Iniciar sesión

Ver la versión completa : Es darrer bany de 2011

joangomila
20/11/2011, 10:07
Diumenge passat vam pujar fins a sa Punta Roja i després vam baixar fins a sa Platja d'es Bot a dinar. Feia tan bon temps que ses meues filles i una amiga seua no es van voler perdre s'oportunitat del que, segurament, haurà estat el seu darrer bany a la mar del 2011 i jo no vaig perdre s'ocasió per a inmortalitzar-ho. Per jutjar de sa postura de ses mans de sa meua filla major, s'aigua devia estar una mica freda.* ;D
Pel que fa a la foto, crec que era una imatge susceptible de fer-la en blanc i negre. Personalment, m'agrada el joc d'il.luminacions i ombres que hi ha a l'esquena de la meua filla gran i la combinació de l'escuma blanca amb el banyador negre. Voltros que en pensau?

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11319 4&g2_serialNumber=1

CarlosSilvestre
20/11/2011, 13:18
Es un buen BN con casi toda la gama de grises del negro al blanco y que capta perfectamente ese chapuzón con el agua ya fresquita.

beptaltavull
20/11/2011, 14:19
Estic d'acord amb en Carlos, bona foto... també la veig amb un virat d'aquests que has aprés a fer. ::) ::) ::)

PepePenafiel
20/11/2011, 16:57
Pues yo en BN si que estoy pez, pero debo decirte que es una imagen muy agradable a la vista. Con una buena composición y una gama grises mas que agradable.
Tienes razón en que algo fresquilla debía estar por el gesto de las manos de tu hija.
Por aportar algo, ¿quizá encuadrar con mas espacio hacia donde se dirigen las tres?.

imported_admin
20/11/2011, 17:22
B/N aparte ::), para mi gusto, le falta un poco de contraste.
Podríes posar els parámetres EXIF, plis?

VLafebre
20/11/2011, 17:36
Trobo que és una molt bona imatge que reflecteix perfectament les sensacions que van tenir les noies. La visió en blanc i negre la trobo molt apropiada pel moment i el tractament, molt aconseguit. A part dels gestos de les xicotes -molt expresius- m'agrada molt l'efecte de "congelació" de les gotes d'aigua.

A risc que ens diguin que som sastres enlloc d'afeccionats a la fotografia, aquí també parlaria de "tallar", i ho faria per la part dreta de la foto, que no aporta res a la imatge i ajudaria a donar més importància a les tres figures.

En qualsevol cas, Felicitats Joan.

imported_admin
20/11/2011, 20:20
Però si retalla per la dreta , la foto quedarà massa centrada, no?. A mí ja m'està be així.
Una vegada més haurem de deixar aquest detall a gust de l'autor.

joangomila
20/11/2011, 21:09
Uff, no m'esperava tan bona crítica per part de voltros. No vull dir que sigueu molt estrictes a l'hora de criticar, si no per que havent fet poques fotos en blanc i negre em pensava que hi trobarieu algún que altre defecte.
Pel que fa a les dades Efix son les següents però també hi ha que dir que la foto està força retallada, ja que amb la meua òptica 18-55 no tenc gaire opcions a l'hora de fer fotografies des de lluny:

Propiedades de la Foto
resumen* detallesFabricante* NIKON CORPORATION* Modelo* NIKON D5000*
Valor de Apertura* f/8* Espacio de Color* sRGB*
Valor de Exposición Bias* 0 EV* Programa de Exposición* Manual*
Flash* No Flash* Longitud Focal* 55 mm*
ISO* 200* Velocidad de Obturador* 1/320 sec*
Fecha/Hora* dom 13 nov 2011 15:53:14 CET* IPTC: Derechos de Autor* Joan A. Gomila*
Alto de la Imagen EXIF* 1024 pixels* Software* Adobe Photoshop CS5 Windows
*
Pel que fa al tema del contrast, entenc que, en part, és un tema que depen del gust de l'autor. A jo personalment ses imatges em solen agradar ben contrastades però en aquest cas em feia por passar-me amb el tractament i he preferit deixar-la amb un contrast no gaire elevat, tot i açò intentaré pujar-li una mica el contrast i vos la pujaré per que en pogueu donar l'opinió.
Finalment, pel tema del retall vull dir que la vaig deixar així per a que la imatge guardàs una composició correcta i per tal de no perdre l'escuma de la zona dreta de la imatge. A la zona esquerra tan sols hi ha aigua i tot i que és el lloc cap a on es dirigeixen elles, no hi ha res més que mar i em sembla que no aporta tant aquesta zona com la zona d'escuma de la dreta.

joangomila
21/11/2011, 19:42
Seguint els consells d'en Jaume, he augmentat una mica es contrast de sa foto, però sense passar-me gaire. A veure que vos assembla...

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11323 3&g2_serialNumber=1

VLafebre
21/11/2011, 20:23
Òndia Joan, sense passar-te gaire, dius!!. Jo diria que no t'has passat gens.
Al no estar un foto al costat de l'altra m'ha costat molt apreciar les diferències. A mi m'agraden les dues.

joangomila
22/11/2011, 08:43
Ja, a jo també m'ha costat veure les diferencies quan l'he posada l'una al costat de l'altre. Una cosa que he notat: primer vaig intentar pujar el contrast des de photoshop i de seguida l'histograma es passava tan per la dreta com per l'esquerra a més de perdre informació. Després vaig anular el procediment i ho vaig fer a partir de camera raw i a part de no perdre informació a l'histograma, aquest no es passava de rosca pels costats, o al manco no era tan acusat aquest sobrepassament de llímits.