PDA

Ver la versión completa : Aixugant les orelles



Jaume Franch
09/08/2016, 23:17
M'he llençat a la piscina i us presento un Blanc i Negre. Però com que no estic acostumat a aquests frivolitats, li he deixat l'iris del seu color. :rolleyes:
No sigueu durs amb mí, val?

6383

Lafebre
10/08/2016, 16:10
Ostres, si, quines frivolitats això de fer fotos en blanc-i-negre!!!, ha, ha. No podem ser durs amb tu de cap manera, Jaume. Però a més, et diré que no només em sembla una foto simpàtica sinó que també és un bon blanc-i-negre.

Bep Taltavull
10/08/2016, 16:41
També penso que es una fotografia simpàtica i amb un bon tractament, crec que t'hi hauries de dedicar més sovint... :very_drunk:

Lluis Surralles
10/08/2016, 16:54
No es blanc i negre. Els ulls son de color.

Jaume Franch
10/08/2016, 18:39
A veure, per parts:

"Picat" per el meu ostracisme monocromàtic (voluntari), vaig dedicar un capvespre sencer a estudiar cóm passar una foto (que ho mereixi) de color a blanc i negre (BiN).
Concient que la simplèsa de desaturar no és el que toca, vaig trobar (com de sobres debeu conèixer) més d'un mètode per fer-ho. Youtube és una meravella.
D'entre ells, de moment, m'he quedat amb el de'n Rob Carr i estic valorant el de'n Greg Gorman.
D'aquí va sortir aquest BiN del nostre estimat Àtik.
Després de deixar-me enduur pel meu instint cromàtic, vaig "veure" clarament que aquest BiN li aniría molt be els ulls amb seu color natural.

LLuís, efectivament, no pot considerar-se una foto en BiN si hi ha color, clar que no. Però el processat ho és. Tant sols li he recuperat el color dels iris.
Soc conscient que en un concurs de BiN hagués estat desqualificat o no haguessin admés la foto, però no ho presento a un concurs, sino als companys, per que em diguin si aquesta llicència que m'he permès, en aquest cas, la veuen positiva o no.
També esperava que apreciessiu que, per primera vegada presento un processat "com il fault". La veritat és que la experiència ha estat molt agradable, perque he vist que el mètode aquest li treu molta qualitat a la foto.

Veurem si, animat per aquesta sensació de foto ben processada, en faig més. :rolleyes:
Gràcies per la vostra tolerància davant la meva reticència al Blanc&Negre.


Continuarà...

Xec Gomila
10/08/2016, 18:51
..bona explicació i bona decisió Jaume,.. :very_drunk: .. la simetria del encuadrament m'agrada... i com no sa mirada del gos...

peró l'Àtik ja es blanc i negre..oi.? .. per tant... :rolleyes:

Jaume Franch
10/08/2016, 18:55
..bona explicació i bona decisió Jaume,.. :very_drunk: .. la simetria del encuadrament m'agrada... i com no sa mirada del gos...

peró l'Àtik ja es blanc i negre..oi.? .. per tant... :rolleyes:

Ben vist , Xec.
El fet de que es canet és blanc i negre i que la tovallola blanca, m'ho va posar a huevo,
El "detallet polèmic" podría ser el meu atreviment de deixar l'iris de color. Però no em sap greu, m'agrada.

El que importa de tot això és que he après a processar per a BiN i que m'agrada el resultat.

Pepe Peñafiel
10/08/2016, 19:57
Jaume ( algún día tenía que llegar), me parece un comienzo muy pero que muy prometedor.
Por decir algo, Quizá algo más de luces altas?.Los blancos vaya.
De todas maneras has hecho trampa.
Has escogido un guapearas para el retrato ( no se lo pienso enseñar a Elena.:mad:)

Jaume Franch
10/08/2016, 21:32
Jaume ( algún día tenía que llegar), me parece un comienzo muy pero que muy prometedor.
Por decir algo, Quizá algo más de luces altas?.Los blancos vaya.
De todas maneras has hecho trampa.
Has escogido un guapearas para el retrato ( no se lo pienso enseñar a Elena.:mad:)

Jajaja, cierto, me he aprovechado un poco del prota.
Respecto altas luces, precisamente las bajé para no desviar la atención al personaje.
Se puede probar, claro , igual tienes razón.

NO le enseñes esta otra a Elena: :cool:

6392

Pepe Peñafiel
11/08/2016, 06:11
Ufffff. Tendría que hacerlo por partes. Le puede dar algo si la ve de. Repente.

Lafebre
11/08/2016, 16:17
Jaume, estic molt content perquè crec que has tastat el "verí" del blan-i-negre i t'ha agradat. És un espai nou de creació i de recerca. Ja ho hem comentat màs d'una vegada, hi ha fotos que "han" de ser en color i n'hi ha d'altres que "són" en BN. No ara, perquè aquesta època convida a sortir de casa, però en alguna de les llargues tardes d'hivern et proposo que facis el següent exercici. Busca entre la teva fototeca aquelles fotos que t'agradin i que creguis que té més rellevància les línies i les formes que no pas el color. Quan les hagis triat fas dues coses: a) les passes a BN amb el mètode que més t'hagi agrtadat o convençut dels que has trobat a YouTube. b) Les passes a BN mitjançant ACR, clicant al la caixa "veure en escala de grisos" per fer-ho actiu i comença a jugar amb els lliscadors de les pestanyes de "luminosidad" i "saturación" de cada color, sense manies. Veuràs quins efectes tens en escala de grisos de cadascun dels colors!

Felicitats, Jaume! :very_drunk:

Jaume Franch
11/08/2016, 19:11
Jeje, pot ser sí que em faltava un mínim de seguretat en el processat per "veure" més fotos que "són" en BiN.
A veure si entenc el que em proposes:
Parles de dos maneres alternatives a) i b) ? o que compari els dos mètodes amb la mateixa foto?.

Lafebre
12/08/2016, 15:31
Jeje, pot ser sí que em faltava un mínim de seguretat en el processat per "veure" més fotos que "són" en BiN.
A veure si entenc el que em proposes:
Parles de dos maneres alternatives a) i b) ? o que compari els dos mètodes amb la mateixa foto?.
El que vull dir, Jaume, és que comparis els dos mètodes amb la mateixa foto, però no només amb una foto, sinó en varies. Que miris quin resultat t'agrada més, que analitzis amb quin mètode et trobes més còmode i segur treballant, qui és més flexible… quin tot, vaja. Per això et proposava de fer-ho en una (o les que calguin) de les llargues tardes d'hivern, perquè no es qüestió de treballar-hi mitja horeta i ja està, sinó d'anar provant, experimentant i trobant.

Xec Gomila
12/08/2016, 16:27
..bon 'anims' et dóna en Vicens.. Jaumee...:very_drunk:

Joan A. Gomila
12/08/2016, 18:00
Enhorabona per perdre la virginitat en el món del blanc i negre!!! Amb s'edat que tens, ja tocava!!!

Bromes apart. El sistema Rob-Carr l'he emprat alguna vegada i sa veritat és que és un sistema que m'agrada molt els resultats que obtens.

Crec que és un encert, en aquest cas mantenir el color dels ulls.