PDA

Ver la versión completa : Gavina



Joan A. Gomila
22/08/2016, 22:10
Volia participar al tema del mes amb alguna foto però els animals no solen ser gaire protagonistes de ses meues fotos.

He mirat la fototeca i he trobat aquesta foto feta el 2013 que, tot i que consider que no és una gran foto, em sembla vàlida per a compartir-la amb tots vosaltres en aquest espai de tema del mes.

Dades Exif: Nikon D5000 amb Tamron 90 mm, ISO 200, vel. 1/1000, f/6,3. Ajustos generals en ACR.

6449

Jaume Franch
22/08/2016, 22:16
Doncs, aquesta imatge en suspensió de la gavina té la seva gràcia.
Bona aportació.

Mirant l'histograma, si tanques la corba per la part dels negres, és possible que millori.

Joan A. Gomila
22/08/2016, 22:33
A veure qui em pot donar una explicació:

Primer de tot, quan he editat la imatge en ACR he fet arribar l'histograma fins els dos cantells. He observat en altres ocasions que quan converteixo l'arxiu a l'espai de color sRGB l'histograma canvia i després del comentari d'en Jaume he pensat que era açò que havia passat, per tant he obert de nou l'arxiu en PSD per fer un ajustament de nivells i....sorpresa!!!! L'histograma de la foto ens diu que falta allargar la corba cap a ambdues bandes per tal de tenir del blanc fins el negre però en la capa d'ajustament de nivells no tenc marge de maniobra per que aquí l'histograma ja arriba a banda i banda.

Vos deix la captura de pantalla....


6452

Pd: Tot i que a la captura de pantalla que es veu (al menys amb el tamany de la pantalla on ara estic) sembla que l'histograma no arriba a banda i banda, si obriu la imatge en una altra pestanya i l'ampliau amb el zoom es veu clarament que a l'histograma d'ajustament de nivells arriba a banda i banda.

Jaume Franch
22/08/2016, 22:47
6453
A mi em surt el mateix histograma, que arriva fins al final per ambdós costats. A partir d'aquí córro el cursor de l'esquerra (ombres) cap el teòric peu de corba.

Joan A. Gomila
22/08/2016, 22:49
Però si l'histograma ja arriba a banda i banda vol dir que hi ha blancs purs i negres purs, o no?

Jaume Franch
22/08/2016, 23:05
Vol dir que hi ha negres i blancs però, en aquest cas, molt pocs.
Imagína't el mateix Histograma, però de barres.

Joan A. Gomila
22/08/2016, 23:13
Amb açò estam d'acord però si li don més negres, els pocs que ara estan al llimit, imagin que encara que sigui poc, quedaran passats de rosca i aquesta idea no m'agrada....no se si m'explic....

A partir d'aquesta "discusió" (sempre de bon rotllo) no se si algú te prou coneixements com per donar una explicació convincent en quan a la diferència de visualitzacions d'un i altre histograma que abans he comentat (paleta histograma vs paleta ajustament de nivells).

Bep Taltavull
23/08/2016, 19:59
M'agrada aquesta imatge de la gavina en suspensió i la netedat de l'aigua. Per jo l'histograma es correcte

Francisco Aviles
25/08/2016, 16:43
Joan, Histograma bo y foto també..

Joan A. Gomila
25/08/2016, 17:15
Merci, companys.

Sa foto va ser més ses ganes de participar en el tema del mes que no pas es fet de tenir una gran foto.

Pepe Peñafiel
27/08/2016, 07:28
Buena aportación Joan.
Por mi parte pienso que el histograma de Joan está bien. Si la cantidad de negros puros es poca llegará de manera escasa pero llegará al borde del histograma. Lo mismo con los blancos. Por lo menos siempre lo he pensado así.
He subido histogramas que me han hecho pensar antes mucho y a veces es tan escasa la cantidad que el histograma llega de manera muy pero que muy escasa.
Si hacemos lo mismo en las altas lunes esos blancos que parecen tan al limite de la parte dorsal del cuello de la gaviota seguro pasarán a ser blancos con sobre exposición.
Sé que llego tarde ( como casi siempre) pero me ha parecido un hilo muy interesante compañeros.

Joan A. Gomila
27/08/2016, 08:53
Gracias por aportar tu comentario, Pepe.

Lafebre
31/08/2016, 18:50
Per mi, l'histograma és tècnicament correcte. Una altra cosa és que el poguem modificar per deixar la foto al nostre gust personal, que també és una opció vàlida. Coincideixo amb en Bep en la imatge de la gavina en suspensió i en la claredat de l'aigua.