PDA

Ver la versión completa : Camí cap el servei



Lafebre
24/10/2016, 11:53
Una de les coses que més m'agrada al fer fotos d'esport és enregistrar posicions del cos o gestualitats extremes de l'esportista que normalment passen desapercebudes. En aquest cas, el tennista Alexander Zverev en el seu camí per fer el servei.

6885
ISO 640
Nikkor 70-200 a 200 mm, f/3,2
1/8000 sec.

Jaume Franch
24/10/2016, 12:22
Objectiu complert.
Molt bona!.

Joan A. Gomila
24/10/2016, 14:12
Estèticament i compositivament m'agrada moltissim.

Em sorpren una mica una velocitat tan alta d'obturació. Realment era necessari?

Crec que podria millorar un poc donant-li un pel més de contrast...és que veig que l'histograma no arriba a la dreta...

Lafebre
25/10/2016, 17:47
Estèticament i compositivament m'agrada moltissim.

Em sorpren una mica una velocitat tan alta d'obturació. Realment era necessari?

Crec que podria millorar un poc donant-li un pel més de contrast...és que veig que l'histograma no arriba a la dreta...
Tens raó, Joan A., aquesta velocitat d’obturació tan alta no era necessària, però no li fa cap mal. El resultat, en aquest cas, hagués sigut el mateix disparant a 1/4000 o 1/2000 sec. Però tot té una raó. Quan vaig a fer tennis, elegeixo una ISO que em sigui còmoda per poder disparar a aprox. entre 1/1500 i 1/2500 sec, amb un diafragma d’entre f/5,6 i f/8, i disparo amb prioritat de diafragma. Normalment no em cal disparar més tancat d’f/8. Si haig de canviar el diafragma, amb el sol moviment d’un dit puc fer-ho, sense haver-me de preocupar de la velocitat ni de la ISO (es tracta, bàsicament, de no perdre temps i “caçar” el moment que vols). En aquest cas, volia obrir el diafragma per desenfocar el fons i donar tot el protagonisme a la figura, i no em preocupava gens la velocitat d’obturació, perquè sempre seria alta. Possiblement n’hi hagi d’altres que utilitzen altres tècniques i que els hi vagi molt bé, però jo m’he acostumat a disparar tennis així. Gràcies per interessar-te, Joan.

Jaume Franch
26/10/2016, 09:39
Ben explicat, Vicenç.

Joan A. Gomila
26/10/2016, 09:42
El motiu que has explicat és exactament el que ja suposava jo al moment de fer la pregunta.