PDA

Ver la versión completa : Es Pont d'en Gil, com no!!!



Joan A. Gomila
12/11/2016, 10:18
Primer de tot, vull demanar disculpes per les meves aparicions intermitents al fòrum, però de vegades ses coses no roden prou be per trobar un moment per enxufar-me...

Tenia pendent provar un nou polaritzador que he adquirit recentment i avui matí m'he aixecat abans que sortís es sol i he anat as Pont d'en Gil (com no!!!). El polaritzador l'he emprat per emfatitzar els núvols per que a les 07:22 es sol no havia sortit i per tan no hi havia gaires reflexes al mar per corregir.

Com que la mar estava mogudeta, he decidit fer un processat en b/n per a donar més protagonisme a l'escuma de la mar, així he resolt dues assignatures que tenia pendents en aquesta localitació: Fer fotos abans de sa sortida d'es sol (sempre hi havia anat es fosquet o de nit) i fer-la en blanc i negre.

Dades exif: Nikon D610 amb Nikkor 20 mm, ISO 100, f/4, 8 segons, polaritzador, degadat suau de 3 passos i cartolina negre (exposició del cel 1 segon aproximadament)

7005

Jaume Franch
12/11/2016, 11:52
Primer de tot, comentar-te que, com saps, a aquest fòrum no hi ha cap obligació, ja m'entens.
A més, sabem que si no hi participes uns dies és perque no pots, no per falta de ganes, oi?.

La foto:
Tot i que no soc el més indicat per opinar sobre B/N, ho faré, tenint en compte que la meva opinió en aquesta modalitat fotogràfica està una mica esviaxàda pel meu gust personal.

M'agrada la teva actitut fotogràfica, la il.lusió, la voluntat i la planificació que has fet.
M'agrada la foto en si. L'enquadrament i el punt de moviment de l'aigua.
M'agrada, sobretot , aquest cel tant espectacular. Potser tractaría de donar-li el punt de durèsa que té la resta de la foto a aquesta nuvolàda.
M'agrada la planteta que surt de la penya de la dreta (tot i que alguns companys trobaràn que hi sobra).

Em deixa dubtós el grau de durèsa de la part de la foto que no hi ha núvols.
Em deixa dubtós cóm seria aquesta bona foto amb color.

Joan A. Gomila
12/11/2016, 11:59
Moltes gracies per aportar la teva opinio, Jaume.
La diferencia de duresa que comentes es deu a que les textures de les roques destaquen més ja que en cap cas he fet tractaments per zones, si no que els ajustos estan aplicats de manera general a tota la foto.
En tenc una altra processada en color. En poder la posaré

Enviado desde mi LG-D722 mediante Tapatalk

Jaume Franch
12/11/2016, 12:11
Moltes gracies per aportar la teva opinio, Jaume.
La diferencia de duresa que comentes es deu a que les textures de les roques destaquen més ja que en cap cas he fet tractaments per zones, si no que els ajustos estan aplicats de manera general a tota la foto.
En tenc una altra processada en color. En poder la posaré

Enviado desde mi LG-D722 mediante Tapatalk

No , no creia que haguessis fet tractament per zones. Insinuava fer-ho per homogeneitzar la durèsa entre el cel i les roques, en el grau que sigui. Però és un dubta, una proposta.

Joan A. Gomila
12/11/2016, 12:20
Ah val ja t'entenc

Enviado desde mi LG-D722 mediante Tapatalk

Lafebre
12/11/2016, 13:24
M’agrada molt. Potser sí que caldria mirar lo de la diferent duresa que comenta en Jaume, però si a tu t’agrada així, res a dir. La composició la trobo magnífica i el cel t’ha quedat realment espectacular. L’única cosa que no em convenç, però entenc que és un qüestió de gust molt personal, és aquest acabat gris-blavós. (En Jaume ja sap de que va, aquesta (mania?) meva :) ). Molt bona foto, Joan A.!!!

Joan A. Gomila
12/11/2016, 13:31
Moltes gracies Vicenç. S'acabat blavós que comentes també es intencionat, tot i que, potser que d'un monitor a un altre hi pugui haver diferencies de visualització

Enviado desde mi LG-D722 mediante Tapatalk

Lafebre
12/11/2016, 14:28
Moltes gracies Vicenç. S'acabat blavós que comentes també es intencionat, tot i que, potser que d'un monitor a un altre hi pugui haver diferencies de visualització

Enviado desde mi LG-D722 mediante Tapatalk
No en tenia cap dubte, Joan, de que era intencionat. :)

Carlos Silvestre
13/11/2016, 09:14
De primeras es una foto muy impactante por ese cielo tan atractivo. El comentario que te han hecho sobre la dureza del resto de la imagen lo comparto. Un acierto el BN. Me gusta. Por cierto: creo que yo no he hecho nunca una foto en el Pont.ei-19

Diego Civico
13/11/2016, 21:06
Joan A., Es Pont d'en Gil desde que pisé la primera vez ese lugar me marcó. Cuando veo esa imagen revivo ese momento, y me a pasado ahora.

Con esta imagen hay dos cosas que desde mi punto de vista no me acaban... la primera coincido con los compañeros en que le falta equiparar la dureza de la roca con el cielo de nubes, y la segunda me sobra la roca de la derecha (no coincido con Jaume).

Con respecto a la tonalidad azulada suave me gusta.

Buen trabajo!
Salu2

Joan A. Gomila
13/11/2016, 21:24
Moltes gràcies a tots pels vostres comentaris.

El tema de la tonalitat blavosa tot i ser intencionat, el veig molt més acusat a la pantalla del portàtil respecte a quan la vaig editar a l'altre monitor (que és el que don por bó) però potser li aniria bé un calibrat....

Raul Sintes
14/11/2016, 17:54
Tot i que la imatge està ben enquadrada i temps d'exposiciò és correcte, hi ha alguna cosa que no me fa es pes i no sé que és. També em sobre la roca de la dreta.

Joan A. Gomila
14/11/2016, 18:16
Gràcies, Raul, sa roca de la dreta de moment sembla que te més vots negatius que possitius jejeje.

Lafebre
14/11/2016, 19:16
Gràcies, Raul, sa roca de la dreta de moment sembla que te més vots negatius que possitius jejeje.
Joan, respecte la roca de la dreta, si tu vas fer la foto així i l'has pujat així, és perquè et va agradar en aquell moment i et segueix agradant ara, no?. A mi, m'agrada.

Bep Taltavull
14/11/2016, 19:56
Arribo molt tard Joan, m'agrada molt així com la presentes.

Joan A. Gomila
14/11/2016, 22:31
Es clar que m'agrada amb roca inclosa, Vicenç, jejeje.
Gràcies per les aportacions, Bep i Vicenç.

Enviado desde mi LG-D722 mediante Tapatalk

Cisco Dura
15/11/2016, 23:00
Arribo molt tard. La roca de la dreta no en molesta. L'enquadrament el trobo també correcta. El tractament en blanc i negre amb aquest virat blau que li donés, a jo m'agrada. Ara l'única cosa és que quan veig la foto li trobo una cosa i no sé dir que és però en dona la sensació de feixuga, de molt forta (potser aquesta duresa que els companys comenten) no sé com dir-ho. Però el gust de l'autor és el qui mana.