PDA

Ver la versión completa : Vela llatina

Joan A. Gomila
03/09/2017, 09:43
Ahir capvespre vàrem visitar el Llatzeret del port de Maó i em vaig emportar la Fuji, mentre travessavem des del port cap a l'illot em vaig trobar amb aquesta escena i no vaig poder deixar s'oportunitat de fer clic.

Fuji X100, ISO 800, 1/2500, f/5

No em va donar temps a comprovar els paràmetres que duia però crec que no van ser gaire equivocats ja que estavem navegant i amb la velocitat que vaig disparar vaig poder congelar bé la imatge.

8787

Carlos Silvestre
03/09/2017, 10:25
Una correcta composición. El cielo es mejorable.

Joan A. Gomila
03/09/2017, 10:42
Gracias por tu comentario, Carlos. Cuando dices que es mejorable, a que te refrieres exactamente?

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk

Jaume Franch
03/09/2017, 10:56
Preciosa imatge i paisatge. Tot molt correcte excepte, com diu en Carlos, el cel.
Si no t'ho diu ell, t'ho diré jo.

Joan A. Gomila
03/09/2017, 11:12
Allava! Em teniu intrigat ja que tots els ajustaments que he fet son generals i no he fet cap tractament selectiu al cel....

Lafebre
03/09/2017, 12:21
En això del cel ja us espavilareu, que ja sou prou grans :cool:. Jo et comentaré el conjunt de la foto des del meu punt de vista. La veig massa "panorámica" pel que s'hi mostra. Crec que li sobra quasi un terç per la banda esquerra, ja que no hi aporta res, a la foto, a més de treure-li rellevància a la vela llatina.

Joan A. Gomila
03/09/2017, 13:01
Gracies Vicenç potser la retallaré un poc però volia mantenir el núvol de l'esquerra.
Amb lo del cel em tenen ben intrigat...

Jaume Franch
03/09/2017, 15:42
Jo crec que en Vicenç també té cosa a dir sobre aquest cel...

Joan A. Gomila
03/09/2017, 15:53
Dominant magenta?

Joan A. Gomila
03/09/2017, 16:33
Tenc una segona versió preparada pero abans de pujar-la vull esperar a que confirmeu ses meves sospites o no....

Lafebre
03/09/2017, 16:39
Dominant magenta?

És que després dieun que som el Comando Magenta! Per això volia ser discret :rolleyes:. La vela en si mateixa diria que té les mateixes propietats que el cel.

Joan A. Gomila
03/09/2017, 16:57
Gracies per la confirmació, idò.
En el primer processat vaig fixar-me precissament amb la vela i em semblava que era ben blanca i que per tant les tonalitats del cel eren només açò tonalitats, però quan he fet el segon processat he vist que variava lleument la tonalitat de la vela, així que fumata blanca (vull dir magenta), habemus dominatur.

A vam si ara ha quedat millor....

8811

Bep Taltavull
03/09/2017, 20:18
Bona imatge, Juan. La trobo una presa relaxant i tranquila, molt ben composada i amb la correcció d'aquesta mica de magentes l'has clavada. :very_drunk:

Carlos Silvestre
03/09/2017, 20:29
Para mi gusto el cielo queda demasiado clarito. Intentaría oscurecerlo y contrastarlo.

Jaume Franch
03/09/2017, 20:42
No Joan, no està millor.
Has corregit el que tu intuíes però en detriment d'altres coses.
Has tret el magenta dels núvols , però n'hi ha que estàn sobreexposats.
I, la meitat inferior , ara està excesivament contrastada.

Crec quetindríes que tornar a començar el processat.

Lafebre
04/09/2017, 12:14
Un cop ja ha actuat el Comando Magenta veig que hi ha companys que encara et posen deures adicionals i, en canvi, n'hi ha d'altres que la troben bé tal com està. En aquest nivell jo ho deixo al criteri de l'autor. Home, a veure, algún núvol una mica sobreexposat sí que hi és.

Joan A. Gomila
05/09/2017, 20:36
Agraeixo una vegada més els vostres comentaris sobre els que estic parcialment d'acord. Dic parcialment, per que si que és cert que aquesta vegada la meitat inferior (terra sobretot) estava massa contrastada, però no estic d'acord amb que hi hagi núvols sobreexposats. No se si tenim diferències de visualització per que ja m'havieu comentat el mateix a l'anterior foto que havia pujat i ni en aquella ni en aquesta hi ha res sobreexposat, al manco així ho marquen els respectius histogrames. Aquest tema és una cosa que acostum a mirar sempre i és difícil que s'em passi pujar una foto amb zones sobreexposades, encara que tots som humans i ens equivoquem i també em puc equivocar jo, aquest no és el cas.

Vos deix la darrera versió que don per definitiva. Evidentment ha millorat gracies als vostres comentaris i d'açò es tracta quan pujem fotos en aquest apartat.

La dificultat d'aquest processat (si es pot dir dificultat) ha estat compaginar el contrast del cel amb el contrast de la zona del terra i la mar.

8812

Jaume Franch
05/09/2017, 21:09
De lo que , dedueixo, tenim diferenta intensitat de llum als nostres monitors, perque continuo veient núvols (aparentment) sobreexposats.
Bona foto t'ha quedat, Joan A.

Joan A. Gomila
05/09/2017, 21:19
Gracies!

Mira l'histograma, Jaume.

Jaume Franch
05/09/2017, 21:27
Gracies!

Mira l'histograma, Jaume.

Sí, sí, un histograma de llibre. Però...

Joan A. Gomila
05/09/2017, 21:54
Sí, sí, un histograma de llibre. Però...

No se que vols que et digui, Jaume, per jo s'histograma és lo que val....