Iniciar sesión

Ver la versión completa : Volei platja 9 de juliol

Joan A. Gomila
10/08/2017, 11:43
Com ja és habitual, na Teresa, la meva filla, acostuma a participar al torneig de volei platja que cada any es celebra a la platja de Cala'n Bosch dins els actes esportius que es fan a Ciutadella per a conmemorar el 9 de juliol.

Enguany vaig pensar que era una oportunitat excel.lent per a fer fotos amb el 80-200 que em va vendre en Vicenç.

Vos deix una de les fotos que li vaig fer:

Dades exif: Nikon D610 amb Nikkor 80-200 a 120 mm, ISO 100, vel. 1/800 i f/4.

8662

A modus de curiositat he ampliat la foto al 100% amb el photoshop i he fet un retall de la imatge que es veia a la pantalla de l'ordinador, més que res per estudiar la definició de l'objectiu amb un retall gran de la foto....

8663

Lafebre
10/08/2017, 12:15
Carai, quina òptica tan xula que et vas comprar, eh paio! :cool:

Permet-em dos apunts, Joan A.

Veient els paràmetres de dispar, crec que haguessis d'haver pujat l'ISO (A ple dia i amb la teva càmara no tens problemes d'ISOS més altes), la qualcosa t'hagués permet disparar a una velocitat més alta que, en qualsevol esport tret dels escacs, és fonamental. Aquesta ampliació que has fet al 100%, hagués quedat encara molt millor amb una velocitat de 1/2000 sec. o similar.

La pose de la Teresa la trobó molt bona. Has pensat fer un retall (foto en vertical) d'ella sencera però incloent la pilota en la imatge?. Crec que pot quedar molt xula.

Joan A. Gomila
10/08/2017, 12:19
Gracies pels teus comentaris, Vicenç, ho tindré en compte.

Discrepo en una cosa, Vicenç....jo que he estat jugador d'escacs federat et puc dir que si proves de fer una foto d'una partida d'escacs durant els apurs de temps et farà falta una velocitat altíssima si vols congelar les mans dels jugadors Boig 40

I aquí va el retall que has proposat....

8665

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk

Alfredo
10/08/2017, 15:18
Chula la foto grande y el recorte vertical. La ampliación, si solo era para apreciar la definición, vale; si no no me convence pues deja a la protagonista sin contexto.

Joan A. Gomila
10/08/2017, 16:12
La ampliación, si solo era para apreciar la definición, vale; si no no me convence pues deja a la protagonista sin contexto.

Exactamente esa es la intención, tal y como he comentado al inicio, Alfredo.

Lafebre
10/08/2017, 16:26
Gracies pels teus comentaris, Vicenç, ho tindré en compte.

Discrepo en una cosa, Vicenç....jo que he estat jugador d'escacs federat et puc dir que si proves de fer una foto d'una partida d'escacs durant els apurs de temps et farà falta una velocitat altíssima si vols congelar les mans dels jugadors Boig 40

I aquí va el retall que has proposat....

Ha, haaaaa, lo dels escacs ho he dit expressament, ja que ens has fet saber varies vegades que eres jugador habitual d'aquest esport. I fins i tot hem gaudit de fotos teves d'escacs molt xules.

Molt xulo, el retall de la Teresa amb la pilota.

Carlos Silvestre
10/08/2017, 18:04
Me encanta el recorte de la última.

Joan A. Gomila
10/08/2017, 18:07
Muchas gracias por comentar, Carlos, por suerte siempre hay alguien en este foro que te ayuda a mejorar una foto.

Lluis Surralles
10/08/2017, 18:19
Evidentment que en aquest esport (i en la majoria) la pilota és indispensable. M´agrada molt la última

Jaume Franch
10/08/2017, 22:23
M'afageixo a les felicitacions, per la foto, per la qualitat de l'objectiu i pel retall.

Joan A. Gomila
10/08/2017, 23:15
Gracies a tots per ses vostres aportacions.

Francisco Aviles
11/08/2017, 16:26
Molt Bona, Joan !!

Jaume Franch
11/08/2017, 17:34
El retall que has pujat a Instagram m'agrada molt.

Joan A. Gomila
11/08/2017, 17:36
Merci, Xiscu.
Jaume, a Instagram es un retall una mica forçat x les mides q accepta l'aplicació pero certament pens q no ha quedat malament no. Moltes gràcies.

Elisabet Marti
11/08/2017, 22:43
M'agrada molt la versió retallada amb la pilota. Transmet molt bé la força de la jugada. Molt dinàmica! Està clar que se't donen molt bé les fotos d'esportsà
Però tinc un dubte de novata: la foto no té molta profunditat de camp per haver estat feta amb un f/4? Les dues jugadores del primer plà estàn més o menys al mateix plà però la contrincant, redera la xarxa, es veu força enfocada tot i estar força més allunyada. Em crida l'atenció per haver estat feta amb f/4 la qual cosa em fa pensar que hi ha alguna cosa tècnica que encara em fa falta apendre. La distància focal depen ded la focal apart del diafragma també?

Si faig una pregunta molt òbvia, em disculpa de avanmtmà i si em voleu respodnre amb amb algún link on pugui apendre més del tema enlloc de donar-me més explicacions... no passeu pena... hi ha confiança :-)

Bet

Joan A. Gomila
12/08/2017, 00:42
M'agrada molt la versió retallada amb la pilota. Transmet molt bé la força de la jugada. Molt dinàmica! Està clar que se't donen molt bé les fotos d'esportsà
Però tinc un dubte de novata: la foto no té molta profunditat de camp per haver estat feta amb un f/4? Les dues jugadores del primer plà estàn més o menys al mateix plà però la contrincant, redera la xarxa, es veu força enfocada tot i estar força més allunyada. Em crida l'atenció per haver estat feta amb f/4 la qual cosa em fa pensar que hi ha alguna cosa tècnica que encara em fa falta apendre. La distància focal depen ded la focal apart del diafragma també?

Si faig una pregunta molt òbvia, em disculpa de avanmtmà i si em voleu respodnre amb amb algún link on pugui apendre més del tema enlloc de donar-me més explicacions... no passeu pena... hi ha confiança :-)

BetGracies per aportar el teu comentari, Bet.

La profunditat de camp varia en funció del diafragma emprat, de la focal emprada i de la distancia que hi ha entre la càmera i el punt d'enfocament.

Potser amb aquest article del que t'adjunt l'enllaç ho puguis entendre millor:

https://www.dzoom.org.es/profundidad-de-campo/

Elisabet Marti
12/08/2017, 11:23
Joan, moltíssimes gràcies per l'article! Està molt ben explicat!
Ara mateix aniré a jugar amb els objectius aviam si a la pràctica em queda igual de clar.

Jaume Franch
12/08/2017, 16:47
Merci, Xiscu.
Jaume, a Instagram es un retall una mica forçat x les mides q accepta l'aplicació pero certament pens q no ha quedat malament no. Moltes gràcies.

Saps que ja podem posar fotos apaisades o verticals, com alternativa a la quadrada, fins ara obligatòria.?

Pepe Peñafiel
13/08/2017, 10:32
Menuda calidad de óptica!!!.
Los recortes son una pasada. También me encanta el vertical.