Ver la versión completa : Son Saura i sa Via Làctia
Cisco Dura
20/09/2017, 12:41
Hola a tots i totes. Avui les dues fotos que present son amb la intenció de voler saber les vostres opinions. Explicaré un poc tot el detall, per a després pugueu opinar. Vaig estar llegint per internet que per fer una via làctia un dels sistemes podia ser amb dues o més presses. El que present és un poc aquest intent: la primera: foto està feta amb dues fotos amb els següents paràmetres: Iso 100 / 3200 F/ 8 i 2,8 Focal 17 m/m i 25 seg. a la primera pressa i 20 seg. a la segona. Comentari sobre aquesta foto: programada amb photopills, els núvols van fer-me una mala passada.
La segona foto amb els mateixos paràmetres que l'anterior tan sols que la primera pressa el temps és de 8 seg. Comentari sobre aquesta foto, programada també amb photopills, i aquí la climatologia em va fer la mala passada del vent, i les llums que es veuen són iots que és vam posar darrere per cercar sa redossa del vent.
Bromes a part la programació tenint en compte sa climatologia, fatal, perooo.
A jo personalment m'agrada més la primera, però amb l'emplaçament de la segona.
A veure que opinau els gurus de la fotografia i de les nocturnes.
Foto 1:
8866
Foto 2:
8867
Joan A. Gomila
21/09/2017, 22:52
Tenc un dubte quan dius les dades exif ja que parles d'un f/8 i 2.8. Vols dir que vas fer una primera foto a f/8 i 20 segons i una segona a f/2.8 i 25 segons?
En quant a l'enquadrament, m'agrada més el segon però en ambdues fotos em molesta el màstil.
De la primera foto m'agrada més la tonalitat del cel, en canvi la VL tot i que la veig atractiva a la vista la veig com irreal....no se si m'explic.
En tot cas, bona feina.
Cisco Dura
22/09/2017, 07:20
Joan a la pregunta que em fas, si vaig emprar dos diafragmes diferents, a la primera pressa un f/8 a 25 segons Iso 100 i a la segona un f/2,8 amb un temps de 20 segons i amb una ISO 3200.
El pal la primera foto la ubicació a part de la via Làctia, va estar supeditada al pal, que per cert la foto té un petit retall per la seva banda, i a la segona vaig donar més valor a veure tota la platja i sacrificar la vista del pal. No sé si en sabria prou el fet de clonar tot el pa.
La via làctia a la primera foto, vaig fer moltes preses fins a tenir la sort que en alguna sortís la via làctia, ja que els núvols aquest dia van fer molta feina, però si et dic la veritat el resultat d'aquesta visió a mitges de la via làctia (amb el processat vaig fer molta més feina que a la segona per poder ressaltar-la) amb aquesta contaminació que donen els núvols a jo m'agraden,
I gràcies Joan A. per comentar.
Bep Taltavull
22/09/2017, 09:01
Personament, com ja sabeu, m'agraden més els cels més freds, però en aquest cas m'agrada més la segona,
per la VL més detallada, però el terra de la primera, que es veu menos il·luminat... tenies lluna? o tenies llum artificial?
Cisco Dura
22/09/2017, 09:31
Hola Bep, La llum del terra no és ni artificial ni lluna. És la presa primera que alhora que la vaig fer encara tenia llum natural (mes de Juliol a prop de les 10 del vespre). També em perdonareu que en l'entrada del post vaig cometre un error amb els paràmetres, que de resultes del comentari d'en Bep vull corregir, aquesta presa inicial no era a ISO 100 sinó a 1600 i suposo que açò li dóna aquesta llum. Entre la primera presa (del terra) i la segona presa (via làctia) hi ha unes 2 hores i mitja. Vaig tenir la posició agafada durant unes 2 o 3 hores per fer les dues fotos. Referent a la zona del terra que es veu menys il·luminat, podria ser que fos culpa meva quan li he fet un poc de Burn and Dodge en el processat, per potenciar les ombres i els clars.
Bep Taltavull
22/09/2017, 09:44
Moltes gràcies Cisco per les explicacions, una altra cosa que se m'havia oblidat en el primer comentari es que la unió entre les dues preses
hauria de ser molt més perfecte, ja que, tant en una com l'altre, l'halo d'unió és massa evident en tot el perfil de terra i arbres.
Cisco Dura
22/09/2017, 09:47
Gràcies Bep, repassaré el halo com dius.
Jaume Franch
22/09/2017, 18:58
Las dos fotos tienen un motivo y encuadre muy buenos.
Pero el procesado tiene defectos demasiado evidentes.
Creo que debes perseverar, mejorar esos inconvenientes y , seguro, te saldrán unas fotos muy buenas.
Tito Felix
23/09/2017, 16:03
Totalment d'acord amb el comentari d'en Jaume. Hi ha que insistir....
La impressió que tinc després de veure les fotos i llegir totes les explicacions d'uns i altres és que un cop corregits els punts que t'han indicat, ens regalaràs unes VLs espectaculars. En la primera foto em passa com a en Joan A., que la VL em sembla "irreal". Molt bé, Ciscu.
Cisco Dura
29/09/2017, 09:24
Gràcies pels comentaris, seguiré provant de corregir, i de seguir els vostres consells
Sent from my iPad using Tapatalk