PDA

Ver la versión completa : Sostre geomètric



Elisabet Marti
18/11/2017, 20:46
Aquest és un detall del sostre de l'entrada de l'Estació de França.
Bàsicament l'he feta per intentar apendre a usar el histograma alhora de fer les fotos....la teoria més o menys la sé però la pràctica (òbviament) em falla. Intentava poder fer una foto sense blancs cremats per poder ajustar-la (aclarir-la) després amb ACR/PS. No crec que me n'hagi sortit gaire, la veritat. Però deixant a banda la llum del finestral, la resta m'agrada.

9175

Bep Taltavull
18/11/2017, 21:23
Reconec el lloc i pens que és una bona perspectiva. Es podria ser una mica més primmirat i clavar l'enquadrament, son un parell de milímetres tan sols, però val la pena. Segueix Bet!!!

Jaume Franch
18/11/2017, 21:44
Bet. Ja que t'estàs barallant amb l'histograma, proba a fer córrer el cursor esquerra de histograma cap la dreta. Juga amb ell i em dius coses.

Elisabet Marti
18/11/2017, 23:16
Bet. Ja que t'estàs barallant amb l'histograma, proba a fer córrer el cursor esquerra de histograma cap la dreta. Juga amb ell i em dius coses.

Em referia sobretot a l'histograma de la càmara a l'hora de fer la foto, que mai sé com treure'n partit. M'hi barallo però de moment guanya ell...
Amb l' histograma del PS provaré el que dius.
Gràcies!

Elisabet Marti
18/11/2017, 23:19
Reconec el lloc i pens que és una bona perspectiva. Es podria ser una mica més primmirat i clavar l'enquadrament, son un parell de milímetres tan sols, però val la pena. Segueix Bet!!!


Doncs al fer la foto m'he estat esforçant conscientment a clavar-la. Però després a casa he vist que encara no ho havia aconseguit...
Sort que hi vaig sovint per aquesta zona. Així ho podré intentar de nou (començo a pensar que la meva vida fotogràfica serà aviat com un dejà-vu... :-)

Joan A. Gomila
19/11/2017, 10:49
Apart del que ja han comentat els companys, jo veig una cosa molt positiva en aquesta foto i és que has aconseguit controlar les llums que entraven per les vidrieres i que no quedassin cremades i al mateix temps tenir detall de la zona del sostre.

No he mirat com està l'histograma pero imagin que potser hi manqui ajustar-lo una mica com apunta en Jaume i si després a més a més li dones un puntet de contrast (sense passar-te) la foto pot millorar força.

Narcis Arpi
19/11/2017, 12:43
Bon encuadrament i d'acord amb el que es diu en relació a la llum de les vidrieres.
Si busquem més simetria com s'aconsella, jo probaria retallar una mica per l'esquerra i segons com quedi per baix.
Des de que m'he incorporat a FotoFinde, em miro amb més atenció que abans, aquest assumpte en les meves imatges.

Elisabet Marti
19/11/2017, 19:23
Gràcies,
celebro saber que almenys doneu per bò el tema de la llum no cremada de la vidriera: era el meu objectiu!

Narcis: tens tota la raó. Estava tant concentrada intentat centrar la bola que he descuidat la part inferior.

Jaume: no queda massa fosca la foto movent el cursor de de l'histograma cap a la dreta? Potser sigui la pantalla del meu laptop...

9189

Lafebre
19/11/2017, 20:04
Totalment d'acord amb els comentaris d'en Joan A. i en Narcís. Diria més, l'objectiu que duies (que no l'òptica :)), plenament aconseguit.