PDA

Ver la versión completa : Probando Macro 105 analógico en fotos de campo



Jaume Franch
07/05/2017, 20:47
Ja feia temps que volía fer laprova: sortir a fer fotos de floretes amb el Micro-Nikkor 105mm que em vaig comprar fa, ni més ni menys, 43 anys !.

Mode manual, sense fotòmetre, enfocament manual i canviant el diafragma manualment. Motiu per el que no us podré donar dades EXIF.
Ha estat una mica farragós al principi i a base d'encert error, he aconseguit fotos decents. Tot a pols i durant la pitjor hora de sol.
Us presento una dotzena de fotos.
No cal que les comenteu una a una i, si us sembla, em podeu fer comentaris sobre el resultat en general.
Depenent del que em dieu, em pensaré, o no, comprar-me un 105mm com cal.

8082 + Nikon D750

18083 28084 38085 48086

Feu click damunt la imatge per ampliar-la

Jaume Franch
07/05/2017, 20:51
més:

58087 68088 78089 88090

Jaume Franch
07/05/2017, 20:57
i més :

8093 8094 8095 8096

Totes les fotos són d'avui matí.

Carlos Silvestre
07/05/2017, 21:49
Estupendos resultados Jaume. Por los objetivos buenos no pasan los años.

Jaume Franch
08/05/2017, 09:24
8097
Miquel Ferrer me ha hecho esta curiosa observación: ¿con cual de las anteriores la emparejaríais?

Joan A. Gomila
10/05/2017, 10:20
Jaume, crec que en general totes estan prou bé. De fet alguna la qualificaria com a fotofindera.

Quins motius tens per a voler adquirir un 105 més actual? suposo que deu ser per l'enfocament automàtic, però no crec que la qualitat del cristalls sigui millor que la del que tens ara.

Jaume Franch
10/05/2017, 10:36
Jaume, crec que en general totes estan prou bé. De fet alguna la qualificaria com a fotofindera.

Quins motius tens per a voler adquirir un 105 més actual? suposo que deu ser per l'enfocament automàtic, però no crec que la qualitat del cristalls sigui millor que la del que tens ara.

NO, clar, la òptica és molt bona. Però el tema de l'enfocament sense tres peus és molt complicat. El diafragma tant fa canviar-lo a ma com digitalment, però si la càmera no té informació del diafragma que he decidit posar, no pot calcular res. I això em resta la opció de jugar amb els modes d'apertura o velocitat d'obturació còmodament, com fem amb els objectius amb CPU.

De moment, com que puc anar tirant amb aquest objectiu del 1974, destinaré els euros a altres objectius (doble sentit). Money OK

Joan A. Gomila
10/05/2017, 10:40
NO, clar, la òptica és molt bona. Però el tema de l'enfocament sense tres peus és molt complicat. El diafragma tant fa canviar-lo a ma com digitalment, però si la càmera no té informació del diafragma que he decidit posar, no pot calcular res. I això em resta la opció de jugar amb els modes d'apertura o velocitat d'obturació còmodament, com fem amb els objectius amb CPU.

De moment, com que puc anar tirant amb aquest objectiu del 1974, destinaré els euros a altres objectius (doble sentit). Money OK

Em sembla que si configures l'objectiu dins la càmera a la llista d'objectius sense CPU si que et guarda el diafragma emprat a les dades exif....

Jaume Franch
10/05/2017, 10:44
Em sembla que si configures l'objectiu dins la càmera a la llista d'objectius sense CPU si que et guarda el diafragma emprat a les dades exif....

Fent el que dius , l'únic que li dónes és el diafragma màxim (f/4 en aquest cas) i la distancia focal màxima del objectiu.
Ho revisaré.

Joan A. Gomila
10/05/2017, 10:47
Fent el que dius , l'únic que li dónes és el diafragma màxim (f/4 en aquest cas) i la distancia focal màxima del objectiu.
Ho revisaré.

Ara no soc a casa per comprobar-ho, però si no vaig errat, una volta ho tens configurat després si que et guarda la informació a les dades exif, de fet el 35 mm i el 135 mm que tenc son sense CPU i a les dades exif de les fotos fetes hi ha les dades del diafragma. Ben reviseu.

Jaume Franch
10/05/2017, 10:55
Ara no soc a casa per comprobar-ho, però si no vaig errat, una volta ho tens configurat després si que et guarda la informació a les dades exif, de fet el 35 mm i el 135 mm que tenc son sense CPU i a les dades exif de les fotos fetes hi ha les dades del diafragma. Ben reviseu.

Deus tenir raó, ho revisaré. Val la pena.

Bep Taltavull
18/05/2017, 17:09
Jaume, si no et fa molta falta l'enfoc automàtic o no et falla la vista per enfocar, jo no el canviaria. Molt bona qualitat òptica!!!

Jaume Franch
18/05/2017, 22:09
Jaume, si no et fa molta falta l'enfoc automàtic o no et falla la vista per enfocar, jo no el canviaria. Molt bona qualitat òptica!!!

Gràcies per el teu consell. M'ajuda a decidir.