PDA

Ver la versión completa : Ses Pedres Blaves

Marga Pons
01/10/2017, 17:58
8913

Aquest matí m'he aixecat amb l'idea de veure sortir el sol a Ses Pedres Blaves, però de vegades les idees no surten sempre com un s'espera. El cel encapotat i quatre gotes, han estat a punt de fer-me desistir de la sortida.
Així i tot, encara que l'imatge de tons taronges-rosats imaginada no hagi estat possible avui, l'aixecar-se prest sol tenir sempre alguna recompensa.

Nikon 610, f/3,5, 2,40 seg., ISO 100, 14-24 a 14mm. Filtres ND i degradat

Joan A. Gomila
01/10/2017, 21:19
Marga: a jo els colors del primer plà i la sedositat de l'escuma de s'aigua ho trob una delicia. El cel amb aquets núvols li afageix dramatisme i l'única cosa que no em convenç son ses zones negres de la roca del fons, si tinguessis més detall en aquesta roca seria una foto de 12 damunt 10.

Has intentat aixecar selectivament les llums de la roca i després donar-li contrast? Pens que hi pot haver un petit marge de millora i paga la pena intentar-ho.

Alfredo
02/10/2017, 09:25
Preciosa foto y suscribo los comentarios positivos de Joan.
Respecto a lo oscuro de la roca no puedo opinar porque seguramente yo lo habría hecho peor.

Carlos Silvestre
02/10/2017, 11:37
Me parece una composición muy buena y un primer plano muy acertado, llamativo. La roca la veo demasiado oscura aunque, como no la he visto nunca, no sé si es así de negra.
Una bella imagen.
Buena localización ¿dónde está?

Lorena Millet
02/10/2017, 11:58
Hola! Una foto molt polida! M'agrada aquest efecte seda però encara no ho he aconseguit.... Quina hora era?
És possible fer aquest efecte sense filtres?

Diego Civico
02/10/2017, 13:35
Marga, no hay en la vida nada mejor que superarse así mismo, tú lo sigues haciendo... “Para muestra un botón”
También soy de la opinión de los compañeros que, una pasadita de luz con el pincel a la roca le vendría bien.
Buen trabajo compañera!!

Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk

Marga Pons
02/10/2017, 20:04
Gràcies a tots pels consells i comentaris!
A la foto ja vaig intentar pujar les llums de la roca (encara que no ho sembli!!), però és que la roca és negre, negre, però que molt negre. Però així i tot li donaré una altre volta més a veure que som capaç de treure.
Ses Pedres Blaves són just darrera Es Freus i és molt fàcil arribar a elles (a cinc minuts de l'aparcament).
Lorena, l'únic secret de l'efecte seda és el temps d'exposició (en aquest cas un poc més de 2 segons) i que l'aigua estigui mogudeta. A jo m'agrada disparar quan l'ona ja ha romput damunt la vorera i intent recollir el moviment de l'aigua quan es retira de nou. Quan més temps li donis a la foto, més sedosa quedarà. Per aconseguir allargar aquest temps d'exposició sense emprar filtres, s'ha de tancar el diafragma (emprar un valor de f més alt) i fer la foto a una hora del dia on no hi hagi molta llum (cap al final o a l'inici del dia) i açò és tot! Prova-ho, i no desesperis si no surt a la primera, ja veuràs com ho aconseguiràs ;-)

Jaume Franch
02/10/2017, 21:41
Excel.lent Marga.
Suscribeixo tots els comentaris dels companys.
No m'he pogut reprimir la curiositat de si es pot millorar l'aplanament de la roca negra, millorant-li un punt de llum i, després de editar-la a PS,crec que es pot.
Per alttre banda, mataría un pel les altes llums dels núvols que estàn lust damunt de l'horitzó.

De moment et posaría una escarapela, però esperaré a veure si, amb les correccions que penses fer, es mereix la grossa.

Lorena Millet
03/10/2017, 08:54
Moltes gràcies Marga! A veure si ho aconsegueixo!

Francisco Aviles
03/10/2017, 10:39
Fantastica !! Marga
Molt bona foto y compoEscarapelaFF 100x

Cisco Dura
03/10/2017, 14:38
M'agrada. També som de l,opinió dels companys referent a que la pedra està un poc fosca

Sent from my iPad using Tapatalk

Carlos Silvestre
03/10/2017, 17:17
Help Marga. Esta mañana he dado una vuelta por la zona y no he encontrado la piedraSad*

Lafebre
04/10/2017, 12:33
Marga, com que els companys ja t'han donat força canya amb la manca de detalls en la roca negra, prefereixo centrar-me en els aspectes positius de la foto. Composició, aspecte tant de l'aigua com de les pedres del primer pla així com dels núvols, tot molb bé. Crec que és una gran foto en que li pots treure quelcom més de profit. Penso que la imatge es mereix que ho provis. Bona foto, Marga! :)

Bep Taltavull
04/10/2017, 17:03
Molt bona imatge Marga, a pesar del que ja t'han dit els companys, el resultat és atractiu i val la pena repetir... la roca no es mourà emoticon 0475

Marga Pons
04/10/2017, 19:06
8922

Intentant seguir els vostres consells, he provat de treure un poc més de detall a la roca negre. A veure que us sembla.

Jaume Franch
04/10/2017, 22:33
Molt millor , Marga.

Lafebre
05/10/2017, 11:51
Sí, molt millor així, Marga.