Iniciar sesión

Ver la versión completa : Porta cap a l'infinit

joangomila
19/09/2011, 21:07
Hola de nou a tots els membres de FF. Després d'un parentesi relativament llarg, torno a l'activitat del fòrum. Promet anar-me posant al dia amb els posts que heu anat penjant durant la meva absencia. Vos deixo una fotografia nocturna que preten ser una continuitat de les darreres nocturnes que havia anat penjant.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=10965 3&g2_serialNumber=1

imported_admin
19/09/2011, 21:56
Uau, m'agrada la foto.
No m'agrada la distribució de la llum. Es nota que has "pintat" amb la llanterna, no?
I els paràmetres?

joangomila
19/09/2011, 22:17
Primer de tot, hola de nou Jaume!
En segon lloc, si, vam haver de pintar amb llanternes per que hi havia força núvols al cel i era poc més que una missió impossible fer la foto fent ús tan sols de la llum de la lluna.
Finalment, pel que fa als paràmetres, com que es tracta de la superposició de 3 imatges i moltes vegades una imatge diu més que moltes paraules, aquí vos deixo les 3 fotos amb els paràmetres de cadascuna d'elles:

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=10966 7&g2_serialNumber=2
Fabricante NIKON CORPORATION Modelo NIKON D5000
Valor de Apertura f/3,5 Espacio de Color Uncalibrated
Valor de Exposición Bias 0 EV Programa de Exposición Manual
Flash No Flash Longitud Focal 18 mm
ISO 1600 Velocidad de Obturador 25 sec
Fecha/Hora dom 18 sep 2011 00:16:42 CEST IPTC: Derechos de Autor Joan A. Gomila
Alto de la Imagen EXIF 680 pixels Software Adobe Photoshop CS4 Windows

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=10967 1&g2_serialNumber=2

ISO 200 Velocidad de Obturador 20 sec
Fecha/Hora dom 18 sep 2011 00:19:18 CEST IPTC: Derechos de Autor Joan A. Gomila

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=10967 5&g2_serialNumber=2

ISO 200 Velocidad de Obturador 20 sec
Fecha/Hora dom 18 sep 2011 00:24:47 CEST IPTC: Derechos de Autor Joan A. Gomila

imported_admin
19/09/2011, 22:31
Ho has deixat molt clar, Joan A.
Imagino aquesta foto amb el protagonisme en favor del cel i, en segon lloc ( a segones llums), la construccio.
Gracies.

joangomila
19/09/2011, 22:33
Gràcies a tu per la teva aportació.

CarlosSilvestre
20/09/2011, 12:57
He hecho alguna foto iluminando con linternas y creo que ha de hacerse pasando la luz muy, muy despacio intentando "rellenar" todas las zonas deseadas. A veces te pasas, claro, y queda sobreexpuesta y...¡vuelta a empezar!

joangomila
20/09/2011, 13:09
Si, por lo que parece, hay que ir con mucho cuidado a la hora de iluminar con linternas. Además hay ciertos rasgos de la imagen que al verla en la pantalla de la cámara son difíciles de apreciar y después durante el procesado de la imagen no puedes solucionar del todo.

PepePenafiel
20/09/2011, 20:00
Buen trabajo en esta nocturna en la que el cielo me gusta especialmente.
La iluminación del resto tiene trabajo con posibilidad de mejorar la iluminación de la edificación por las diferentes intensidades de luz en la piedra.
Es muy cierto lo que dices en cuanto a la dificultad de apreciar según que características en el lugar de la toma a través de la pantalla y luego ya en el ordenador queda muuuuy lejos la localización.
Felicidades por el trabajo.

VLafebre
20/09/2011, 20:04
Hola de nou, Joan, després d'aquest parèntesi. Malgrat tot, veig que no has perdut ni un gram de les teves ganes de treballar -i força- per fer fotos nocturnes. Que no pari, això....

joangomila
20/09/2011, 20:12
Pepe: Gracias por tu aportación, las posibilidades que comentas para mejorar la iluminación de la piedra, imagino que se trata de ir delimitando las zonas con el fin de conseguir igualar dichas iluminaciones jugando con niveles, curvas, o que otro parámetro?
Vicenç: Encantat de retrobar-me de nou amb tu i tots els altres companys i gràcies pels teus ànims de cara a continuar treballant.

PepePenafiel
20/09/2011, 20:16
No sé hasta que punto se podría realmente igualar la iluminación con postproceso.
Me refería más bien al momento de la toma. Quizá con una fuente de luz menos puntual.
Tengo un frontal que genera dos tipos de intensidad y de superficie de luz. En una construcción como la que nos muestra no creo que me diese para iluminarlo en totalidad pero por ahí iban mis tiros.

joangomila
20/09/2011, 20:35
No sé hasta que punto se podría realmente igualar la iluminación con postproceso.
Me refería más bien al momento de la toma. Quizá con una fuente de luz menos puntual.
Tengo un frontal que genera dos tipos de intensidad y de superficie de luz. En una construcción como la que nos muestra no creo que me diese para iluminarlo en totalidad pero por ahí iban mis tiros.

Uf, menudo alivio, ya me veía haciendo un trabajo de chinos, aunque no descarto hacer alguna prueba para ver si mejora o no...

raulsintes
21/09/2011, 09:20
M'encanta sa foto, "mestre" Joan.

joangomila
21/09/2011, 13:23
M'encanta sa foto, "mestre" Joan.

Estic molt content de que t'agradi, tot i que la paraula mestre, encara que estigui entre cometes, hi sobra. No em considero mestre en cap camp tan sols intento disfrutar fent allò que més m'agrada: fer fotos i jugar a escacs, entre altres coses... ;)

beptaltavull
22/09/2011, 20:34
Molt bé Joan, m'agrada molt com t'ha quedat, sobretot el cel, amb aquests tons blaus.
Potser si que la llum de la llanterna no estigui ben repartida, però així i tot "chapeau".* ;) ;)

joangomila
22/09/2011, 21:30
Gracies, Bep.