Ver la versión completa : Segueixo amb el volei
joangomila
23/03/2013, 14:09
No se si és prou bona idea publicar-les aquí ja que potser bastaria posar-les a miscelanea...
Es tracta de dues fotos: La primera és una foto que em van demanar que fes per un dels patrocinadors de l'equip femení de superlliga. En aquest cas vaig utilitzar dos flaixos: un col.locat damunt la càmera i un altre a modus d'esclau a uns 45º a la dreta de la meva posició. No vaig poder fer més proves per que era just abans de l'inici del darrer partit de lliga. Com que el que intersava era centrar la vista en la publicitat i al fons hi havia molta graderia buida vaig decidir aplicar-hi varis filtres, entre d'altres un vinyeteig molt gran.
La segona foto és una de la meva filla. Aquesta està feta sense flaix i és de les que em va quedar millor en quan a congelar el moviment tot i la velocitat d'obturació tan ajustada.
https://farm9.staticflickr.com/8093/8582861052_405c85d221_b.jpg
Cámara Nikon D5000
Exposición 0,01 sec (1/100)
Aperture f/5.6
Lente 35 mm
Velocidad ISO 200
Tendencia de exposición 0 EV
https://farm9.staticflickr.com/8507/8582861922_91afb65dbb_b.jpg
Cámara Nikon D5000
Exposición 0,005 sec (1/200)
Aperture f/2.2
Lente 35 mm
Velocidad ISO 800
Tendencia de exposición 0 EV
Flash No Flash
beptaltavull
23/03/2013, 15:03
Ja que l'has penjada a "fotos a comentar", comentaré la part tècnica , si l'haguessis penjada a "miscelánea..,
potser valoraria més a les jugadores* ::) ::) ::)
M'agrada la iluminació emprada... el flash esclau li dona aquella profunditat i relleu que moltes vegades trobam a faltar a les fotos fetes amb flash.
M'agrada el resultat, encara que, potser, i, només potser, que el vinyeteig el vegi massa fosc.
Evidentment jo no hi tenc experiència en aquest camp i en Lluís Surralles et sabrà orientar millor.
"Progressa adequadament" [smiley=thumbsup.gif] [smiley=thumbsup.gif] [smiley=thumbsup.gif]
imported_admin
23/03/2013, 21:35
L'execució em sembla correcte. El vinyetejat no tant.
joangomila
23/03/2013, 22:33
Respect la vostra opinió però em reafirmo amb el que he dit, tenint en compte que era una foto per a la marca patrocinadora, vaig considerar que la part buida de la grada no aportava res i a més a més distreia la mirada de la publicitat.
Gràcies per comentar-ho.
Bep, també pots comentar les jugadores ;)
CarlosSilvestre
24/03/2013, 17:56
El viñeteado creo que centra la mirada sobre las figuras objeto de la foto. Aunque es algo excesivo no lo veo mal.
PepePenafiel
24/03/2013, 17:59
Es una buena toma y ciertamente centra la vista en el patrocinador y las jugadoras.
Sobre el viñeteado opino como Carlos
VLafebre
24/03/2013, 18:19
Joan, comentaré les dues fotos per separat.
La de la publi.
Trobo que la tècnica emprada de flaix en càmera més flaix esclau és molt encertada i has aconseguit un molt bon resultat. Entenc el que dius respecte la graderia buida, que sempre dóna un aspecte pobre... i més si es tracta de fer fotos pel patrocinador. El resultat final m'agrada, però potser m'hagués agradat encara més si -ja que es tractava de que sortís la publicitat- reduir la intensitat de l'enfosquiment en el panell publicitari inferior.
La de les jugadores.
Què difícil és fer fotos d'esport tot i tenir una ubicació privilegiada, oi?. Tècnicament la trobo correcte i el lleuger moviment de la pilota, en aquest cas, no em molesta. No he fet mai fotos de volei, pel que no puc opinar si la ubicació ni la focal emprada són les més adients.
Ah!, felicita la teva filla!!!
juancuadros
24/03/2013, 22:18
Hola Joan: No entiendo gran cosa de este tipo de fotografía, pero si te puedo decir que las dos imágenes me gustan. La del anuncio, creo que está muy conseguida y con un procesado muy adecuado.
La otra, para la poco luz que tenías ( entiendo que si* con f/ 2.2 y 800 iso solo pudiste conseguir 1/200, es por haber poca luz....no?). Creo que está más que bien. Este tipo de fotos en movimiento
si hay luz creo que lo mejor es hacerlas en ráfaga a una velocidad entre 1/1000 y 1/1200. Al menos esto es lo que yo intentaría. Entre muchas fotos hechas en ráfaga siempre hay alguna que sobresale
de las demás. Ya te digo que nunca hice fotos de eventos deportivos, pero si hago un montón de fauna en movimiento y por esto imagino que debe ser parecido. Bueno....no sé por que te digo todo
esto, pues seguro que tú lo sabes perfectamente. Felicita a tu hija por ser tan buena deportista. Un saludo.
LluisSurralles
25/03/2013, 18:02
Molt bé Joan per les dues fotos. Aquest flash lateral li dona volum. Quan al vinyetat no m´agrada massa pero no per el vinyetat en si sino perque la part fosca sobra. Si es per al patrocinador jo tallaria la part fosca deixant solsament les jugadores i el cartell de la marca. Qedaran les figures mes grosses i no es veurà el vinyetat.
La segona foto em sembla molt interessant. Ban enquadrada i dinàmica. La pilota queda una mica moguda pero les jugadores estan clavades. Segueix aixi. Si es cas força una mica mes i podràs tirar mes ràpit. Un altre cosa: si la llum del pavelló es bona, com demostra las foto de joc, ¿per que vas utilitzar flash?
joangomila
25/03/2013, 23:32
Moltes gràcies a tots pels vostres comentaris.
Contestaré a unes quantes qüestions plantejades:
Juan, aunque en los pabellones haya los focos encendidos, te puedo asegurar que es sumamente dificil conseguir velocidades de 1/1000 y 1/1200 sobretodo con mi cámara que a partir de ISO 800 considero que ya me genera bastante ruido.
Lluis: el tema de retallar lateralment la foto de la publicitat varia que també es retallàs el cartell que hi havia al terra de la pista, si només hi hagués hagut el cartell dret ja l'hauria ajustada més i no hagués hagut de vinyetejar però el tema m'el vaig trobar montat així en arribar i vaig tenir el temps just de fer 2 o 3 fotos abans de l'inici del partit.
La segona foto l'he haguda de retallar per deixar un enquadrament correcte i en aquesta no vaig utilitzar el flash. També he de dir que les fotos son de dues pistes diferents: la primera la pista principal on juga tots els partits l'equip de superlliga i l'altra la del pavelló anex.