PDA

Ver la versión completa : La luz sombría.



Victor Olmedo
20/04/2017, 06:55
No es preciso que mencione donde se encuentra este faro, pero sí que está foto forma parte de esa jornada solitaria al que hacía referencia el otro día.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170420/d01ef816f05b3c02fed0e2a22e1a4336.jpg

Nikon D7200, Nikkor 18-200 a 180mm aprox. Auto.

Saludos cordiales.

Jaume Franch
20/04/2017, 10:07
No m'agrada Víctor.
Que el 50% de la foto estigui totalment desenfocat em sembla excessiu.
No poses tots els paràmetres i tornes a oblidar-te del paràmetre que explicaría el perquè d'aquesta manca de profunditat de camp. (Presupòso que aquesta no era la teva intenció, oi?).
En B&N. Mmmmmm...
Molt de cel anodí.

Si en sabessis molt, com està passant amb molts companys del fòrum FotoFinde, podría pensar que has fet una "fotografia d'autor" amb tota la "mala intenció" i, a leshores, aquests errors, inclinació del far iclòsa, els consideraríen encerts. :confused:
Es lo que hay, chico.

Victor Olmedo
20/04/2017, 10:46
¡¡ZASS!!. Continuaré fen feina per progressar, i per discrepar una mica...a jo sí m´agrada, encara que tècnicament sigui un xurro. Procuraré anar de nou a Caballería i prestar més atenció a tot, fins que resolgui tot això que em comentas.
Gràcies Jaume.

Jaume Franch
20/04/2017, 11:01
M'agrada que defensis el teu gust personal, encara que qualcú et digui el contrari.

Victor Olmedo
20/04/2017, 11:36
Sóc irreverent i determinat, però rebut les critiques amb ment oberta.
Gràcies Jaume.
Salutacions cordials.

Bep Taltavull
20/04/2017, 19:27
Bueno, ja m'agrada que experimentis... potser amb un altre tipus de processat seria més resultona, però així i tot em transmet algo...

Victor Olmedo
21/04/2017, 10:18
Gràcies Bep, és la idea...M´alegro que alguna cosa t´hagi provocat.
Salutacions cordials.

Lafebre
21/04/2017, 16:17
Està molt bé que facis proves i fotos de totes les maneres posibles. És la manera d'aprendre'n. Em passa una mica con al Bep, que aquesta foto em transmet alguna cosa, però que no m'acaba de satisfer del tot. Mira, prova una cosa. Sense fer res més, retalla la meitat del cel. Potser amb aquest nou enquadrament fins i tot a tu t'agradarà més que l'actual. Si, a més, es veiés una mica (tampoc no gaire) més de far i les roques del primer pla estiguessin enfocades... Però això ja és una altra foto. L'idea m'agrada, Victor.

Victor Olmedo
22/04/2017, 07:28
Gràcies Vicenç, mireu ara a veure que us sembla...

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170422/0b99d36e213c0c0a32f9e1929612c93d.jpg

Hi han detalls que no puc treure, com aquesta plata que treu el cap just al centre del far.
Gràcies pels vostres comentaris, sempre els tinc en compte.
Salutacions cordials.

Jaume Franch
22/04/2017, 11:30
El que ara t'expòso és bàsic a l'hora de processar una fotografia.
7998

Mira quina subtil difrència en el histograma.

L'histograma és vital sobretot per al principiant, no entrenat en intuir els desequilibris de llum.
En aquest cas hem vist que no hi ha informació per a blancs (altes llums), només hi ha grisos i negres.

No et vull atabalar, Víctor, però vull que vegis que això és molt important a l'hora de decidir si la fotografía està equilibrada o no de llums.

Mentre no tinguis opció a editar la foto i valorar l'histograma crec que no podràs avançar massa en aquest aspecte bàsic de la fotografía.
Mentre tant, hauràs de confiar amb l'automatisme de la càmera i esperar que no et falli com en aquesta ocasió.

Lafebre
22/04/2017, 12:35
Eeeeeep!, aquesta no és la foto original. Com a enquadrament, per mi aquesta és millor. En qüestió tècnica, l'explicació d'en Jaume és molt bona i t'ho diu tot.

Diego Civico
24/04/2017, 14:26
Víctor, lo más importante, desde mi punto de vista es que, haya una razón por la que abres el obturador, en un momento y en un encuadre determinado.

Debe hacer sentir a la persona que vea la imagen, pero no olvides que debe hacerte sentir a ti.
Buen trabajo.
Salu2

Ya entraremos algún día en tu edición. Pero ve tomando nota de las recomendaciones.


Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk

Victor Olmedo
24/04/2017, 14:31
Gracias Diego, muchas gracias y, si ahora os doy la brasa con mis ¿fotos?, espera a que llegue a la edición...😂😂😂.
Saludos cordiales.

Lorena Millet
29/05/2017, 20:29
Hola! Jo de tècnica encara poc.. però el que veig que no m'agrada és que hi ha massa terra i plantes respecte la proporció de far que tens i tampoc m'agrada que algunes plantes tallin les línies horitzontals del far com les baranes. Crec que quedaria molt més aclarida així. Tota la resta m'agrada. Lo de l'histograma veig que és molt important també! Jo no ho se emprar tampoc! Jaume no tindràs un dels teus tutorials on ens mostris com edites l'histograma mitjançant Photoshop... ?

Gràcies!

Lorena Millet
29/05/2017, 20:36
És com que el primer que veus a una imatge és el centre y quan mires es veu un munt de plantes fosques desenfocades i dóna sensació com que no pots apreciar bé el far.. no sé si m'explico. Dona la sensació com de que és difícil gaudir de la imatge, com si hi hagués una barrera que t'impedeix arribar al far. Crec que una imatge d'aquest tipus ha de transmetre un altre tipus de sensacions i tal vegada es pot resoldre amb lo que he dit en el missatge anterior i amb les tècniques que t'han mostrat els companys. A més des d'un far tens molta visibilitat, es veu tot i la teva foto dona la sensació totalment contrària! jajaja Ànims! Jo no sóc una experta però aquesta és la meva opinió! Hi ha que veure com la col·locació dels objectes afecta la fotografia!

Jaume Franch
29/05/2017, 23:01
...Jaume no tindràs un dels teus tutorials on ens mostris com edites l'histograma mitjançant Photoshop... ?

Gràcies!

No en tinc cap però en faré un de senzill per introduir-vos al tema.

Jaume Franch
30/05/2017, 23:49
Us he deixat aquest Tutorial al apartat pertinent :
https://www.fotofinde.com/showthread.php?5612-Tutorial-HISTOGRAMA&p=51822#post51822

Lorena Millet
31/05/2017, 17:50
Us he deixat aquest Tutorial al apartat pertinent :
https://www.fotofinde.com/showthread.php?5612-Tutorial-HISTOGRAMA&p=51822#post51822

Moltes Gràcies!!!!