esquerra a fi que línici del camí comenci just a l'angle inferior esquerra de la foto. A lo millor t'agrada més.
És una idea que també m'havia passat pel cap però no ho vaig provar, faré la prova i, entre totes les aportacions vostres, esper que la foto millori. Gràcies.
PepePenafiel
31/03/2011, 13:24
La profundidad del camino suscita muchas expectativas.
De acuerdo con lo que comenta Vicenç de hacer coincidir el camino con el ángulo inferior izdo. Me ha surgido la misma intención al verla.
Razón tambien en el empastamiento. Sin duda si la falta de calidad es en la toma merece la pena volver al lugar porque merece la pena y mucho.
joangomila
31/03/2011, 13:36
No, Pepe, el empastamiento no es por la toma si no por el procesado o por un cambio que se me produce al subir las fotos a la galería que ya me ha pasado en otras ocasiones.
He trabajado un poco más la imagen y creo haber solucinado el tema del empastamiento, así como el recorte y la falta de contraste que me habéis indicado (esto último puede deberse también a la perdida de calidad de imagen al subir la foto a la galería). Aquí tenéis el resultado. Sigo abierto a nuevas sugerencias sobre la imagen, incluso si creéis que no he acabado de resolver todo lo que me indicabais... :)
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=53328 &g2_serialNumber=2
imported_admin
31/03/2011, 15:12
Mucho mejor, aunque aún le falta un pelín de detalle.
joangomila
31/03/2011, 15:19
És el que em semblava, que no te prou detall.
Com ho puc solucionar?
imported_admin
31/03/2011, 15:52
És el que em semblava, que no te prou detall.
Com ho puc solucionar?
No ho sé Joan.
Però si m'envies l'original podem fer la proba, a veure si redimensionant-la amb el meu ordinador hi ha diferències. No sé, és una idea.
joangomila
31/03/2011, 16:04
D'acord, Jaume, intentaré enviar-te-la aquesta tarda. De totes maneres no ens hi em de matar gaire, tanmateix com vaig dir al principi era més una foto testimonial de la sortida amb el fotoclub de la que en cap moment esperava treure'n un gran resultat.
VLafebre
31/03/2011, 20:12
Doncs sí, amb tot el que li has fet, ha guanyat, però tens raó quan dius que encara està empastada.
joangomila
01/04/2011, 11:03
He estat mirant es tema i, gairebé sense voler, m'he trobat amb un article que parla de processat d'imatges nocturnes on es parla de la necessitat d'enfocar de nou una imatge una volta s'ha redimensionat per a penjar-la a una web.
A aquesta foto no li he aplicat cap tipus d'enfocament durant el processat de la imatge i per tant, pens que pot ser degut a açò que m'hagi quedat empastada.
Reproduesc el texte en qüestió i vos deix l'enllaç de l'article sencer per si és d'interés per voltros:
"Cuando llegué a OjoDigital, una de las cosas que más me llamaba la atención era la nitidez que tenían las fotos que aquí se publicaban y que estaban a años luz de las mías. Yo estaba seguro de que la gente usaba unas cámaras buenísimas y carísimas, y de ahí venía la diferencia. Luego descubrí que no era el único que pensaba esto y que además, estábamos equivocados. Las fotografías hay que enfocarlas durante el procesado, y volverlas a enfocar una vez se reducen de tamaño para publicarlas en la web, ya que dicha reducción, provoca una pérdida de nitidez bastante acusada."
http://www.ojodigital.com/foro/content/la-pared-y-la-luna-629/
joangomila
01/04/2011, 17:20
Siguiendo los pasos del tutorial del cual he publicado le enlace en el post anterior (tan solo en lo que se refiere a redimensionado, enfoque y guardar la imagen para web) he conseguido una nueva copia.
A ver si de una vez por todas he conseguido eliminar el empastamiento...
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=53381 &g2_serialNumber=2
Una vez publicada no me acaba de convencer del todo el resultado, creo que sigue perdiendo nitidez con respecto al archivo que tengo en casa. Paso a enviar por correo esta misma foto a J.Franch para que pueda comparar ambas imágenes desde su casa y darme su opinión.
imported_admin
01/04/2011, 19:35
Acabo de ver el original que me has mandado y es un fichero .dng de 7,44Mb:
La versión que acabas de subir, sin serlo del todo, ¡¡¡és más nitida que el original.!!! :o
Ergo, todas las disquisiciones que hemos hecho con esta foto me parecen inválidas.
joangomila
01/04/2011, 22:31
Tal com he comentat a la contesta que t'he enviat, ja no ser que pensar... :-[
imported_admin
02/04/2011, 13:25
Com tu dius en el mail, més val que deixis aquesta foto i miris si en Toni ens pot donar un cop de ma amb el tema.
joangomila
02/04/2011, 16:18
De totes maneres la darrera que he pujat ha estat tractada amb una máscara d'enfocament i deu ser per açò que és una mica més nítida.
imported_admin
02/04/2011, 18:56
De totes maneres la darrera que he pujat ha estat tractada amb una máscara d'enfocament i deu ser per açò que és una mica més nítida.
Sí. T'ho volia preguntar.
VLafebre
03/04/2011, 17:03
No acabo d'entendre quina és la possible raó per la manca de definició d'aquesta foto i menys tenint en compte els paràmetres que ens indiques. Així que només em queda fer-te una pregunta, Joan: Per les dades exposades, vas disparar a 2 segons. Entenc que va ser amb l'ajut d'un tres-peus. Tenies desactivada la funció VR?
imported_admin
03/04/2011, 18:19
Bona pregunta, sí señor!!!
joangomila
03/04/2011, 18:52
Si, Vicenç, l'VR desactivat. Sempre tenc la precaució de fer-ho des de que en T.Cladera ens ho va recomenar ja fa temps.
De fet ahir vaig estar mirant la darrera versió que he penjat amb en Bep, tan la del fòrum com l'arxiu jpg que he processat, i vam arribar a la conclusió que la imatge del jpg era correcta, potser li podia haver donat una mica més de contrast però el que no te és empastament.
A més a més, abans de disparar em vaig pendre el meu temps, fins i tot vaig calcular la DH amb l'aplicació que dies abans havia instal.lat a la meva PDA.
La imatge ha anat millorant des de la primera que vaig penjar fins aquesta darrera, però en cap dels casos es veu bé una volta l'he pujada a la galeria i es nota la diferència quan la compares amb l'arxiu jpg que tenc dins l'ordinador.
Gràcies pel vostre interés.
imported_admin
03/04/2011, 23:36
Com expliques que la que em vas enviar, suposadament original, no doni la talla?.
joangomila
04/04/2011, 07:39
Jaume, et vaig enviar l'arxiu original .dng sense processar i l'arxiu jpg que correspon a la darrera foto que he pujat a aquest fil, no se a quina de les dues et refereixes, però tanmateix soc incapaç de donar una explicació lògica a aquesta manca de qualitat. Tan sols pens que per alguna raó que ignor, en pujar la foto a la galería i també en enviar-la per correu es produeix alguna cosa que interfereix en la qualitat de la imatge.
Estic per telefonar als investigadors de "Expediente X" :-/
VLafebre
04/04/2011, 11:32
Si, Vicenç, l'VR desactivat. Sempre tenc la precaució de fer-ho des de que en T.Cladera ens ho va recomenar ja fa temps.
De fet ahir vaig estar mirant la darrera versió que he penjat amb en Bep, tan la del fòrum com l'arxiu jpg que he processat, i vam arribar a la conclusió que la imatge del jpg era correcta, potser li podia haver donat una mica més de contrast però el que no te és empastament.
A més a més, abans de disparar em vaig pendre el meu temps, fins i tot vaig calcular la DH amb l'aplicació que dies abans havia instal.lat a la meva PDA.
La imatge ha anat millorant des de la primera que vaig penjar fins aquesta darrera, però en cap dels casos es veu bé una volta l'he pujada a la galeria i es nota la diferència quan la compares amb l'arxiu jpg que tenc dins l'ordinador.
Gràcies pel vostre interés.
Val Joan, es tractava només d'anar descartant coses.
joangomila
04/04/2011, 11:34
És el que estic fent, anar descartant coses però arriba a un punt que ja no saps que més mirar. Gràcies, Vicenç.