Ver la versión completa : En el moment just
El jugador francès Benoît Paire en el just moment en que es troben la pilota i la raqueta. Si algú alguna vegada us intenta explicar la técnica per aconseguir agafar aquest moment, no us el creieu. És punyetera casualitat :).
5893
ISO 640
Nikkor 70-200 a 122 mm, f/4
1/5000 sec.
Francisco Aviles
01/05/2016, 18:59
Bona puntería ,Vicenc
y sabiduría ¡,
Lluis Surralles
01/05/2016, 22:06
Molt bona foto, Vicens. Quan a lo d´agafar el moment just es tirar en ràfaga i que hi hagi sort, no?
Jaume Franch
01/05/2016, 23:29
Excel.lent!.
EscarapelaFF 40x
Carlos Silvestre
02/05/2016, 08:02
Cada vez afinas más. Esta es magnífica con parte de la pelota insinuándose detràs de la raqueta.
Raul Sintes
02/05/2016, 17:04
Em perdonaràs que no comenti sovint ses teves fotos d'esports ja que no més puc dir que són totes fantàstiques i aquest discurs no el vull anar repetint a cada foto que penges.
Alguns teniu la sort de que quant penjau una foto és impecable i sense possibilitat de trobar-ne un defecte, per tant, res més que afegir.
Pedro Riveiro
02/05/2016, 17:09
Bonica foto amb processat perfecte.
Gràcies per comentar, Companys :)
Lluis,
Del teu comentari estic d'acord on dius que cal que hi hagi sort. Cal sort, i molta. Respecte el disparar en ràfega, jo gairebé no ho faig mai, i en aquest cas tampoc ho vaig fer. M'he trobat que sempre que he disparat en ràfega en un partit de tennis d'aquest nivell, mai no aconsegueixo captar la pilota on vull, en un soto encara no es veu la pilota, en la segona ja no es veu perquè ja se n'ha anat i en la tercera es veu com el jugador ja té la raqueta a l'esquena. La foto "correcte", mai no l'he aconseguit fer en ràfega, suposo que perquè no en sé prou i no domino aquesta tècnica. Jo faig servir les dues següents "tècniques", si és que es pot dir així, i que he anat desenvolupant al llarg del temps. Una és disparar quan sento el soroll del bot de la pilota al tocar terra. La pilota encara no es veu en el visor, però la majoria dels casos l'enganxes a la foto. La segona manera de fer és fixar-me només en el jugador i disparar quan té el braç "armat" per golpejar, però que tant el braç com la raqueta encara estan darrera. Amb aquesta modalitat també aconsegueixo un alt percentatge d'encerts. La distància que després es veu entre la pilota i el jugador/raqueta depen majoritàriament de si el cop ha sigut llarg o curt i de la distància entre el jugador i el lloc del bot de la pilota, així com de la velocitat de la pilota.
Hi ha un fet que cal tenir en compte, en una jugada agafada des del lateral de la pista, si veus la pilota pel visor i dispares, la pilota no surt a la foto. Però és que s'ha de veure com de ràpida va la pilota. Si només pensem que en un servei "normalet", la pilota agafa velocitats de 160-180 km/h….
Raül,
Moltes gràcies pel comentari, però jo no t'haig de perdonar pas de res. T'agraeixo que diguis que alguns tenim la sort de que quan pengem una foto, aquesta foto és impecable. Però, de veritat, de veritat, no crec que hi hagi cap foto impecable. Si més no, ho dic per mi i per les meves, de fotos. Sempre penso que hi ha un marge de millora, un petit detall que no he pogut controlar o algun aspecte que no he tingut prou en compte. Però, gràcies de nou, Raül.
Lluis Surralles
03/05/2016, 12:55
Moltes gràcies, Vicens per la teva lliçó magistral. Jo, com ja saps, em vaig especialitzar en bàsket i en aquest esport la pilota va molt mes lenta, per aixó, en el cas, per axemple, d´una esmaixada, tirant en ràfaga, no falles mai. En un principi també vaig anar al tennis i, si que recordo unes fotos que li vaig fer a la Arantxa i que vaig vendre a Reebook que estaven força bé. Encara eren en diapositiva i ja no les tinc.Ja t´he dit moltes vegades que les teves fotos de tennis son millors que les de molts companys reporters. Ademés tu tens la ventatge de que pots fer el que vols i, si una foto no t´agrada la llences.
Jaume Franch
03/05/2016, 13:03
1. M'ha encantat l'exposició de les teves "tècniques caçapilotes". Es nota que has fet moolts dispars en un camp de tenis. Per a mí sería un repta, un joc, intentar-ho, apart de les teves, amb la meva tècnica personal : el càlcul intuitiu del moment just que, suposo, l'hauràs emprat més d'una vegada. L'única vegada que he fet fotos a les gotes que impacten a un plat de llet (no sé si les recordeu) va ser "a ull" i em vaig quedar molt sorprès de la precisió. Per això dic, que em faria gràcia provar a emular aquesta foto teva.
2. Dius : "...de veritat, de veritat, no crec que hi hagi cap foto impecable." Si em permets ser més laxe, diría que la foto perfecta és aquella que, a simple vista no li veiem els defectes.
3. M'encanta veure l'ombra de la bola al mig de l'ombra de la raqueta.
4. A veure si l'endevino: MODE S a 1/5000s i ISO automàtica? I l'enfocament puntual?
1. M'ha encantat l'exposició de les teves "tècniques caçapilotes". Es nota que has fet moolts dispars en un camp de tenis. Per a mí sería un repta, un joc, intentar-ho, apart de les teves, amb la meva tècnica personal : el càlcul intuitiu del moment just que, suposo, l'hauràs emprat més d'una vegada. L'única vegada que he fet fotos a les gotes que impacten a un plat de llet (no sé si les recordeu) va ser "a ull" i em vaig quedar molt sorprès de la precisió. Per això dic, que em faria gràcia provar a emular aquesta foto teva.
2. Dius : "...de veritat, de veritat, no crec que hi hagi cap foto impecable." Si em permets ser més laxe, diría que la foto perfecta és aquella que, a simple vista no li veiem els defectes.
3. M'encanta veure l'ombra de la bola al mig de l'ombra de la raqueta.
4. A veure si l'endevino: MODE S a 1/5000s i ISO automàtica? I l'enfocament puntual?
Comentaris a:
1) Si per tu seria un repte, doncs ja ho saps. El Godó s'acostuma a fer cada any a les mateixes dates. Jo ja compro l'abonament per tot el torneig al desembre, que és quan es posa a la venda. Les entrades individuals crec que surten al gener. Jo, quan disfruto més, és el dimecres, que és el dia que comencen a jugar els caps de sèrie però encara hi ha partits simultanis en tres pistes i això et permet triar el més atractiu. Una jornada que acostuma a començar a les 11:00 de matí i acaba cap a les 7 de la tarda. Una escapadeta a Barcelona com a regal d'aniversari… :rolleyes:. Si vols, t'aviso quan surtin les entrades.
4) No, no ho has endevinat, però això no vol dir que el teu mètode no sigui bo. Jo mai no he disparat amb ISO automàtica. Diga'm matiàtic si vols, però això és un paràmetre que vull triar jo. Jo disparo amb prioritat de diafragma, que fixo entre f/5,6 i f/8, encara que enguany he fet proves també amb f/4 i f/3,5 i f/2,8, però no és lo habitual. Poso ISO 200 per fer la mesura i tenir un punt de partida. Si la velocitat resultant és d'aprox. 1/1500 o 1/2000, ja m'està bé i ho deixo així. Si hi ha núvols, vaig pujant l'ISO fins a aconseguir les velocitats comentades.
El tema de fer fotos d'esport a l'aire lliure és més variable que fer "in door", ja que la llum dels pavellons, serà més forta o més fluixa, però sempre és la mateixa i llavors es pot disparar en manual, sempre igual. En el cas del tennis, hi ha dies (és primavera) que al llarg del dia la llum pot ser molt variable degut al núvols que van passant, llavors acostumo a deixar una ISO més alta per no haver d'anar canviant "segons el núvol", i si en algun ocasió surt una velocitat d'1/5000, doncs mira, tampoc passa res.
Jaume Franch
03/05/2016, 22:40
Absolutament racional i pragmàtic. M'encanta.
Gràcies per la lliçó (encara que no t'agrada que t'afalaguin, no et farà mal).
Sóc molt mandrós per viatjar ( que no em senti la meva dona que, tot i que ho sap, no li agrada que ho confirmi) i, tot i que m'encantaría compartir amb tu (si em deixes) una sessió fotogràfica, no crec que m'animi (sóc massa franc?). Per cert, creus que amb una distància focal màxima de 120mm m'en sortiría?. Be, ara que hi penso, tinc un Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 , G que em va vendre en Lluís, però no té VR. Com puc saber si és DX o FX?
Bep Taltavull
04/05/2016, 09:45
Doncs, si, " En el moment just", si que és difícil aconseguir-ho i apart d'això trobar una bona composició i enquadrament. :very_drunk:
Jaume,
Sí, ja m'ho havies dit que eres mandrós per viatjar, però d'això a considerar "viatjar" al fer una escapadeta a Barcelona… Esclar que a mi també m'encantaria compartir amb tu una sessió d'aquest tipus, així que si t'animes, ja ho saps. No cal dir que això queda obert i és extensiu a qualsevol membre de FotoFinde que s'animi.
Un 120 mm de focal màxima et quedaria una mica curt. El 70-300, 4-5,6 G és poc lluminós per al meu gust per fer esport. Si vols una mica de qualitat amb aquest objectiu, disparant a una focal de 300, hauries de tancar uns dos punts el diafragma i te n'aniries a f/11. Per altra banda, però, per què vols que sigui VR si s'ha de disparar a una velocitat mínima de 1/1500?. No obstant, això no t'hauria d'amoïnar, jo et podria deixar el magnífic Nikkor 80-200 f/2,8 que feia servir habitualment fins que fa poc més d'un any em vaig comprar el 70-200.
Per cert, el teu 70-300, 4-5,6 G és FX:
http://www.bhphotovideo.com/spanish/c/search?atclk=Longitudes+Focales+de+Zoom_70-300mm&ci=274&N=4288584247+4291315846+4261208159
Joan A. Gomila
05/05/2016, 11:11
La foto m'agrada molt, com gairebe totes les que ens presentes de les diferents edicions del Godó.
Valoro molt positivament que hagis captat el precís instant de l'impacte que permet que a l'ombra es vegi perfectament la pilota al bell mig de la raqueta.
Paradoxalment, no m'agrada l'angle on ha quedat la raqueta ja que aquesta impedeix veure clarament la pilota, però això no lleva mèrit a una foto molt bona.
Antoni Cladera
06/05/2016, 07:04
lògica explicació de la tècnica (l'AV la faig servir amb les aus).
Ara, de cada vegada més però, m'estic "viciant" amb la iso automàtica..... li don un interval prudent i "palante"
Aquesta foto te màgia, composició i diàleg Vicenç. Xapeau!
Pepe Peñafiel
07/05/2016, 14:35
Siempre me ha llamado la atención que dispares sin ráfaga en tus excelentes imágenes deportivas. Esta es una pasada.Otras más. ¡Felicidades!