PDA

Ver la versión completa : De Color a B/N

imported_admin
14/08/2011, 15:24
Ya sabeis mi poca tirada a la fotografia en B/N. Según parece sólo se me ocurriría pasar una foto a B/N si se tratara de un tablero de ajedrez...
No, tampoco soy tan cerrado de mollera, pero bueno, acepto ciertos comentarios sarcásticos al respecto.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=10266 9&g2_serialNumber=2

Al grano : Aunque esta foto de Wilma (Jack Russel es su raza; como el perrito de "La voz de su amo" de la Emi-Odeon, recordais?) ya me esta bien así, sospecho que pudiera verse bien también en B/N.
La pregunta es:
Qué metodo usais para pasar una foto en color a B/N?
Podríais recomendarme el método más facil para que lo pueda intentar (y no morir en el intento) un cromófilo como yo?
Si se trata de alguno que Mellado lo describa, sólo hace falta que lo mencioneis y yo lo busco.
De paso, podríamos subir esas sugerencias a "Ayudas al principiante".

PepePenafiel
14/08/2011, 20:36
Siento no poder ayudarte en esta cuestión, por cierto permíteme que muestra mi asombro por este hilo. El Boss pidiendo consejos para el B/N. :o :o :o :o :o

;D ;D ;D ;D.
Saludos

victormijares
14/08/2011, 21:42
yo personalmente, que como sabéis uso mucho el B/W lo estoy trabajando con aperture directamente. Aunque para ser franco, suelo utilizar la opción de live preview de mí cámara y así puedo jugar con la exposición en directo, luego una vez pasada al mac, aperture.

imported_admin
14/08/2011, 23:00
Gracias Víctor. Esperaré que algun PCero se manifieste.
Mientras, jugaré un poco. A ver qué os parece esta versión.
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=10268 9&g2_serialNumber=2
A mí no me gusta.

LluisSurralles
15/08/2011, 10:39
Jaume: Em sorpren que tu, amb el teu domini del Ps, facis aquesta pregunta. Potser serà una perogrullada pero jo ho faig directament amb el Ps4. Vaig a "Imagen"-"Ajustes" i "Blanco y Negro". En el Ps4 s´obre una finestreta en la que, en blanc i negre, es poden corregir els dominants dels sis colors bàsics. Después, si cal, es poden tocar els nivells, brillo i contrast, curves i tò-saturació. Per a mi haurà estat un honor si t´he pogut ajudar, encara que només sigui una miqueta. Ah... i la foto que has canviat a B i N a mi m´agrada força. Potser li hauria donat una mica mes de contrast

imported_admin
15/08/2011, 10:55
Es que, amb la poca afició que tinc pel B/N no he sistematitzat un fluxe de treball com amb el color, i volia saber com ho feu per estudiar el tema i incorporar un d'aquests mètodes.
He fet alguns intents en B/N aprofitant alguns consells de'n Toni, de'n Carlos, etc... però, com que no practico, he perdut el fil. I això no pot ser, oi?
Prometo estudiar.

PepePenafiel
15/08/2011, 20:09
Jaume, esta imagen me parece una imagen de muy bajo contraste, no estoy seguro si es una buena candidata para pasar a B/N.
Por aquí hay un "pareill" de personas que trabajan muy bien el B/N y seguro nos dan buenos consejos.
Es un tema con el que todavía no me he metido.
Aquí va un enlace por si te va bien.
Saludos
http://www.xatakafoto.com/curso-de-fotografia/aprendiendo-con-adobe-camera-raw-v-primera-vision-del-blanco-y-negro

VLafebre
15/08/2011, 20:34
Jaume, entenc que a banda de fer fotos en blanc i negre a un taulell d'escacs, també les faries a uns dàlmates o unes zebres, oi?* ;)

Va, conyes a banda, crec que no et puc ajudar gaire ja que com he comentat en més d'una ocasió, jo, per editar, faig servir bàsicament el Nikon Capture NX2 que, pel que em sembla, dec ser l'únic bitxo raro de tots nosaltres que el fa servir. La conversió a BN amb el Capture és molt fàcil a la vegada que molt completa, i puc ajustar els diferents canals de color, brillo i contrast. Després se li pot donar el "toc" de més o menys calidesa, a la carta.

Però com que aquest no és el cas, et dic quin sistema feia servir jo abans amb el PS.

1) Duplicar capa
2) Mesclador de canals i deixem vermell a +34, verd a +34, blau a +32 (total = 100), i marquem la casella de "monocrom"
3) Equilibri de color, i deixem el lliscador cian-vermell a la dreta del tot, el lliscador magenta-verd a l'esquerra del tot i deixem el lliscador groc-blau centrat en la seva possició (Alerta! la foto es veurà magenta, però no passa res, això voldrà dir que has fet els passos corectament)
4) Mesclador de canals (repetim la mateixa operació del segon pas) = i deixem vermell a +34, verd a +34, blau a +32 (total = 100), i marquem la casella de "monocrom". Ara, pots jugar amb cadascun dels lliscasdors i deixar la foto al teu gust, procurant que la suma dels tres canals sigui sempre 100.

Aquest és el sistema que em va ensenyar fa temps un company de l'Agrupació que fa molta obra en BN, però no sé si en aquest temps haurà sortit algun mètode més bo. De bon segur que altres companys que tots sabem et podran ajudar millor.

Ah!. I benvingut al club.

imported_admin
16/08/2011, 00:40
Pepe: es probable que tengas razón. No habia caido en la cuenta.
Vicenç: Gràcies per la preciosa informació. Estudiaré el tema. A veure que en surt de tot això.

CarlosSilvestre
18/08/2011, 15:50
Pues salvo un poco más de contraste no le veo ninguna pega a la foto.
Hay tantos sistemas para pasar a BN que resulta redundante comentarlos. Después de leer un par de libros y varios tutoriales al respecto parece que el hasta PS4 el sistema que comenta Vicenç era el mejor pero ahora parece que la conversión en RAW o directamente en PS es lo que más se aconseja. Al final por todos los caminos se puede llegar al mismo resultado.