PDA

Ver la versión completa : Gotes



Elisabet Marti
02/08/2017, 16:01
Doncs aquí va la meva aportació al tema del mes.

La foto la vaig fer fa uns anys, a Alemanya, just després de ploure, usant un anell inversor i l'objectiu Nikon 50mm, doncs no tinc cap objectiu macro.
El tema de l'anell inversor és força "divertit": has de triar entre diafragma obert per tenir llum ( i llavors ho veus tot ben desenfocat) o tancat per tenir zona d'enfoc més gran però llavors amb prou feina t'hi veus. Si a sobre fa vent i la planta o insecte es mouen, ja és la bomba.

Per tant amb aquesta foto (que vaig fer amb flash), n'estic molt contenta. Sé que és una mica fosca però els reflexes i colors m'agraden molt.
Espero que a vosaltres també: Será benvingut qualsevol comentari vostre, com sempre.

I no, no hi ha cap tipus de retoc posterior fet amb PC (però això ja us ho suposaveu, no? ;-)

Bet


8619

Alfredo
02/08/2017, 16:10
A mi me parece original y atrevida. Muy lograda.
Me parece notar un ligero desenfoque en la gotas grandes, pero no te fíes de mi criterio pues no tengo el ojo del resto.
los reflejos en las gotas ¿son farolas?

Elisabet Marti
02/08/2017, 16:22
Gracias Alfredo.
En la gota más grande ves el reflejo del flash, y el cielo detrás del tejado de la casa. En el resto de gotas, son reflejos de los reflejos, diría yo.
La gota enfocada es la mayor (o eso intenté), y el resto, como dije, probablemente lo estén menos por el tema de la profundidad de campo/luz/enfoque que es tan complicado con el anillo inversor (o lo es para mi!).

B.

Jaume Franch
02/08/2017, 20:48
Doncs jo la trobo molt bona, Bet.
El tema llums està bastant compensat.
La llàstima és l'enquadrament, aquesta zona inferior fosca i a l'angle sup. esquerra que no aporten rès i distreuen força.
Si fos meva li faria canvis, però no tinc la sort d'haver-la fet jo.
Molt xula!.

Per cert, molt bona l'aportació sobre el tema de l'ús del anell inversor.

Lafebre
03/08/2017, 12:16
Bet, permet-em que et digui que estic convençut que de fotografia, com a tal, en saps més del que tu mateixa et creus. L'exemple i les explicacions que acabes de posar en són una mostra evident. Està clar que els conceptes els tens molt ben interioritzats, cosa que no tothom pot dir. Una altra cosa ben diferent és que no estiguis al dia de la tècnica digital, però t'asseguro que això és el menys important, ja veuràs. Coincideixo en línies generals amb el comentari d'en Jaume. El que crec que fa més nosa és la zona fosca de sota, però és el que hi ha. Respecte les llums, m'he baixat la còpia i després d'un minut m'he dit: "Ai, si la Bet tingués el Photoshop, el Photoshop o qualsevol altre programa tipus Photoshop!!". Però enseguida he pensat que això està a punt de caure i que no cal escalfar-te més el cap :cool:. Molt bona foto, Bet!

Lluis Surralles
03/08/2017, 13:36
Si, Bet. Es una bona foto- La brillantor de l´aigua està pefecte. No em molesta massa la zona inferior forsca. El que si que em preocupa és aquesta mitja gota de l´esquerra. Si no es pot posar sencera, la tallaria. Tsl com està, per a mi, no aporta res. Al contrari, sempre per a mi, molesta.

Cisco Dura
05/08/2017, 16:43
Hola Bet, coincidesc amb els comentaris dels companys, però val a dir que la foto és bona.

Elisabet Marti
05/08/2017, 20:49
Moltes gràcies a tots. M'alegra saber que almenys tinc bona base... realment m'onple de datisfacció veient les wue penjeu vosaltres.
Personalment la part fosca de sota m'agrada per que dóna referència de la base (fulla) flotant i sobretot perquè sense ella també despareixeria la vora vermellosa d'aquesta, que m'agrada especialment.
Però això ja és cosa de gustos, està clar. :-)

gracies de nou!
bet

Elisabet Marti
05/08/2017, 20:50
Lluis
tens tota la raó, sense la mitja gota millora.
és curiós com un detall ho fa canviar tot i un cop t'ho diuen fins et sembla obvi! :-)
merces,
bet

Jaume Franch
06/08/2017, 01:46
Moltes gràcies a tots. M'alegra saber que almenys tinc bona base... realment m'onple de datisfacció veient les wue penjeu vosaltres.
Personalment la part fosca de sota m'agrada per que dóna referència de la base (fulla) flotant i sobretot perquè sense ella també despareixeria la vora vermellosa d'aquesta, que m'agrada especialment.
Però això ja és cosa de gustos, està clar. :-)

gracies de nou!
bet

En aquest cas en particular, no es tracta de gustos. Jo no he sigut capaç, fins que ho has dit, de identificar que la base on repòsen les gotes és una fulla.
Ara que ho sé, no em molesta tant. Però el que compta és que no s'identifica aquest detall i la lectura de la foto perd punts per aquest motiu.
M'explico?

Elisabet Marti
06/08/2017, 01:57
Jaume

Gràcies, t'expliques perfectament, però jo la fulla la veig (fins els seus nervis, o com es digui...la biología no és el meu fort), deixant apart que òbviament sé que és una fulla ja que la foto la vaig fer jo :-).
Potser és que les gotes us criden tant l'atenció que no us fixeu en la base, les textures, la vora vermella.... hi ha més elements que només les gotes... cal veure més enllà i per això no magrada retallar-la per sota.

B.

Jaume Franch
06/08/2017, 02:00
Tú també t'expliques perfectament.
Però jo, quan la vaig veure per primera vegada, el suport de les gotes em va semblar un moble de fusta amb les seves vetes.

Alfredo
06/08/2017, 14:05
No se si será por predisposición de cada cual, pero yo, nada más verla supuse o quise ver una hoja y no me paré a pensar en que podría ser otra cosa ( a esa distancia cambia mucho como percibimos las cosas) y por eso mismo no consideré el sugerir ningún recorte de la zona oscura, pues, en mi opinión (al igual que la artista) sitúa la hoja en su contexto.
Ahora que si fuese, como dice Jaume, un mueble u otro objeto, seguramente el recorte le haría un gran favor a la imagen

Raul Sintes
07/08/2017, 15:46
Hola Bet, m'agrada com t'han quedat les gotes. Proves de retallar-la del costat esquerra eliminant la gota esmitjada com diu en Lluis, també desapareix la ralla negre que hi ha al marge superior; i si per baix retalles part de la zona negre, deixant no més el perfil vermell a l'esquerra, la foto guanya molt baix el meu punt de vista. Jo ho he fet i queda força be.

Elisabet Marti
07/08/2017, 16:56
Raul: la podries penjar?
gracies!

Raul Sintes
07/08/2017, 17:49
Mira que te semble Bet.

8643

Joan A. Gomila
10/08/2017, 09:49
Molt divertit sembla que és fer fotos amb un anell inversor. Jo en tenc un (m'el va incloure ne Bep quan li vaig comprar el 20 mm) i mai m'he atrevit a emprar-lo.