PDA

Ver la versión completa : Lluna plena darrera el far



Joan A. Gomila
21/07/2016, 18:08
Com vau veure a n'es Whatsapp d'es grup, uns quans vam anar a fer sa sortida de lluna darrera es far de l'Illa de l'Aire.

Aquesta és la meva aportació.

Dades exif: Nikon D300 (vaig aprofitar que encara la tenc per a poder tenir més focal real) amb Nikkor 70-300 a 300 mm (equivalent a 450 mm Fx) a més a més d'un retall important. ISO 640, f/8 i velocitat 1 segon.

6248

Lafebre
21/07/2016, 20:02
Ostres!. És realment espectacular aquesta presa. El color, de meravella. Bona composició. Felicitats, Joan A. :very_drunk:

El següent és només una pregunta d'un inexpert en aquest tipus de fotos, no pas una crítica. Aquesta aberració cromàtica en tot el perfil de l'edifici del far que coincideix amb la lluna, entenc que és inevitable, no?

Jaume Franch
21/07/2016, 20:22
uau!!! Molt bona , Joan A.
Imagino que l'aberració cromàtica perifèrica, que comenta en Vicenç, l'hauràs intentat corregir, no?.
EscarapelaFF 100x

Joan A. Gomila
21/07/2016, 21:02
Gràcies, al.lots, el tema de l'aberració cromàtica que deis no entenc prou bé a que es refereix i per tant és evident que no he fet res per evitar-ho. M'en podeu fer una explicació més detallada sobre açò?

Val a dir que, per defecte, li marc la casella a ACR de "quitar aberración cromática" però ara mateix soc incapaç de saber a que vos referiu en aquest cas concret.

Em sap greu la meva ignorància al respecte.

Jaume Franch
21/07/2016, 22:04
A les vores laterals del far i al perímetre del terrat del edifici hi ha una línia porpra.

Joan A. Gomila
22/07/2016, 07:13
Bon dia, i gràcies, Jaume, avui matí ho he comentat amb en Bep que m'ha ajudat a veure aquesta linea.

Em comentat que a les seves fotos també li va sortir aquesta aberració cromàtica en el raw original (és a dir que no és producte del processat) i que va ser incapaç d'eliminar-la, per tan dono per fet que la meva tampoc es deu poder eliminar, o que en qualsevol cas deu ser a costa d'un procés més o manco llarg i complicat.

Lafebre
22/07/2016, 13:09
Joan A., ja m'imaginava que aquest efecte era inevitable, ja que donava la sensació (o això em va semblar) que era producte d'algun efecte òptic. Però com que no sóc expert en aquest tipus de fotografia, per això de la meva pregunta ahir. Gràcies per l'explicació. :very_drunk:

Bep Taltavull
22/07/2016, 21:50
Va ser una bona i profitosa sortida. Vam tenir sort de veura la lluna des de la seva sortida.

A part de les EXIF que ens poses, quina temperatura de color tenim aqui?

Bona foto :very_drunk:

Xec Gomila
23/07/2016, 17:27
..molt bona Joan A. .... :very_drunk:

Xec Gomila
24/07/2016, 10:51
Hola Joan,... me la torno a mirar i si,... estic d'acord amb sa conversació que teniu referent a sa 'aberració'... -- peró deman,... ¿pot ser també produit per la diferencia del rang dinamic de cada maquina..?.
.
.(amb el teu permis pujo una de meva, parescuda a ses vostres, per axis poder comparar el tema..? :confused: . .avam que trobam.. gracies al´loots

..6253

Raul Sintes
25/07/2016, 10:52
Trobo el moment fantàstic per aquesta exposiciò. A part de les diferents temperatures que estàn fetes les fotos, a sa den Xec veig una petita deformaciò del perfil de la lluna, són els meus ulls?

Jaume Franch
25/07/2016, 18:49
... A part de les diferents temperatures que estàn fetes les fotos, a sa den Xec veig una petita deformaciò del perfil de la lluna, són els meus ulls?

Sí, jo també ho comento en l'altre foto de'n Xec: https://www.fotofinde.com/showthread.php?4598-amb-el-joc-de-la-lluna-inflant-sa-lluna

Antoni Cladera
26/07/2016, 11:29
Bona foto Joan Antoni... atractiva si.

Des del meu punt de vista crec que el que costa planificar i fer una foto així, al natural, sense edició de cap tipus llevat de les bàsiques, no val la pena "eliminar" sa forma que tenia quan va sortir... La lluna a la sortida i posta mai serà redona, sino que, depenent de les capes d'aire que tenguis entre la tava càmera i la lluna, tindrà més o menys deformació, però aquesta és natural i no s'hauria d'eliminar... és el meu punt e vista

Jaume Franch
26/07/2016, 19:25
Què és més "natural" la Lluna deformada tal com la veiem per efecte òptic de les capes d'aire (com ens explica en Toni), o la real, sense aquesta distorsió ?
Tot és molt relatiu i, a les hores, ho hem de deixar a gust del autor o a gust del que visualitza una foto feta en aquestes condicions.
I això ho puc afirmar ara, ara que sé la veritat del perquè veiem lluna deformada quant surt.
Jo la prefereixo rodona.

Antoni Cladera
26/07/2016, 20:37
Llavors Jaume si la vols redona, l'hauries de fer blanca i grisa ja que l'axatament i color van junts. Tot és així per el que he dit abans.... 😉 ;-)
Resumint: cada fotògraf ensenya el que li agrada més.
Salut!

Bep Taltavull
26/07/2016, 21:00
Està clar que va a gustos, i si en Xec no ens hagués "delatat" no crec que ningú ho hagués notat. En tot cas n'estic satisfet.

Jaume Franch
26/07/2016, 23:32
Llavors Jaume si la vols redona, l'hauries de fer blanca i grisa ja que l'axatament i color van junts. Tot és així per el que he dit abans....  ;-)
Resumint: cada fotògraf ensenya el que li agrada més.
Salut!
I com expliques les teves llunes naixents ben rodones i de color?

Antoni Cladera
27/07/2016, 17:11
Com t'he contestat al post dn Xec:
Les meves no surten de l'horitzo cap.
La de la barraca mateixa, és un terrent alterós... A 70mts damunt el nivell del mar

Jaume Franch
27/07/2016, 18:03
Et contesto a l'altre post.

Joan A. Gomila
30/07/2016, 10:49
Com que la discusió sobre si deformada o no l'hem repartida entre diferents fils, aquí tan sols vos diré que agraeixo molt les aportacions de cada un a on s'han expresat les diferents opinions.

En el cas concret de la meva foto vaig optar per arredornir-la per tal de em fos més agradable a la vista.

Estic d'acord amb el que comenta en Jaume en quan a criteris i gustos de l'autor que de manera més o manco accentuada els anem reflectint en cada una de les fotos que processam. Al mateix temps, entec i respect, altres opinions com la d'en Toni.

Joan A. Gomila
30/07/2016, 11:04
Vos deix la darrera foto que vaig fer abans de marxar, a on la lluna ja es trobava més alta i a on no he fet res per a corregir la seva forma.

En aquest cas la lluna no es veu tan brillant per que hi havia una calitja alta que va dificultar la visibilitat.

6280

Jaume Franch
30/07/2016, 15:21
Per dir algo: potser hi sobre un pel de cel?.

Lafebre
30/07/2016, 15:42
Preciosa, Joan A. :very_drunk:

Pepe Peñafiel
30/07/2016, 16:45
Lo mismo que dije en la de Bep espectacular.Interesantísimo hilo

Xec Gomila
31/07/2016, 07:40
..mira... casi que agrada mes aquesta.. :very_drunk: .. (jó ja avia plegat 'velas').... i ara amb veura aquesta foto és quan m'adono que vaig 'replegar' massa ràpid :(

.. bona foto,...