Ver la versión completa : Es Pont d'en Gil (segunda versión)
joangomila
15/10/2011, 15:09
A diferencia de la primera foto que vos vaig presentar d'aquest indret, en aquest no es tracta d'un vertorama, si no de dues fotografies soperposades totalment l'una sobre l'altra per tal de tenir el cel amb els estels aturats i per altra banda les roques i la mar amb una exposició major.
http://www.ojodigital.com/foro/attachments/paisajes/145966d1318686312-pont-den-gil-2-version-pont-den-gil_0010-0015.jpg
beptaltavull
15/10/2011, 15:19
Ueeeeep!!! Aquesta per jo, es superior.
M'agrada molt més aquest to de l'aigua del mar, que l'anterior. :D :D
joangomila
16/10/2011, 11:14
Aviso a navegantes: En el foro de ojodigital me comentan que la foto está fuera de foco, me gustaría saber vuestra opinión, quizás en el procesado haya perdido algo de información. El enfoque de la cámara no lo toqué después de hacer esta foto para hacer la anterior que os presenté de este mismo lugar y en aquella no veo que tenga falta de foco y en esta, apurando mucho mucho, a lo mejor puede que tenga esta falta de foco, pero no lo acabo de ver muy claro. También me extraña que en la anterior ninguno de vosotros me haya comentado nada al respecto, aunque también es cierto que una de las voces más autorizadas de aquí se encuentra ausente estos días.Me podríais dar vuestra opinión tanto en esta como en la anterior, para saber si los comentarios de ojodigital son acertados o no? A lo mejor, me falta entreno en la vista para valorar correctamente este tipo de situaciones. En concreto en esta foto seguí dos procesos distintos para mejorar el enfoque, así que o bien hice algo mal o quizás las fotos iniciales ya estaban mal, no sé, ahora mismo estoy bastante despistado... :-/
VLafebre
16/10/2011, 17:40
Joan, davant el que dius, jo sóc incapaç de valorar si està desenfocada o no. A primer cop d'ull no em semblen desenfocades ni aquesta foto ni la primera. No fiant-me de mi mateix veient les fotos aquí al foro, me les he descarregat i posteriorment obert amb el programa d'edició i ni així sóc capaç ni d'afirmar-ho ni del contrari. És cert que a l'estar la foto reduïda de tamany, a la que intentes ampliar-la per observar detalls, la foto es pixel.la deseguida. El que si es pot veure a les dues fotos es un moviment dels estels, produït pel temps d'expossició. Ves que no sigui això el que volen dir....
Malgrat tot, si em vols enviar l'original, et donaré la meva opinió amb més precissió.
Ah, i m'agrada més la primera foto que no pas aquesta segona. Trobo que el format vertical li va millor i li dóna més protagonisme al cel i els seus estels.
CarlosSilvestre
16/10/2011, 18:57
Pues sí, yo también veo la roca desenfocada. Entiendo que por la noche el enfoque es el asunto más complicado.
beptaltavull
16/10/2011, 19:30
Aviso a navegantes: En el foro de ojodigital me comentan que la foto está fuera de foco, me gustaría saber vuestra opinión, quizás en el procesado haya perdido algo de información. El enfoque de la cámara no lo toqué después de hacer esta foto para hacer la anterior que os presenté de este mismo lugar y en aquella no veo que tenga falta de foco y en esta, apurando mucho mucho, a lo mejor puede que tenga esta falta de foco, pero no lo acabo de ver muy claro. También me extraña que en la anterior ninguno de vosotros me haya comentado nada al respecto, aunque también es cierto que una de las voces más autorizadas de aquí se encuentra ausente estos días.Me podríais dar vuestra opinión tanto en esta como en la anterior, para saber si los comentarios de ojodigital son acertados o no? A lo mejor, me falta entreno en la vista para valorar correctamente este tipo de situaciones. En concreto en esta foto seguí dos procesos distintos para mejorar el enfoque, así que o bien hice algo mal o quizás las fotos iniciales ya estaban mal, no sé, ahora mismo estoy bastante despistado... :-/
A jo no hem sembla que estigui desenfocada... :-/ :-/ :-/
joangomila
17/10/2011, 18:52
Val, anam dos a un a favor de que està enfocada. Algú més s'apunta a la porra?
Vicenç, agraeixo el teu oferiment per a mirar-ho amb la foto original, tot i que no tenc la teva adreça electrònica (si vols me la pots fer arribar mitjançant un missatge privat) i vull fer extensiu a qualsevol altra company que també vulgui que li envii per tal d'afinar una mica més amb el diagnòstic.
Tan sols comentar alguns aspectes que poden tenir la seva importància:
Vaig fusionar 2 fotos: les dades efix de la primera son:
ISO 400, f/4, exposició 641 s, focal 22 mm.
les de la segona son: ISO 3200, f/4, exposició 15 s i la mateixa focal que l'anterior.
En el moment de fer la foto vaig calcular la hiperfocal i la profunditat de camp, que segons els parametres eren: hiperfocal a 6,07 m i profunditat de camp des de 5,04 m fins a infinit. Vaig calcular a ull que em trobava a uns 30 metres del pont, i per tant sembla que havia d'haver quedat enfocat.
En la fusió de les imatges tan sols vaig enmascarar el cel de la primera.
En el moment del processat vaig fer un primer enfocament amb el sistema de separació de freqüències (és el primer cop que utilitzo aquest sistema i, francament, no vaig notar diferència en la foto). Després de reduir la imatge vaig tornar-la a enfocar amb el sistema que utilitzo darrerament i que sempre m'ha donat bons resultats.
Ostres, com m'he enrollat!!! :-[
imported_admin
21/10/2011, 23:10
Apart d'aquestes disquisicions tècniques, vull comentar que em sembla una imatge molt ben aconseguida.
Fotofindera total.
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=6028& g2_serialNumber=2
joangomila
22/10/2011, 08:46
Gràcies, Jaume.
Per a qui li vulgui interessar com hem resolt la qüestió tècnica del tema de l'enfocament, he fet el següent: Sa foto base d'on vaig partir per les roques i l'aigua la he enviada per mail a en Vicenç i a en Bep. Tots dos coincideixen a dir que està ben enfocada. En Vicenç afageix que potser li manqui una mica de nitidesa i que pot ser degut a que vaig disparar amb f/4 quan l'apertura màxima del meu objectiu és f/3.5. Segons em comenta, i és una cosa que jo no sabía, es sol dir que la nitidesa màxima d'un objectiu s'aconsegueix amb 1 o 2 passos per damunt del valor d'apertura màxima, en aquest cas seria f/5.6 - f/8 i per aquí podria haver perdut una mica de nitidesa.
Agraeixo l'ajuda de tots els membres del forum que amb els vostres consells i coneixements enriquiu als que venim darrera i a partir d'ara tindré molt en compte aquest condicionant que desconeixia.
Per altra banda intentaré fer un nou processat de la imatge, partint des de 0, per veure si puc aconseguir millorar-la una mica, però ho hauré de fer quan tengui una mica més de temps. Ja vos informaré del resultat.
AntoniCladera
23/10/2011, 11:25
No vull entrar en el tema de l'enfocament amb una foto a 1024px.... Els factors són varis els que poden haver fet que aquesta imatge estigui o no desenfocada....digitalment?
El que no m'agrada gens i t'ho he de dir per l'apreci que et teng i pel bé del fòrum és la fusió de les imatges.... M'agradaria sebre si el cel es va emmascarar amb pinzell o amb degradat..... Baix el meu punt de vista (i aquí la meva crítica) veig una falta de fusió ben damunt el pont, a les puntes que sobresurten... les quals queden marcades de negre, com si les haguèssim rotulades....(defecte comú de les m'aqueres a pinzell....cosa que no passa quan aplicam una màsquera de degradat...)
Fixa't que a les altres fotos.... bones totes elles.... no tenim aquest "efecte rotulat"....
De totes maneres... m'agrada... Et recoman canviar el processat i veuras com canvia el tema
Salut!!!! ;) ;)
joangomila
23/10/2011, 20:09
Toni, ja saps que sempre valoro positivament els comentaris i crítiques que aquí es fan de les fotografies, i més encara si venen de tu.
La màscara la vaig fer amb pinzell. Però hi ha una cosa a dir, les puntes fosques de damunt el pont a les que et refereixes, són herbes i no un problema d'enmascarament. Potser el sistema d'enmascarament amb el pinzell no sigui el més eficaç, però he de dir que quan aplico aquest tipus d'enmascarament, faig un ajust de les zones augmentant la imatge a un 500% i gairebé vaig pixel a pixel fent aquest ajust.
El tema d'enmascarar amb un degradat l'he vist explicat a un tutorial però gairebé no l'he utilitzat per que és una tècnica molt nova per jo i que encara no acabo de dominar prou bé.
Tot i açò si no et refereixes a les herbes que he comentat, t'agrairé m'ho facis a saber per tal de poder anar aprenent una mica més, que al cap i a la fi, d'açò es tracta. ;)
PepePenafiel
23/10/2011, 20:50
Permite que empiece disculpándome por no haber contestado antes. LLevo tres días mirando esta imagen. Me gusta, la compo me encanta.
No soy capaz de valorar si le falta foco a esta resolución. En cierta medida me parece que si pero no es valorable en absoluto, lo suyo es verla a más resolución.
Me parece muy interesante lo que has comentado de los dos métodos de enfoque .
¿puedes explicar en que consisten?.
Un saludo.
imported_admin
23/10/2011, 20:52
Joan, la pots pujar a 1024pix.?
joangomila
24/10/2011, 20:12
Pepe: Gracias por tus comentarios y no es necesario disculparte por haber tardado en comentar, cada uno lo hace cuando buenamente puede. En mi caso, esta semana empieza el campeonato de Menorca de ajedrez y creo que mis aparaciones por aquí serán más esporádicas.
En cuanto a estos métodos de enfoque, abriré un hilo en Tutoriales para poner los enlaces correspondientes, aunque creo que ya lo he compartido con vosotros en otras ocasiones, me es más facil abrir un hilo nuevo que ir a buscar el hilo donde lo publiqué.
Jaume: a veure si en acabar amb lo d'es tutorials em dona temps a pujar-la a 1024, de totes maneres he de dir que l'he impresa a tamany 24x36 i es veu amb més nitidesa i detall que la que he pujat aquí. No hi ha molta diferència però una mica si.
joangomila
24/10/2011, 20:49
Aqui tens la foto, Jaume, he aprofitat per a donar-li una mica més de contrast a la roca a veure si així es veu millor...
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11252 0&g2_serialNumber=1
beptaltavull
24/10/2011, 21:02
Joan, jo la veig perfecta. :D :D :D [smiley=thumbsup.gif] [smiley=thumbsup.gif] [smiley=thumbsup.gif]
joangomila
24/10/2011, 21:30
Gràcies, Bep, sa veritat és que ho he fet amb es portatil i mai m'en enfii gaire del que hi veig per que just que toquis l'inclinació de sa pantalla la cosa ja canvia molt.