Ver la versión completa : Catedral
joangomila
05/04/2011, 19:19
Del curso que hicimos con T.Cladera, auspiciado por FF, aún no había procesado ninguna imagen (o quizás una pero no lo recuerdo muy bien).
Tampoco es que tuviera ninguna que resultara extraordinaria ya que me dediqué a hacer pruebas disparando en modo manual, tal y como nos había recomendado el "profe".
Debido al problema que se me está dando con la subida de mis fotos a la galería, se me ha ocurrido procesar la siguiente imagen, colgarla en un hilo de ojodigital y "chupar" la imagen desde allí.
Cabe decir que nuevamente he seguido los pasos de redimensionado y enfoque que se indican en un tutorial de ojodigital y me he dado cuenta que en la anterior imagen que subí se me escapó un paso que no se si puede ser determinante en la pérdida de nitidez que se ha observado en la foto de Mongofre, así que este es el resultado para esta otra foto:
http://www.ojodigital.com/foro/attachments/urbanas-arquitectura-interiores-y-escultura/120986d1302027116-catedral-de-menorca-fotofinde-catedral_0041-r.jpg
Aparte de las aportaciones que podáis hacer, me interesa sobremanera saber si la veis empastada y con falta de nitidez como la anterior que os presenté.
VLafebre
06/04/2011, 18:11
Aquesta la veig molt millor i no la trobo empastada.
CarlosSilvestre
06/04/2011, 19:13
Conforme, si se trata de valorar la nitidez creo que esta vez lo has conseguido. ¡Oé, oè, oé , oé....! :D :D :D
beptaltavull
06/04/2011, 19:17
Molt bé, Joan.
Per jo, aquesta està perfecta si parlam de nitidesa.
L'aspecte general de la foto, també m'agrada. ;)
joangomila
06/04/2011, 20:29
Gràcies a tots, ja veig que amb aquesta prova el tema de la nitidesa ha quedat solucionat, en principi.
Com que la mateixa foto l'havia pujada al fòrum de ojodigital i des d'allà l'havia "xupada", ha resultat que una persona d'aquell fòrum m'ha donat uns quans consells per tal de millorar-la. He posat en pràctica els seus consells i seguidament vos mostro el resultat.
Els ajustaments que he fet han estat:
1.- Nivellar la foto per tal de que el campanar quedi dret.
2.- Capa d'ajust amb corbes a la zona de la teulada.
3.- Capa de correcció selectiva al cel per a que els núvols quedin més blancs.
4.- Capa d'ajust amb corbes a la zona més fosca del campanar.
Aquí la teniu:
http://www.ojodigital.com/foro/attachments/urbanas-arquitectura-interiores-y-escultura/121130d1302117618-catedral-de-menorca-fotofinde-catedral_0041r-1.jpg
PepePenafiel
07/04/2011, 06:30
Joan , ¿a que te refieres en el punto 3 de corrección selectiva en el cielo?
joangomila
07/04/2011, 07:36
Te cuento, Pepe, ya que a mi también me sonó a chino cuando lo leí y además no me habían indicado donde encontrar esta opción dentro de PS. Cabe decir que ahora que lo he descubierto pienso que es una herramienta bastante interesante.
Vas a Capa > Nueva capa de ajuste > Corrección selectiva.. (También se accede desde la pestaña ajustes que está al lado de la pestaña capas). Lo que me parece entender es que esta opción te permite variar la tonalidad de un color determinado alterando las cantidades de cian, magenta, amarillo y negro.
Te añado el enlace con el post que publiqué en ojodigital por si te puede aclarar un poco más la explicación que te estoy dando.
http://www.ojodigital.com/foro/urbanas-arquitectura-interiores-y-escultura/362368-catedral-de-menorca.html
Por comentar una pega que le veo a esta técnica es que en el histograma aparece el efecto peine.
PepePenafiel
07/04/2011, 10:36
Gracias, "me meteré por ahí " para probar.
miqueltribo
07/04/2011, 11:55
Encuentro que has mejorado respecto a la última foto que subiste al foro. La foto está bien equilibrada y nítida. Felicidades.
joangomila
07/04/2011, 12:25
Gracias, Miquel.
Básicamente me interesaba ver si se repetía esa falta de nitidez. Aún estoy recabando algo más de información al respecto y he de hacer alguna comprobación más, en cuanto tenga más datos os lo hago saber.
PepePenafiel
08/04/2011, 06:29
Joan sin duda la segunda mejora la primera. No ay problemas de nitidez esta vez.
Saludos
joangomila
08/04/2011, 07:20
Gracias, Pepe.
PepePenafiel
08/04/2011, 13:42
Joan sin duda la segunda mejora la primera. No ay problemas de nitidez esta vez.
Saludos
¡¡¡¡socorro!!! me han quitado la H del hay menos problemas
joangomila
08/04/2011, 13:56
Tranquilo que aquí los exámenes son de fotografía y no de ortografía. ;D ;D ;D
beptaltavull
08/04/2011, 19:00
Molt bona Joan, aquesta crec que val molt la pena.
Tant sols hi afegiria una mica més de contrast a la paret del darrera.
Quina feinada!!!! :-?
joangomila
08/04/2011, 19:20
Molt bona Joan, aquesta crec que val molt la pena.
Tant sols hi afegiria una mica més de contrast a la paret del darrera.
Quina feinada!!!! :-?
Que m'estàs llançant un repte o que?* >:(
Crec que recolliré el guà que m'has llançat i en quan hagi passat la marató fotogràfica d'aquest cap de setmana m'hi posaré de nou a veure que en resulta..
joangomila
11/05/2011, 19:08
En primer lloc, demanar disculpes a tots pel retràs en pujar de nou aquesta foto després de que en Jaume m'ho hagués demanat en un altre fil per a comprovar si ha perdut qualitat o no.
Ja l'havia pujada abans però en veure la manca de qualitat que tenia la vaig llevar, però com que en Jaume em va demanar que la pujàs de nou, aquí la teniu:
Cal dir que he modificat una cosa que potser sigui el motiu de la pérdua de qualitat d'abans (ara em sembla que no ha perdut): la que vaig pujar abans d'aquesta tenia unes mides de costat major de 1030 ja que primer havia redimensionat a 1024 però després hi vaig afegir el marc. Ara el que he fet ha estat redimensionar-la a 1024 abans de pujar-la per que he pensat que si la mida màxima admesa és 1024 i la pujam d'una mida major és quan es deuen activar els scripts del servidor per a que no excedeixi de la mida i potser és aquí quan perd qualitat.
Respecte a la que havia pujat inicialment, en aquesta li he fet un tractament selectiu de la paret per a treure més detall, tal com em va sugerir en Bep Taltavull.
Després de tot aquest rollo, aquí la teniu.
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=71434 &g2_serialNumber=1
Adjunt l'enllaç del primer fil per si voleu veure l'evolució que ha sofert la foto amb els diferents processos aplicats, però ara tan sols l'he penjada per a comprovar si perd qualitat i per que en Bep em va "picar" amb lo da la paret.
https://www.fotofinde.com/cgi-bin/yabb_fotofinde/YaBB.pl?num=1302027566/0
beptaltavull
11/05/2011, 19:37
Joan, ets un crack !!!!!
Realment, i ara que la veig, la paret ha guanyat moltíssim.
Ja m'ho explicaras. ::) ::) ;)
VLafebre
12/05/2011, 12:11
Joan, jo ara la veig bé, de qualitat.
imported_admin
12/05/2011, 12:29
Jo la veig be, Joan.
Una curiositat: Com és que no has pujat aquesta foto en el mateix fil on hi ha l'anterior?.
joangomila
12/05/2011, 14:58
No l'he pujada al mateix fil per que, en un primer moment, en va fer vessa anar-lo a cercar i per que es tractava més que res de comprovar si perdia qualitat o no, però al final em vaig adonar que hauria estat millor posar-li i per això vaig afegir-hi l'enllaç. De totes maneres, si vols ho pots traslladar allà per tal de que estigui tot junt.
Pel que fa al tema de pérdua de qualitat, crec que un motiu podria ser el tema que he comentat de redimensionar a 1024 i després afegir-hi el marc que fa que la mida sobrepassi aquests 1024 pixels. A partir d'ara redimensionaré una volta hi hagi afegit el marc a veure si així puc donar per resolt el problema.
Gràcies a tots.
imported_admin
14/05/2011, 13:49
[postsmovedhere1] 5 [postsmovedhere2] FOTOS a COMENTAR [move by] Jaume Franch.
Ja està, ja l'he passat aquí, Queda un poc confús però en el mateix fil.