PDA

Ver la versión completa : Barca

Cisco Dura
05/04/2017, 12:48
Fa dies que no havia pujat cap foto al foro i avui em decidesc. Abans voldria fer una petita reflexió, vaig anar a veure s'exposició de S. Salgado, i deixant moltes coses de banda, missatge que transmet, composició, tot el seu conjunt, el gran treballat de processat que hi ha, el suposat analògic i possiblement digital, etc. voldria fer dues observacions que van cridar-me molt l'atenció i que en aquest foro moltes vegades hi feim molta referència un era els famosos halos, un altre seria el renou o gra que hi apareixem a les seves fotografies. Una vegada dit açò la foto que avui present un poc té d'això, sobretot de renou. M'agradarà saber el vostre parer.
Dades: Iso 100 Focal 49 Diafragma f/9 Velocitat 1/8 seg. Polaritzador, Filtre degradat al cel de 3 passos
7928

Raul Sintes
05/04/2017, 19:33
En blanc i negre, no em molesta gaire ni el gra ni la renou, especialment en una fotografia tan contrastada com sa que avui presentes. Som jo o veig una tonalitat blavosa?

Cisco Dura
05/04/2017, 21:27
Gràcies Raül per comentar. Tens raó en el to blavós que li veus, està fet amb intenció amb un virat blau, que tal vegada podria ser un poc més subtil. Quant al renou o gra al blanc i negre (i els halos) que comentava, si tens oportunitat de veure l'exposició d'en Salgado (per comentaris, en aquest mateix foro, sé que alguns companys ja l'han vista) podrem seguir comentant aquest tema, sobretot quan noltros en aquest foro solem ser bastant incidents.

Lafebre
06/04/2017, 10:42
Respecte l'exposició d'en Salgado. Jo la vaig veure quan la van exposar a Barcelona i entenc a que et refereixes quan comentes els halos i el gra. Tot i que no he sigut mai un purista, en això del gra, no es poden comparar les fotos de l'exposició amb les que comentem aquí en el foro degut a la gran diferència de mida entre unes i altres. A l'exposició et pots atansar tant a la foto que te la pots mirar de molt més a prop del que es recomana per la seva correcta visualització.

Respecte la teva foto. Segur que és qüestió de gustos personals, però trobo que el cel està en excés "dramatitzat" pel que és la foto en sí. En general la veig massa contrastada i crec que pel camí s'han perdut massa tons de gris que hi podrien anar molt bé. Però com dic, cada autor té una manera de veure les coses.

Lluis Surralles
06/04/2017, 14:40
La foto m´agrada. Els reflexos mes encara. Pero aquest tò blavós penso que no li fà cap favor a la foto. Crec que en blanc i negre acadèmic, fins i tot aquest cel tan dramàtic guanyaria molt.

Francisco Aviles
06/04/2017, 16:33
Cisco, aquesta la veig molt contrastada ,com diu en Vicenç li faltan tons grisos

Joan A. Gomila
10/05/2017, 15:10
Cisco, a jo també em passa el mateix amb l'excés de contrast que t'han comentat els companys.

En quan al tema renou, a jo no em sol molestar gaire sobretot en blanc i negre i pens que en algunes fotos fins i tot li va bé una mica de gra. També és cert el que ha dit en Vicenç en quan a que a les fotos d'en Salgado de vegades les miram de més a prop del que és recomanable.