Iniciar sesión

Ver la versión completa : Arbolillo Nocturno vr. JFC

Jaume Franch
19/05/2017, 19:46
Pues tuve más suerte que Carlos, no me dejé la tapa puesta. Y, si él lo hizo, es porque estaba dándome instrucciones y por eso se despistó. Osea, mea culpa.
Hoy, abusando de su generosidad, me ha enseñado a procesar este trabajo, o sea que le dedico el resultado, como no.

8146

Nikon D750 - Tamron 15-30mm a 15mm - f/2,8 - ISO 100 - 115 fotos de 30" de exposición cada una. Sin intérvalo entre ellas.

Francisco Aviles
19/05/2017, 21:15
Bona !! Jaume
Sin tapa va mejor..ei-11

Jaume Franch
19/05/2017, 21:30
La foto que adjunto no pretende nada más que dejar testimonio de uno de esos momentos agradables que depara esta magnífica afición.

8147

Francisco Aviles
19/05/2017, 21:40
si Jaume, un cel de dalt de tot !!
Una maravella el cel de Menorca

Carlos Silvestre
19/05/2017, 22:26
Preciosa circumpolar Jaume.
Los insectos revoloteando en el foco de luz le dan un punto especial a la segunda.

Raul Sintes
20/05/2017, 20:41
Espectacular Jaume!!

Lafebre
21/05/2017, 11:05
Home, esclar, sense tapa, així qualsevol! :cool:. Ara sense conyetes, val? M'agrada molt la foto, Jaume. Molt similar a la d'en Carlos, però realment a aquesta l'afavoreix molt el traç més llarg dels estels. EscarapelaFF 40x
La segona foto també m'agrada molt!

Joan A. Gomila
22/05/2017, 10:41
La zona del cel i el rastre dels estels t'ha quedat de conya.

La part del terra m'agrada un poc més la de la foto d'en Carlos per l'enquadrament una mica més obert i més baix i també per la temperatura de llum d'aquesta zona, però la foto t'ha quedat molt i molt bé.

Pepe Peñafiel
22/05/2017, 16:28
Extraordinaria circumpolar Jaume. Es destacable tambien la segunda foto testimonial que ha terminado con es a parte artistica que ponen los insectos.
Menudo cielo chico. Ya me gustaroia firmar una circumpolar asi.

Jaume Franch
22/05/2017, 18:20
Extraordinaria circumpolar Jaume. Es destacable tambien la segunda foto testimonial que ha terminado con es a parte artistica que ponen los insectos.
Menudo cielo chico. Ya me gustaroia firmar una circumpolar asi.

Vente a Menorca, le quitamos la tapa a la cámara de Carlos y nos saldrà una circumpolar como esta, como mínimo.
Gracias por tu comentario.

Bep Taltavull
22/05/2017, 21:33
Aquesta es més espectacular que la d'en Carlos pels traços de les estrelles més llargs, també em sembla que tengui una mica més de llum al cel. Bon resultat

Jaume Franch
27/05/2017, 10:25
Dicen que segundas partes nunca fueron buenas, pero he querido trastear un poco con las estrellas y, recuperando más densidad de estrellas, sale esta imagen con muchos más trazos.
He tenido un problema con los puntos más gruesos o luminosos, ha habido sobreexposición y afea el trazo.
Pero bueno, como experiencia,me apetecía subirla. Está claro que, aceptando que esta imagen no es real, queda a gusto del fotógrafo incorporar o no estas variaciones.

8175

Lafebre
27/05/2017, 11:14
Seguint el teu comentari, què consideres com a imatge "real", Jaume?. No, no cal entrar en aquesta discussió, ara. Senzillament dir que, en aquest cas, m'agrada el resultat, independentment que sigui "real" o no. Això sí, el fotògraf sempre ha de ser honest. Molt bona imatge final, Jaume! :very_drunk:

Jaume Franch
27/05/2017, 12:56
Seguint el teu comentari, què consideres com a imatge "real", Jaume?. No, no cal entrar en aquesta discussió, ara. Senzillament dir que, en aquest cas, m'agrada el resultat, independentment que sigui "real" o no. Això sí, el fotògraf sempre ha de ser honest. Molt bona imatge final, Jaume! :very_drunk:

Les traces NO són reals.

Jaume Franch
28/05/2017, 21:30
Sempre que faig una sèrie de fotografies nocturnes, com aquesta, s'em plantejen tres opcions o maneres de processar-les:
1. Un Star trails com la foto d'aquest post.
2. Un Startrails en vídeo
3. Un Time Lapse

Ara us presento el punt 3.
He estat donant-li mil voltes al tractament per zones de les 100 fotografies i no ho he sabut fer. Potser amb el recent instal.lat Lightroom ho podré fer. Mentre, us presento el Time Lapse amb un cel massa lluminós per el meu gust ( que és el que voldría adobar)

https://youtu.be/2bXGNN6uJEU