Iniciar sesión

Ver la versión completa : dues amb photoshop

antoniasanchez
06/08/2011, 13:54
Hola a tots!

Seguint consell d'en Jaume, he estat "jugant" amb el photoshop per primera vegada. Us adjunto dues fotos per que em digueu pros i contres (segur que més del segón). :'(

Una abraçada!
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=10226 8&g2_serialNumber=2
A la primera le he donat un toc "surrealista" jugant amb els colors de les imatges de primer pla.
detalls:
Fabricante PENTAX Corporation Modelo PENTAX Optio S Valor de Apertura f/4,3 Espacio de Color sRGB Valor de Exposición Bias -0,33 EV Programa de Exposición Program Flash No Flash Longitud Focal 5,8 mm Velocidad de Obturador 1/500 sec Fecha/Hora sáb 18 sep 2010 19:29:11 CEST Alto de la Imagen EXIF 1024 pixels Software Adobe Photoshop 7.0

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=10227 2&g2_serialNumber=2

detalls:
Fabricante PENTAX Corporation Modelo PENTAX Optio S Valor de Apertura f/4,3 Espacio de Color sRGB Valor de Exposición Bias -0,33 EV Programa de Exposición Program Flash No Flash Longitud Focal 5,8 mm Velocidad de Obturador 1/2000 sec Fecha/Hora dom 23 ene 2011 17:13:47 CET Alto de la Imagen EXIF 1024 pixels Software Adobe Photoshop 7.0

CarlosSilvestre
08/08/2011, 07:15
Pues te animo a seguir "jugando" y experimentando con Photoshop para conocer sus posibilidades. Una vez cumplido este requisito compra el libro "Fotografía de Digital de Alta Calidad" de Mellado y ya verás... :)

imported_admin
08/08/2011, 08:44
La primera , la "surrealista". res a dir, tret del que et diu en Carlos S. : juga i experimenta i si et llegeixes el llibre que et recomana... xalaràs.
la segona: òbviament la part fosca podria millorar i per això està el PS (Photoshop). Veig que has mesurat la llum del cel. Correcte. La qualitat de la imatge sembla baixa i podria ser que, en aquest cas, et costi rectificar aquestes ombres sense que et surti gra (renou). Però val la pena que ho provis.

En les paràmetres EXIF no surt la ISO (?).

PepePenafiel
08/08/2011, 12:35
Pues muy bien Antonia, es una buena idea experimentar con PHP.
De todas maneras esas imagenes con tanto rango dinámico . Tanta diferencia entre luces y sombras son todo un desafío para el amante de la fotografía.
Si eliges exponer a las luces las sombras quedarán demasiado oscuras y se empastarán.
Si eliges exponer en las sombras las luces se sobreexpondran y quedarán "quemadas".
La idea de comprar e ir siguiendo los pasos del libro que te recomienda Carlos es una excelente idea.
Tú sigue " y no pares" de probar conforme vayas adquiriendo experiencia.
Saludos.

antoniasanchez
08/08/2011, 19:27
Bé, sembla que el resultat de les dues fotografies ha estat ... deplorable :'( :'( :'( ... miraré haviam si trobo aquest llibre que dieu i vaig aprenent.

Per en Jaume: no, no surt la ISO, i no ho entenc. De tota manera aquestes fotos estan fetes amb una compacta Pentax Optio S, de l'any 2003, així que ... la càmera no dòna per gaire més...

Gràcies a tots per les vostres respostes!!!

Una abraçada :)

LluisSurralles
08/08/2011, 22:21
Amntònia: Jo no veig aquestes fotos tan deplorables com dius. Pot ser si que has suplit la manca de tècnica amb una gran imaginació y aixó té el seu mèrit. Les imatges son força atractives. Segueix fent proves que la inquietut ja la tens. Qualsevol dia ens sorpendras i et sorpendras a tu mateixa amb grans fotografies.

antoniasanchez
10/08/2011, 19:05
Gràcies Lluís. Com t'ho dius, jo també penso que, de vegades, ens podem permetre una mica de "fantasia" dins de la fotografia. A mí, particularment, m'agraden les dues, sense entrar a valorar-les com a bones fotos, sinò com al resultat "plàstic" que donen.

Confio en aprendre poc a poc a fer millors fotos, (la tècnica) i a fer servir tots els vostres consells, que sempre donen una visió diferent que considero molt important.

Una abraçada! :)

VLafebre
11/08/2011, 16:12
Antònia, ja fa un parell o tres de dies que t'ho volia comentar, però he preferit no fer-ho fins ara, per si algun dels companys opinava el mateix que jo, però en vistes que no ho ha fet ningú, i encara que sigui a contracorrent, diré la meva.

M'explico: l'us i domini del Photoshop (o de qualsevol altre programari d'edició d'imatges) està molt bé, però no ho és tot, ni molt menys. Aquestes eines no deixen d'ésser això, eines. Eines que ens serveixen per editar imatges i deixar-les al nostre gust (sí, sí, al nostre gust, al gust de l'autor, no pas al gust dels altres), però si cal tenir en compte que sempre haurem de partir d'una imatge ja "bona" de per sí. I al dir "bona", no vull dir que sigui artística, o de l'agrat de tothom, sinó que en el moment d'haver fer la foto s'hagin tingut en compte una sèrie de consideracions que ens garanteixin una certa "qualitat" bàsica. Entre aquestes "consideracions" podriem dir, entre d'altres, l'us del diafragma, l'us de la velocitat, l'us del flaix (quan sigui el cas), concepte de profunditat de camp, concepte de temperatura de color, etc. Llavors, amb el PS o el que sigui, podrem donar a la nostra imatge l'aspecte que més ens agradi. Abans, la fotografia era química, avui en dia és digital i, demà, no sé pas com serà. Pot ser que en cinquanta anys els conceptes de tractament d'imatges hagin canviat a punts on ara no gosem ni a imaginar, però les lleis de la física seran les mateixes.

Els que ja som "seniors" (per fer-ho suau :)) i vam començar fa força anys amb la fotografia química, ¿de que ens ha servit "dominar" el quarto fosc, conèixer els diferents components de cada revelador, com influenciava la temperatura dels banys en el resultat final, etc, etc?. Doncs de res, però el concepte "òptic" és i seguirà sent el mateix.

Antònia, perdona pel "rotllo" i la meva sincera opinió. No m'agradaria que en això veigessis una crítica a les teves fotos (ni tan sols les he comentat), ni molt menys. És només l'expressió escrita del que penso i he aprofitat el fil del teu "post" per fer-ho.

De nou, perdona si en algun moment (tu o algun altre company) us heu pogut sentir ofesos pel meu comentari.

Una abraçada i... bones fotos!.

antoniasanchez
15/08/2011, 13:16
Crec que tens tota la raó. Els programes, les tècniques de retoc, la manera de "revelar", ... tot gira entorn a una sola cosa: una bona foto. Sense una bona foto hi ha poc a fer. Es ben cert. Jo sempre he fet fotos amb "l'ull", mai he mirat qué em deia la màquina o si era o no correcta el diafragma, la velocitat, ... tinc molt a aprendre; ho sé.
I és veritat, una bona foto sempre serà una bona foto, i després ... els retocs poden fer el que tú vulguis, ... inclús, "espallar-la".
Prenc nota. Gràcies.
... I per favor, no deixeu mai d'opinar, sempre s'aprén.