PDA

Ver la versión completa : Fira



Elisabet Marti
15/08/2017, 22:27
8695

1/320 s f/6,3 17 mm, ISO200,

Foto feta quatre dies després de comprar-me la nova Olympus OMD E-M10MarkII. Per practicar (ell el tir de dard, jo de fotos... :-)

Jaume Franch
16/08/2017, 06:56
Bona!. Quina precisió... la teva.
Curiosament, veig que moltes de les fotos que pujes ténen un alt contras de llums.
Guarda aquesta també per revisar-la quan tinguis PS.

Elisabet Marti
16/08/2017, 08:32
M'acabo de baixar la prova del lightroom per un mes pero amb tants botonets... em calen unes quantes hores per treure'n rendiment. Buscare algun tutorial.

Lluis Surralles
16/08/2017, 09:29
Aquesta samarreta blanca, cremada, estorba molt, Bet. A mes a mes, el fons, per la part de dalt, està molt fosc.

Lafebre
16/08/2017, 11:52
Coincideixo plenament amb el comentari d'en Jaume.

Mmmmm... què bé, t'has baixat el Lightroom de prova!. Juga, juga amb el Lightroom tot el que puguis i te n'adonaràs de tot el que es pot arribar a fer, però abans de prendre la decisió final, pensa-t'ho molt bé. A veure si m'explico bé i, encara que no sigui ben bé així tal como ho diré, entendràs el fons. El Lightroom, a banda de ser un molt bon administrador d'arxius, és el "Darkroom" del digital. És a dir, és un molt bon programa per "revelar" (deixa-m'ho dir així) els arxius digitals. El Photopshop, en canvi, és un programa per "editar", que pot anar molt més enllà. Els límits els poses tu. Tot el que puguis fer amb Lightroom ho podràs fer amb Photoshop, però tot el que puguis arribar a fer amb Photoshop no ho podràs fer amb Lightroom. Això és així si amb el Photoshop continua venint, dins del "paquet", l'ACR (Adobe Camera Raw). I això t'ho diu un que, normalment, el 90% del seu procés el fa amb Nikon Capture NX2, però a cada cosa se li han de reconèixer les seves avantatges, i el Photoshop les té.

Una segona raó a favor del Photoshop és que no sé quanta gent d'aquest foro et podrà ajudar amb el Lightroom, però en canvi, en Photoshop hi ha veritables mestres. No sé, a veure que opina la resta de companys.

Elisabet Marti
16/08/2017, 16:22
Hola a tots, i gràcies pels comentaris

Anem per parts... la foto la vaig tirar força ràpidament doncs el meu fill no estava precisament de "postureo", com es sol dir ara. Així que vaig fer el que vaig poder. Però honestament tampoc tinc clar com l'hauria pogut millorar gaire encara que hagués tingut més temps, donat que:

El fons, com bé indiqueu, era força fosc (caseta de fira), mentres que tant el meu fill com jo estàvem situats a plè sol. I per si fos poc com heu vist duia camiseta clara. Per tant, o bé cremava la camiseta (com dieu que he fet...val a dir que ni me n'havia adonat!), o bé encara enfosquia més el fons (llavors perdia tota la gràcia doncs el que m'interessava era reflexar bé les coloraines del fons).

Per tant, ara la meva pregunta ( i si voleu moveu aquest fil a "PRINCIPIANTS" :-)
què se suposa que hauria d'haver fet per salvar la foto? Entenc que aquí la ISO no hi pinta res, no?
L'única solució és passar-li el PS/LR per sobre? És que si em responeu això no me'n sortiré i la propera foto la faré igual. D'avant mà descarto les fotos multiexposició, HDR, etc doncs com he dit, no em sobrava temps per fer "invents".

Jaume, dius que sovint les meves fotos tenen alts contrasts de llums. Deixant a part els contrallums (casos obvis), quines més vols dir? No sempre me n'adono, de fet en aquesta de la fira com he dit, a mi no em molesta ( no em molestava fins que m'hi heu fet fixar), i molt menys sé com poder-ho evitar aquesta situació "càmera en mà"! ... i no "mouse en mà"! ... ja m'enteneu :rolleyes:

Comentaris, com sempre, més que benvinguts!

Lafebre
16/08/2017, 17:15
Quan he dit que que coincidia plenament amb el comentari d'en Jaume, el "Bona. Quina precisió... la teva", també hi esta inclòs, eh!! ;), però també hi coincideixo quan et comenta que guardis aquesta foto per quan tinguis el PS.

Mira, en aquesta foto jo no hi veig cap cap "errada" per part teva a l'hora de prendre la foto, ja que hi ha situacions de forts contrastos de llum on no s'hi pot fer gaire cosa a l'hora de fer la foto. I aquesta situació de la foto n'és una mostra. Tens tota la raó en els teus arguments (i això vol dir que ho tens molt clar i interioritzat). Efectivament, aquí l'ISO no hi pinta res, així com tampoc haguessis pogut fer res en el moment de fer la foto per "salvar-la", com dius. El que en Jaume crec que vol dir (o si més no, així ho entenc jo) es que malgrat que en certes situacions de llum difícil quan et trobes en el "terreny de joc", després, i amb l'ajut d'un programa d'edició, es poden recuperar part de les llums i ombres que no es mostren a la còpia Jpeg que surt de càmera. La raó? Doncs senzillament perquè l'arxiu Jpeg que surt de càmera ja està comprimit i, en canvi, en un arxiu Raw hi ha molta més informació (fins a dos punts de llum tant per sobre com per sota) que pots recuperar. Després, un cop editat el Raw, ja et fas la còpia Jpeg tu mateixa. Em segueixes? No sé si m'explico prou bé.

Malgrat tot això, hi ha situacions de llum on el fotògrtaf no pot fer res, ni amb correccions posteriors, senzillament perquè la diferència de llum entre la zona més il·luminada i la zona més fosca sobrepassa el que avui en dia encara és "incorregiblde". Suposo que d'aquí uns quants anys (però quants, quants) amb les noves tecnologies de sensors (grafè, pot ser?) ja no tinguem necesitat de parlar d'això.

Però m'alegra que (et) facis totes aquestes preguntes perquè indica que ho tens més clar i més assumit del que et sembla.

Francisco Aviles
16/08/2017, 18:20
Molt bona, Bet !!
Bona punteria

Elisabet Marti
16/08/2017, 18:37
Molt bona, Bet !!
Bona punteria

ei-1

Jaume Franch
16/08/2017, 20:20
En Vicenç s'ha explicat molt be. Jo no ho hagués sabut fer millor.
Contesto a la teva pregunta:
No totes, però moltes de les que pujes ténen un alt Rang Dinàmic, es a dir, moltes altes llums i moltes baixes llums.
8700
NO és un defecte de tècnica, si no que és una bona mostra de fotografía especial que precisa un "revelat" especial.
Per dir-ho d'alguna manera, aquesta lliçó està en un apartat avançat en el programa d'aprenentatge.
No em cansaré de dir-te: guarda-les i, quan arrivi el moment, gaudiràs d'un revelat que et sorprendrà, i molt.
Com diu en Vicenç, ens sembla prioritari que aprenguis el funcionament del ACR (Adobe Camera Raw) i del Photoshop.

El que sería fantàstic i, guanyaríes temps i paciència, sería que:
Trevallis fotos menys esviaxades de llum que aquestes teves que t'acabo de mostrar. Però no et tallis a l'hora de disparar. Simplement guarda aquestes per més endavant.

L'he passada a "Principiants" perque interpreto que, d'entrada, la foto no la veig acabada. I per que els elements repetits son poc evidents.

Ah, la llum de la samarreta NO està cremada ni de bon troç. Ja ho veuràs.

Elisabet Marti
16/08/2017, 22:34
Gràcies Vicenç i Jaume, per la masterclass.
Ja tinc uns quants conceptes més clars.

Jaume no dubtis que seguiré tirant fotos d'aquestes. Simplement veig les situacions i imagino el resultat de forma que segur que faig la foto sense tallar-me. Una altra cosa es que obtingui allò que desitjo ( però com tot en la vida... no sempre és possible però cal seguir-ho intentant! :)

Alfredo
17/08/2017, 16:06
Guapa la foto. A mi me "molesta" más la luz en la mano que la camiseta.
Consejo: Cómprale a tu hijo camisetas oscurasemoticon 0621

Elisabet Marti
18/08/2017, 13:11
Guapa la foto. A mi me "molesta" más la luz en la mano que la camiseta.
Consejo: Cómprale a tu hijo camisetas oscurasemoticon 0621


Como si yo tuviera alguna influencia en al ropa de mi hijo..... :rolleyes:

Jaume Franch
18/08/2017, 17:33
Bet. He fet un tutorial sobre com modificaría les llums d'aquesta foto.
Quan creguis que estàs a punt per iniciar aquest tema amb el Photoshop(PS), m'ho dius i te'l envio, val?.

Elisabet Marti
18/08/2017, 17:38
i tant, gràcies!